lørdag 16. juni 2007

Bulleposen

Jeg var på loftet forleden dag og der fant jeg noe som gjorde meg varm om hjertet: "Bulleposen"! Jeg strikket egentlig denne "posen" til eldstemann for nesten 20 år siden, men han brukte den ikke så mye.
Da yngstemann gjorde sin entre 11 år senere, kom den virkelig til heder og verdighet. De første månedene var han litt kald av seg og vi puttet han opp i denne posen hver natt. Navnet fikk posen fordi vi ikke klarte å bli enige om navnet på babyen og når han lå der oppe i posen lignet han på "Bulle", sønnen til "Skipper'n". Ja, han hadde faktisk dette kallenavnet ganske lenge!
Til slutt kom vi da til enighet om navnet på barnet og "Bulle" gikk litt i glemmeboken, men "Bulleposen" - den vil alltid ha det navnet....

Bulle i Bulleposen!



Bulleposen strikket jeg i Arangarn. Den har blitt maskinvasket mange ganger, men holder seg bra. Kanskje ikke noe å gi i arv til barnebarn når den tid kommer, men jeg har ikke hjerte til å kaste den.
Til det er den et for kjært minne....

15 kommentarer:

Frk.Badegakk sa...

Nei så søtt! Koselig å finne igjen glemte saker da=)

Mrs. Darcy sa...

Den Bulleposen var kjempefin!!
Artig å ta vare på det man har strikket til ungene :-)!

Vivi sa...

Kjempesøt Bulle! Artig å ta vare på sånne minner:-) Ha en flott uke.

HildeS. sa...

Så koseleg å lese om Bulleposen, og han var søt han som sat inni:o)
Ha ein finfin søndag.

Sylvia sa...

Nei, så herlig en liten BULLEgutt, da!
Ei venninne hadde alltid slike poser til sine barn, og en gang hadde en av de gått ned en lang trapp i en slik pose! Heldigvis gikk det bra!

sipusa sa...

Så søt og flott historie:-D

Catta sa...

Heisann! Tusen takk for kjempekoselig komentar på bloggen ü
Klart det er viktig å få med hvilken klasse man går i! Hehe! Husker jeg også var nøøøye på det før! Ja, skal opp i 10.klasse nå (Hjelp!!)
Så skjønn Bullepose!!! Hihi! Skjønner godt om han trivdes oppi der!

Koselig koselig sa...

åååå sååå herlig historie :) skjønn unge!

min sin lille tue sa...

Skikkelig søt både gutten og posen. Det er noe eget med hjemmestrikket.

hobbyvenn sa...

Nydelig liten bulle og en herlig historie!

Ida sa...

Sjarmerende. (:

Liv-Toril sa...

Herlig pose, morsomt og beskrivende navn og en bedårende baby.

GAWO sa...

Koselig lesing.Og posen må du ta godt vare på videre.

Hobbygåse sa...

Stakkar liten, han lignet da absolutt ikke på Bulle. Han er jo kjempenydelig! Morsomt å finne igjen slike ting, den må jo gå i arv til barnebarn!

Koselig koselig sa...

Dette var en koselig ksoelig historie!!! :)