fredag 22. juni 2007

Sommerferie!!!

Jeg husker da jeg var liten og sommerferien stod for døren…
Siste skoledagen før sommerferien hadde en helt egen følelse. Nesten som julaften om morgenen når man våknet…
Man visste liksom hva som skulle skje, men var ikke helt sikker på hva som kom likevel.
Det å vite at man hadde fri i to måneder føltes bedre enn å eie alle pengene i hele verden…
Ingenting hastet på vei hjem denne siste skoledagen… Vi hadde tid til å kjenne på alle luktene og se på alt med nye ferieøyne… Tid til å ta avskjed med venner man kanskje ikke skulle se før til høsten.
At det ventet noen litt bekymrede mødre hjemme, brydde vi oss ikke noe om…
Nå var vi blitt så store og hadde gjort ferdig et nytt klassetrinn… Vi kunne ta vare på oss selv!
Jeg husker vi hadde lurt med oss litt penger til is og satt på broen utenfor butikken og dinglet med bena over elven som dovent fløt av sted. Som vi nøt dagen!
Vi hadde all verdens tid!
Det var en evighet til høsten og nytt skoleår…..

Til alle dere som i dag er ferdige med enda et skoleår vil jeg ønske en riktig god sommer!


14 kommentarer:

lisa sa...

ja, det var en herlig følelse å ha fri... Sommerferien var som en eneste lang herlighet!!!

mona sa...

Storejenten min har hatt siste skoledag i dag, så da er det ferie her også! Husker følelsen fra da jeg selv var barn.....

Minsten "feirer" sommeren med å stå stadig tidligere opp, så jeg får nyte alle de lyse morgentimene. *gjesp*

God sommer til deg og dine!

Catta sa...

Heisann!
Ja, den følelsen er utrolig!!! Vi fikk fri i dag, men... følelsen mangler liksom... På en måte har jeg hatt fri fra Mars, men på en annen måte har jeg vært 'fange i meg selv' samtidig... Selv om jeg vil ut og ri, bade, være med venner, dra på skole osv, vil ikke kroppen det! Huff...
Ha en kjempedeilig og fin ferie! og good helg!

9na sa...

Hei, jaa!! feriefølelsen fra jeg var liten !!! fantastisk å få ferie!

Ida sa...

Ja. Det var en deilig følelse....
Jentene mine er overlykkelige i dag, ja.
Sammen med mange andre barn.
2 laaaaaange måneder med FRI! :)
Finnes det noe bedre?
Ingen lekser, ingen vekkerklokke, flokete hår med saltvann osv.
Kanskje forventningene julaftens morgen som du skrev...

Sylvia sa...

Å, ja jeg kjenner meg igjen. Dovne dager i sola, og ferien kjennes som mange måneder lang. Til jeg var 6 år, bodde vi i nærheten av en badestrand. Alle mødrene med barn samlet seg der hver dag, og vi hadde med masse mat og saft, og dro ikke hjem før kvelden kom, da fedrene kom hjem fra jobben.

Nydelig bilde du har tatt!!

Mrs. Darcy sa...

Ikke ferie riktig enda her, men minnene om barndommens ferie sitter i. Somrene var både varmere og lengre da jeg var lita :-)!

God sommer Petunia!!

Petunia sa...

Jeg vil bare gjøre oppmerksom på at bildet har jeg ikke tatt...det fant jeg på google da jeg søkte på "sommerferie"... Skal ikke ta noen ære for det...og min ferie er ikke her riktig enda...ikke før neste helg jeg får den lykkefølelsen - eller i alle fll halvparten av lykkefølelsen...skal bare ha fri i fire uker:-)
(he he!)

Anemone sa...

Lærer du skjønner jeg....og SÅ lang ferie. Det var å lese mellom linjene....Ta en vel fortjent ferie, dere har verdens/norges viktigste jobb. Ansvar for den oppvoksende generasjon. For en skarve sykepleier er nok 4 uker det noemale, men har lovet meg selv å ikke oppsøke en jævla (fysj fysj) vanskelig og irriterende lege den neste måneden.
Ha en fortreffelig helg :-)

Mia sa...

Ønsker deg en laaang og deilig sommer og ferietid! Håper også at du får en fin sankthanshelg. Og takk for koselig kommentar i bloggen min. Den satte jeg virkelig pris på. Og hyggelig å besøke deg og bloggen din også.

Koselig koselig sa...

Vil bare ønske deg en riktig god helg og en flott St.Hansaften :)

Henriette sa...

Siste dag på skolen før ferien var en spesiell følelse husker jeg... Lange skolefereier uten bekymringer... Det var tider det... hihi
Ha en superduper St.Hans:)

min sin lille tue sa...

Sommerferiene var helt definitivt mye lengre før. Skjønner ikke helt det der...
Jeg har fått ferie, og håper på bedre vær. Her har himmelen hatt hull i flere dager, så nå er det bestilt sol. Ha en fortsatt fin helg:)

Rick sa...

Simply beautiful Petunia!