torsdag 21. juni 2007

Personlige frimerker

Det er nok ikke så ofte jeg sender brev lenger. De få gangene jeg gjør det, er det helst oppsigelser til diverse bokklubber og annet min mann har blitt fristet til å abonnere på… Som hos de fleste andre, går nok mest i epost og sms her i huset også.
Men det hender jo at man sender av gårde et og annet postkort eller en liten eksklusiv bunke med julekort i desember.
Posten har forstått at brevskriving er litt dinosauraktig og et utdødende fenomen. De har forsøk å gå nye veier for å lokke oss tilbake til penn og papir.. Og akkurat denne ene fristelsen har jeg falt litt for: ”Personlige frimerker”.
Om det ikke akkurat kan kalles genialt, så må jeg kunne få betegne det som litt artig. Man sender via nettet til Posten et bilde man har tatt med digitalt kamera og noen dager seinere får man tilsendt et ark med 20 frimerker av favorittbildet!
Det blir jo utvilsomt litt stilig med takkekort fra konfirmanten eller brudeparet der frimerker matcher innholdet!
Selve bestilling prosessen på nettet var kjempe enkel og frimerkene man får tilsendt har verdi som A – prioritert inntil 20 gram innenlands. På nettsiden til posten stod det 4 dagers leveringstid, men jeg hadde mine etter 2 dager.
Tenk så tøffe julekort du kan lage med ditt helt personlige frimerke på?

Jeg sendte inn et bilde fra landstedet vårt og jeg har en liten baktanke med det. Tenkte å gi alle som har hytte på området en liten gave i sommer. Et lite frimerke av Engevik havn i en liten ramme....
Under kan du se bilde av arket med alle de ferdige frimerkene.





Bildet jeg har brukt til frimerke kan du se her: Engevikhavn

14 kommentarer:

Lillefix sa...

Har også sett den der løsningen, men aldri prøvd selv. Ser jo litt morsomt ut. Må kanskje prøve det en dag...
Engevikhavn? Som i Sævereidfjorden? Jeg har bodd og jobbet i Lønningdal og hadde en kollega som bodde oppe ved Sævereidvannet.

Felisi sa...

Flotte frimerker! Ser skikkelig proffe ut jo. En god ide det der, særlig til spesielle anledninger såklart.

Jeg synes bloggen din er så bra, så nå har jeg linket til deg. :o)

Hobbygåsa sa...

Så morsomt påfunn!! Her blir det nok glade naboer ja!

Marita BK sa...

Super idè til konfirmasjons-forberedelsene mine! Klart det er spesielt å få kort med egne mekkede frimerker!

Heklejenta sa...

Dette var en morsom idé jeg jammen skal ha i bakhodet. :)

Sylvia sa...

For en genial idè! Jeg var en ivrig brevskriver før, jeg. men nå har jeg aldri tid........!
Ditt frimerke var kjempefint da!

min sin lille tue sa...

Det har jeg ikke hørt om før. Veldig pen tanke da, må jeg si:) Ha en fin kveld:)

Catta sa...

Nei, så artig! Kanskje vi skulle bestille sånt til min konfirmasjon, også? hehe
Ble i alle fall veldig inspirert her!

Henriette sa...

Koselig med personlige frimerker... Jeg fikk innbydelse til konfirmasjon, med bilde av konfirmanten på frimerket på konvolutten... :) En genial idè fra posten sin side.... :)

Ida sa...

En flott idè! :)
Tipper at alle naboene blir glade for denne spesielle hilsenen.
Ett flott sted!

Lena sa...

Kjempeide å ha personlige frimerker, har vært inne på tanken selv. Så snill du er med hyttenaboene dine! Ønsker deg en kjempefin St.Hans-helg:-)

Koselig koselig sa...

Jeg synes de er sååå morsomme de personlige frimerkene. Skulle gjerne ha hatt noen nå fordi jeg har sendt ut masse invitasjoner. Jeg tenkte på det, men glemte det! Men jeg skal søren meg ta deg på ordet og gjøre det til høsten, sånn at jeg har til jul! For julekort det må sendes nemlig :) god st. hans :)

GAWO sa...

Veldig god ide, og dine frimerker ble ekstra fine. Du må sende noen sommerkort-hilsener med frimerkene på....ja da tror jeg at de som har vært i syden heller ville ha vært "på landet"

Filatelisten sa...

Det var virkelig noen flotte frimerker - har du flere igjen? Fikk lyst på ett ser du ;)