fredag 29. juni 2007

Typisk!


Det er bare helt utgjort!

Her går jeg en luftetur med hunden en fredag formiddag og nyter den fine dagen. Nedenfor meg renner det en elv og hva skuer jeg på en av steinene i vannet?
Jo, en fossekall med unger.. Jeg tar hunden i bånd og blir stående å betrakte dem. Her er det tydeligvis svømmeopplæring og dykkerkurs! Selv når jeg går litt nærmere, blir de værende. De er alt for opptatt med å klare svømmeknappen!



Og hvor er kameraet? Det ligger naturligvis hjemme på skatollet....
Jeg mumler noen stygge gloser som ikke egner seg på trykk og tusler videre. Rimelig forbannet på meg selv.

Etter fem minutter skjer det igjen... Foran meg på den brede stien letter det en hegre... Jølle blir like forbauset som meg og kommer løpende tilbake til meg - bare sånn i tilfelle... Han dilter i hælene på meg og deler hvis min oppfattning om at denne store fuglen er litt forhistorisk. Hegren flyr foran oss et godt stykke før den forstår at vi skal sammen veien og den bestemmer seg for å legge om kursen.



Jada, kameraet med muligheter til å ta opp film ligger fortsatt hjemme....

Det er så typisk! Jeg stod med apparatet i hånden før jeg gikk, men la det igjen siden jeg ikke skulle gå så langt. Det burde være en lærepenge for resten av sommerferien. Ta med kameratet. Man vet aldri når man kan få brukt for det. Ofte ser man et motiv og tenker at det ville vært flott å ta bilde av... Neste gang man kommer dit, er stemningen helt borte... Det kan ha med lyssetting, værforhold eller rett og slett at huset du ville forevige, er revet.

Så mitt gode ferieråd til dere er:
Glem ikke fotoapparatet!!!

Det første bildet er en nøtteskrike som jeg har knipset. Hadde kameraet med denne gangen og fuglen klarte ikke fly så veldig langt.. Den er nemlig utstoppet!
Bildet av fossekallen har jeg hentet på nettet og bildet av hegren i flukt har jeg fått låne av
B. Knudsen.

12 kommentarer:

lisa sa...

Been there, done that!
Burde hatt kameraet montert i pannen - hele tiden.. De fine øyeblikksmotivene med ungene og så løper du for å hente kameraet... Tooo laaaaate!!!
Ha en fin foto helg!

Catta sa...

Hehe!!! Skikkelig typisk!!!
Ha en goood helg!

Mrs. Darcy sa...

Sånn er det ofta ja! Flotte motiv og ingen kamera! Skal skrive dette bak øret sånn at jeg (alltid) har med kameraet i sommer, når vi er på ferie i det minste!

Ha ei strålende helg!!

Hobbygåsa sa...

Ja det er jo skikkelig typisk! Ha en god ferie og kos deg riktig godt!

Beate Larssen sa...

Etterpåklokskap! Har ikke tall på alle gangene æ har tenkt: Æ skulle hatt kamera med...

Lena sa...

Huff ja, sånn er det, hvor er fotoapparatet når man trenger det?! Jeg har mitt i veska, alltid. Ønsker deg en fortsatt god helg:-)

Kaffekjerringa sa...

Så sant, så sant! Og har man endelig husket kameraet, så har man glemt å lade batteriet....

Koselig koselig sa...

Ja Petunia denne har jeg også fått smertelig erfare, aldri dra på tur uten kamera :( Hvis du leser posten min om Midtåsen, Anders Jahres bolig her i Sandefjord så skjønner du hvorfor. Godt at vi hadde mobiltelefoner med linser da, men det ble ikke så bra ...

gooood helg!

min sin lille tue sa...

Ååå, ergerlig. Sånn er det her noen ganger også. Men lærer jeg? Ikke helt. Det er vel når man minst venter seg noe spennende at det skjer.

HildeS. sa...

Ja det er rart med det kameraet. Har ein det ikkje med så står motiva på rekke og rad, men elles....hehe.
Ha ein fin fin ferie:o)

9na sa...

For et yrende fugleliv! Og så fint som du skriver! Takk for hyggelige kommentarer på bloggen min! Du er forresten utfordret av meg, til å skrive om ditt ferieparadis... Se bloggen min!

Mette M sa...

Litt seint å lese dette nå, men skal huske på dette her. Det er så utgjort!