onsdag 27. juni 2007

Når nøden er størst...


Hva er nå dette?
Ja, det kan dere lure på..men når man har kommet til onsdag og trangen til noe søtt begynner å melde seg og det er lenge til helgen, ja da endevender man kjøkkenskapene... Onsdag er jo populært blitt kalt "lillelørdag", men det hjelper ikke meg når godteskaper er sleiket og kjeksboksen er tom.

Man tager hva man haver!

Nugatti på noen rester av knekkebrød og fullkornskavringer ble løsningen i kveld.
Det fikk søtbehovet til å roe seg og så har man litt god samvittighet fordi man smurte det på noe sunt!

Minstemann har akkurat oppdaget at Nugattien kan være grei å spise når man vil ha noe søtt... Fra han var liten og inntil for kort tid siden kom det alltid bestemt fra han når han ble spurt om han ville ha sjokoladepålegg på skiven:

- Æsj nei, jeg spiser ikke drit på maten....

14 kommentarer:

lisa sa...

Jeg bruker "ha-på" og det hjelper faktisk :-)

LilleBlå sa...

Den desperasjonen kjenner jeg egentlig til....
nugatti er godt det, - til og med på kavringer! *fnis*
Ha en søt onsdag!

Koselig koselig sa...

hahahahaha den kommentaren fra din minstemann var jammen meg bra! hihihi... eller så er det jeg som har utrolig dritthumor ;)hihihi...

det er godt med Nugatti ja! Jeg var veldig Ha-på fan når jeg var liten! Det var godt det, har ikke spist det på mange år, tror ikke jeg tør heller... da stopper jeg vel ikke ? *ler*

Anemone sa...

Godt å høre at det er flere som har det slik!

Catta sa...

hihi!
Kjenner meg så ufattelig godt igjen der!! Senest i dag; jeg har gått rundt og vært ekstremt godtesjuk i dag... Jeg har spist polarbrød og pølse i brød, men det hjelper fint lite når det er tre stooore, ekstra tykke, freia melkesjokolader (250 g) i kjøleskapet fra Gardermoen og skriker på deg! Er litt stolt, for klarte å holde meg unna (mo-ha-ha!) men Pappa måtte kjøpe Pepsi max til meg når han kom hjem, for var så sliten og nedfor (det var pga en lang tå over min grense for hva jeg orker... se siste blogginnlegg) ALDRI har varm brus smakt så godt! hehe
Tusen takk for kjempekoselig komentar på bloggen min! Tja... hva som har skjedd lurer sannelig vi på, men rommet er ryddig! =S... tror det har noe med ekstrem kjedsomhet og lite aktivitet fra mars å gjøre.. så føler at om jeg rydder litt på rommet mitt hver dag, så gjør jeg i alle fall noe nyttig! hehe... spørs om jeg tenker i samme baner når jeg er frisk!
Jaja... Sorry for veeeeeldig laaang komentar her! hehe...
Ha en super kveld, og lykke til med den litt større godte-sjuke dagen i morgen! Da er det jo ennå en dag siden helga Ö ;P hehe
Kjempesøt den komentaren fra sønnen din :D Hehe

randi K design sa...

Synes nok ikke det så så særlig godt ut, må jeg innrømme...
Men jeg sitter nå her og spiser søtt selv jeg, min datter laget akkurat Chocolate Chip Cookies, og de er varme enda....

RedRobin sa...

Haha, ja jeg kjenner også godt til dette lille trikset. :o)

Ida sa...

Det såg ikke fristende ut, men
"i nøden...." osv.
Håper at du fikk dosen og at du holder ut...
Bare 2 dager til lørdag nå... ;)

Hos oss blir alle besøkende unger like overrasket når vi ikke har Nugatti..
Er visst standard det.
Jeg har klassifisert det under godteri og ikke mat. ;)
Samtidig blir mine jenter veeeeeldiiiig glade når de er på besøk hos andre og får Nugatti innimellom... Hehe.

Petunia sa...

Nei, det ser ikke fristende ut. Det er jeg den første til å innrømme, men må man så må man! (Hører jeg "svake menneske" i bakgrunnen???) De to eldste har fått sjokoladepålegg på skivene, men de har sunne matpakker med seg på skolen. Litt nugatti i hverdagen skader ikke...i alle fall ikke på en onsdag;-)

Hege sa...

Her blir det også nugatti eller sjokade på skiva når søthungeren er som størst. Har ikke dårlig samvittighet eller ;)

9na sa...

Jeg kjenner igjen den der ja... Haha...

Gunhild, NO sa...

Måtte bare hilse på hos deg også. Så koselig med kommentarene i min blogg. Skal si du er produktiv som har lagd mange blogger. Og så god ide det var med den julesiden. Kommer garantert tilbake og titter på den.

Ida sa...

Tipper at det smakte fortreffelig jeg.
Vil heller kalle det en styrke å publisere det! :) Stilig innlegg!
Mine svakheter holder jeg for meg selv... Hehe. Er feig. ;)
Noen kan simpelten ikke spise enkelte ting heller. Pga. sykdom f.eks.
Fyll om skapet med en liten "nødrasjon", så du kan kose deg på onsdager også. :)

Frk.Badegakk sa...

Jeg er tilbøyelig til å være enig med minstemannen din, men ikke helt. Selv spiser jeg fint lite søtt pålegg, mye fordi jeg ikke synes noe som det. Men øynene ble store da jeg fikk se gome på en av brødskivene til en av beboerne på sykehjemmet.
Min reaksjon var som følger: "Jeg har jobbet litt for lenge på sykehjem til å kunne klare å sette pris på det der..."

Fyshe rakkern!