torsdag 14. juni 2007

Kaldt

Vi stod opp til fire grader i morges og siden jeg har hatt troen på sommeren og latt diverse vinduer i huset stå på gløtt, var det rimelig kaldt i huset... Det var bare til å bite i det sure eplet og tenne i ovnene. Nå er det godt og varmt her i stuen og det er det ikke bare vi fastboende som har forstått.

Midt på stuegulvet kom det etter eller annet krypende som jeg måtte forevige med kameraet. Etter å ha bladd gjennom en bok om innsekter og småkryp, kom jeg frem til at dette måtte være en "Nøttesnutebille". Den trives nok best i skog og mark, men jeg hadde ikke hjerte til å kaste den ut.

Ute er det jo vinter.....


12 kommentarer:

Lillefix sa...

Nøttesnutebilla var jo skikkelig tøff, da! Kul skapning.

Petunia sa...

Jeg synes den ligner på "Gonzo" i Muppet show..Lang litt krikete nese...he he!

Hilde C. sa...

Det var en flott kar - det reneste kunstverket :-)

GAWO sa...

Hadde du forstørret bildet av den karen der hadde han skremt vettet av de fleste. Huff, ekkel nok som liten...sier jeg som ikke takler småkryp noe særlig

randi K design sa...

Hei og takk for besoek paa bloggen min..
Vottene og moenster:
Jeg mixer moenster border fra alt mulig jeg ser, har ingen spesielle moenster laget for vottene. Flere av dem er eget design. De rosa kommer faktisk mer eller mindre fra boken Selbuvotter av Terri Shea:
http://selbuvotter.com/author.htm
Flott bok, lykke til!

min sin lille tue sa...

Oj, stakkars da, eller.. hm tror jeg hadde vist den veien ut jeg. Jeg liker ikke sånne småkryp. *grøss og humre*

Lena sa...

Oj det var litt av en "kar" må jeg si, han skal være glad han havnet i din varme stue!! Det så koselig ut med fyr i ovnen da. Så flott fotballgutt du har, her i huset er det 2 av de, og det er gøy å se når de spiller kamper og har cuper. Snart drar vi på Dana Cup:-)

Hobbygåsa sa...

Veeel, hos meg hadde den ikke fått bli selv om det var aldri så kaldt ute! Men fin er den.

sipusa sa...

Jeg liker folk som tar vare på insekter:-D

Nemlig. Insekter ja, de er interessante skapninger og masse flotte arter:-D

Du må ha godt kamera som fikk så bra bilde!

(edderkopper er altså ikke insekter...hehe, selv om det bare er de langbente som er ekle da)

Ida sa...

Håper at billen trives. ;)

Petunia sa...

Har ikke sett billen siden den kalde morgenen, men den har vel borret hull i eikeparketten (som den trodde var en kjempestor eikeknøtt)og lagt eggene sine der.. Så har den vel vandret videre og Jølle eller kattene har oppdaget den... De er ikke like "snille" som meg.......

hobbyvenn sa...

Du verden for en åndsnærværelse da... Hadde dette "dyret" kommet inn i min stue hadde jeg neppe løpt etter kamera... Hadde nok blitt gemalens jobb å få det ut er jegv redd... Men utrolig tøft bilde da!