tirsdag 26. juni 2007

Se min hage...

På mine surfinger på nettet har jeg ofte vært innom blogger der bloggeren tar oss besøkende med ut i hagen. Det er så utrolig mange flotte hageblogger og jeg blir like grønn av misunnelse hver gang. En blogg jeg ofte er inne og besøker er Ida. Siden hennes er både til glede og inspirasjon. Ikke minst at man selv på dette regnfulle Vestland, kan få til en hage som er sørlige breddegrader verdig. Det nytter med andre ord ikke skylde på regnet lengre!

Hagen vår er et sorgens kapittel... Den ble endevendt med gravemaskin i fjor og for uten å ha sådd i noen plenfrø, er det ikke gjort stort. Jeg er klar over at man ikke får anlagt "Edens hage" i løpet av en lite regnfull juli måned og at det krever om ikke grønne fingre, så i alle fall en hvis interesse for hagearbeid... Vel, akkurat den interessen har jeg ikke selv om jeg ønsker meg en koselig liten hage med litt blomster, noen epletrær og et lite fuglebad.

Helt uten blomster er vi da ikke. Revebjelle, rødkløver, smørblomst, tusenfryd ,blåklokker og løvetann ser ut til å trives! Og de er jo vakre å se på disse blomstene også....


10 kommentarer:

Hobbygåsa sa...

Som om jeg skulle skrevet det selv. Vår hage er også et sorgens kapittel og jeg har ikke grønne fingre! Jeg pusler litt med det jeg har lyst til (veldig lite) og resultatet blir jo deretter; grønt gress, to staudebed og et plommetre. Men vet du - vi er sikkert flinke til andre ting!

Ida sa...

Takker for hyggelig omtale. :)

Blomsterbildene dine er jo skjønne.
Kanskje du kan si at du er tilhenger av naturtomt... ;)
Det finnes mange typer hager.

Mitt motto (spør mine venner ;) er at "folk er forskjellige".

Og jeg sier som "Hobbygåsa". Vi har vel talenter innen forskjellige arenaer og er flinke til ulike ting.

Det gleder meg uansett at min blogg kan gi deg noe.
Din blogg med dine herlige formuleringer gir definitivt meg noe.

Jeg liker også veldig godt å skrive. Så, kanskje jeg skriver mer etterhvert...

Noen frukt trær er kjekt å ha uansett. Lykke til om du planter deg noen epletrær.
Og kos deg i hagen DIN! :)

ella sa...

Blomsterbilder elsker jeg.
Nydelig blomster fra din hage. Koselig blogg du har.
Takker for titten :=)

Lillefix sa...

Vi er så heldige ( i egne øyne) å ha en gammel ganske stor hage. Men den var et sørgelig kapittel da vi tok over huset. Vi har begynt i det små med det vi liker best. Så nå har vi jordbæråker *gliser bredt*. Jeg stortrives med å pusle i hagen, men som Ida sier: Det er din hage, og vi er alle forskjellige. Ikke lag deg mer jobb enn du vil like å pusle med i etterkant. Vi har masse revebjeller på villspor, men jeg synes de er helt nydelige, så inntil jeg vet hvor jeg vil ha dem, så får de komme opp akkurat der de vil :-D

GAWO sa...

Etter de fine bildene å dømme så har du en fargerik hage. Og de blomtene du nevner skal du nyte fullt ut. De er fine! Jeg har ikke store hageflekken og er veldig glad for at den ikke er større. Da hadde den vokst meg over hodet. Jeg har alltid store planer hver vår og ser for meg alt jeg har lyst til å kjøpe og plante ut. Men det blir som oftest med tanken. For når våren er godt igang er også jeg godt igang med alt det andre som jeg også har lyst til. Mitt råd er: sats på løker om høsten - nyt fargerike planter om våren - og senere om sommeren kan du dra avgårde hvor som helst uten å tenke på vanning og plenslått. Da nyter du alle andre sine fine hager og krukker - pluss Ida sin fine blogg. :-)

Anemone sa...

Ville blomster er nå de aller vakreste når dt kommer til stykke.

Catta sa...

Hei!
Så vakre bilder! Liker hagen din ;P

Koselig koselig sa...

Vet du hva, det kommer!!! Slapp av... viktigste er at du finner noe du er fornøyd med og kan jeg gi deg et tips, bruk mye stein. Minst mulig plen (minst mulig arbeid). Skjønner ikke hvorfor folk absolutt må ha så mye plen bestandig. Lage seg arbeid er det! Trær også bra, store stauder som ikke krever så mye og stein stein stein. Du kan ha fin utesitteplass enten med treheller eller stein.
Bærbusker kanskje?

Felisi sa...

Nydelige blomsterbilder! Husk bare at revebjellen er giftig...

Petunia sa...

Revebjellen er giftig, det vet vi...Det måtte jo være noe "galt " med den siden den er så vakker....