søndag 15. april 2007

HEVNEN ER SØT!

Jeg gleder meg til ungene blir store og flytter for seg selv....
Jeg har mange ganger tenkt at da skal jeg virkelig ta igjen! Først når de sitter i sine egne små krypinn, vil de forstå hva jeg i alle år har gjennomgått.
Når jeg kommer på besøk for første gang og de stolt viser frem sin nye bopel, skal jeg sørge for å trampe inn med skitne støvler på de nyvaskede gulvene og slenge fottøyet fra meg på det helt nye hvite teppe. Jeg skal gni nesen min mot vindusruten når jeg betrakter nabolaget og lage kyssemerker på alle speilene... Jeg skal spise knekkebrød i sofaen uten å bruke fat og bananskallet og epleskrotten gjør seg sikkert som bordpynt hos dem også...akkurat som de likte det da de bodde hjemme... Hvis jeg blir invitert på middag skal jeg begynne å ringe tidlig om morgenen og mase om hva som står på menyen - og når jeg får middagen servert, skal jeg rynke på nesen, pirke i maten og klage over at jeg ikke liker den.
Når de viser meg feriebildene sine, skal jeg bla gjennom bunken med fete chipsfingre og og peke på alle personene på bildene. Jeg skal spore opp godteskapet og spise av lageret som kun er forbeholdt uventede gjester... Hvis jeg skal ligger over, vil jeg stå opp midt på natten og dusje bare fordi husets eier har soverom vegg i vegg med badet.
Og når jeg blir gammel og senil og avleggerene må komme hjem til meg for å hjelpe, skal jeg ikke være verre enn at jeg husker på at sokker og skittent undertøy kan man slenge fra seg akkurat der man vil.
Men heldigvis har jeg enda noen år til å planlegge hevnen!

6 kommentarer:

Sylvia sa...

Hi hi...nå fikk jeg meg en god latter!

sopran sa...

Jeg trengte den akkurat no. Takk for et skrått sideblikk på livet:)

LivM sa...

Ja du kan jammen det få sagt det! Ha-ha!! Nå nei, du kommer til å bøye deg i støvet, og skryte hemningsløst av hvor fint de har det, og så lister du deg på tå rundt i gemakken....tror jeg!!!

@tone sa...

Herlig,varm måte å få sagt det på!
:)

Unni Torsvik sa...

Hehe.. :-)
Utrolig bra skrevet. Skulle tro du skrev om mine barn også..hihi..
Her har eldste mann (har 4 barn) flytt alt (for 2 uker siden), men jeg tar av meg på bena når jeg er hos han, lurer på hva han hadde tenkt hvis jeg ikke hadde gjort det! hehe...
Takk for besøket i bloggen. Ha en fin kveld videre.
Klem fra Unni. :-)

mariann sa...

Utrolig bra! Akkurat sånn har jeg det også..
Har sikkert vært en time inne på bloggen din nå og kost meg!