mandag 18. juni 2007

Blodgiver

Så er Jølle klar for å gi blod til andre firbente venner som skulle trenge det... Det så ikke så bra ut i utgangspunktet.
Da jeg ringte til dyreklinikken for å få vite resultatet av blodprøvene, fikk jeg beskjed om at de ikke var som de burde, pluss at det var funnet spor av blod i urinen. Så ble det en ny tur i nabolaget med isboks og banning i morges. Denne gangen hadde Jølle lært av alle de sleipe triksene mine fra forrige gang og knep igjen. Ikke klarte jeg å lokke han med vann eller hageslangelek heller. Han holdt seg helt til klokken to, men da måtte han bare og jeg fikk noen få edle dråper til ha i glasset.
Hos dyrlegen i dag var vi forberedt på diverse prøver og tester.. Blant annet var det snakk om ultralyd.
Heldigvis ble han friskemeldt etter testen av urinprøven. Den hadde inneholdt litt krystaller og det kan lett kureres med det rette foret. Så for vår egen del har det allerede kommet noe godt ut av at vi håpet vi kunne være litt til hjelp ved at Jølle kanskje kunne brukes som bloddonor. Hadde vi ikke fått tatt så grundige tester av han nå, så hadde dette ikke blitt oppdaget før på et mye senere og smertefullt stadie.
Jølle var godt fornøyd etter dyrlegebesøket. Kos og godbit og i tillegg fått lov til å hoppe opp på (undersøkelses)bordet... Hjemme er det bare kattene som har lov til å sitte på bordet (tror de i allefall). Skikkelig stolt ble han da han fikk t - skjorten på også. Han var nok veldig fornøyd med dagen!


14 kommentarer:

min sin lille tue sa...

Flinke Jølle da! Han er så kjekk en kar. Godt at dere fant ut av alle prøvene.

Lillefix sa...

Så bra! Grattis med en helt spesiell blodgiver i familien.
Angående hund og urinprøver: Jeg hadde aldri noen plan om lære min leonberger å tisse på kommando. Det bare ble sånn, siden vi bodde i leilighet, og måtte ut hver gang han skulle tisse. Jeg hadde ikke verdens største tålmodighet, så han lærte etterhvert at man tisset når mor ba om det. Og på hans eldre dager da det var nødvendig med urinprøver, så var det utrolig kjekt. "Leo. Skal du tisse?" - Og så tissa bikkja.

Petunia sa...

Joda; Jølle vet godt hva tisse er..men ikke med isboksen under. Jeg så det på blikket hans da vi stod i vindfanget og gjorde oss klar i morges - med isboksen... Han så rett og slett såret ut... Men nå er han bare lykkelig:-)

Catta sa...

Heisann!
Så artig å lese! Gratulerer til Jølle som blodgiver! Han så da veldig stolt og flott ut med t-skjorte og greier!
tusen takk for kjempekoselig komentar på bloggen min! Blir veldig glad av å lese sånt :)
Ha en super kveld!

Henriette sa...

Det var en stolt Jølle!!! Har all grunn til det også da, gjør en veldig god gjerning:)

Hobbygåsa sa...

Oj ja jammen var det bra han skulle bli blodgiver da. Man vet jo aldri hva som venter en. Så stilig T-shirt! Jeg linker deg også. Veldig koselig med nye venner!

Frk.Badegakk sa...

Næmmen. Så skjønn! Skulle bare mangle at han ikke fikk en tskjorte eller noe!=D
Godt dere fant ut dette med prøvene da, ofte greit å ta en sjekk hos dyrlegen nå og da, tilfelle rottefelle på ein måda=)

Her er det så varmt så varmt... Phu..ønsker deg og dine en riktig god sommer uke!*klem*

9na sa...

Så søt Jølle er! Herlig og ser så snill ut!

Sylvia sa...

Han er da bare såååå søt, Jølle-gutten!! Også med t-shirt, da! Og slike hunder er jo så glade og snille! En stor kos til han fra meg!

Butterfly sa...

Hei Petunia

Så hyggelig at du besøkte bloggen min =O). Alltid hyggelig med besøk!!
Morro at du likte teppet. Har jobbet mye med det :O)

Jølle er en flott hund, rett så kjekk...

Du har en veldig hyggelig liten verden her :O)

Ha en strålende dag.

GAWO sa...

Hei tøffe Jølle: Grattis som blodgiver. Dette klarte du fint. Og alle små puslete vofser kan glede seg over å få nytt (ditt..)blod i årene. Da kommer de seg fort vet du. :-)
...og du, skal si du var fin i T-skjorten.

sipusa sa...

Det var vel bisken sin det!!:-D

Og så flott at dere fikk vite om det der som ikke var så bra! Noen ganger er tilfeldighetene på rett vei og det er flott!:-)

Hehe, hvis det er tilfeldigheter da;-)

Catta sa...

Heisann!
Tusen takk for at du har linket meg! Kjempekoselig!
Oppdaget nå nettopp at jeg ikke har linket deg! Var helt sikker på at jeg hadde gjort det, men ... hmmm... Jaja, nå er du der i alle fall, og beklager veldig somlinga! hehe.. Ha en super dag

Marita BK sa...

Du har en sjarmis av en hund. Blodgiver også da gitt! er det bare renrasete hunder som kan bli det, vet du? Jeg skal snart på årlig kontroll med dyret mitt, skal jammen spørre jeg :o)