mandag 2. juli 2007

Aften rød gir morgen sød!


At ordtak kan ta så skrekkelig feil, fikk vi virkelig erfare i morges. Planen var å pakke i bilen etter frokost og koste avgårde til hytten. Solnedgangen kvelden før lovet godt for mange dager fremover og selv om vi hadde sjekket værmeldingen både på nrk og tv2, var vi fortsatt rimelig optimistisk angående ferieværet. Har inntrykk av at strykprosenten blant meteorologer er rimelig høy!

Allerede før jeg klarte å åpne øynene, hørte jeg regnet plaske... Det første jeg tenkte på var hva i all verden vi skulle bestikke minstemann med når det ikke ble noen hyttetur... Dette ble ikke enkelt å bortforklare...

Vi ventet til etter frokost med å fortelle den dårlige nyheten og som rimelig var, datt humøret hans helt ned i kjelleren.

Nå sitter vi her og venter på opplett og minstemann er heldigvis litt blidere... Det er utrolig hva en stor legopakke etter fritt ønske kan gjøre med humøret.

I andre sammenhenger kalles nok dette "smøring"!

16 kommentarer:

9na sa...

Smøring er lov! Spesielt når det går til et godt formål, og det mener jeg dette var!

Catta sa...

Heisann!
Smøring og smisk, man kommer langt! Hehe :) Dessuten er det jo koselig også... Tross alt... Og om det er koselig og gleder alle er det vel lov også ;P hehe
Håper været klarner for dere!

Monica sa...

"Aften rød gir morgen blød" har eg høyrd, og det kan vel stemme betre ..? Håpar det vert betre etter kvart! :)

Ida sa...

Man har jo sine metoder.... ;)
Foreldre må kunne dette med "smøring".
Det er nesten en nødvendighet med små mennesker i huset.
Da blir noen dager så mye lettere..

Savner regnet jeg nå.
Det har kommet noen få dråper siden ca. 25 mai.
Det er tørt her.
Skal ut og danse i regnet når det kommer... ;)

Elins Altmulig blog sa...

Smøring eller ikke, nyttig kan det være i mange tilfeller. Oppmuntring kaller jeg det ;o)
Får håpe regnet stopper da, så man kan få den etterlengtede ferien man så sårt trenger.

Elins Altmulig blog sa...

Smøring eller ikke, nyttig kan det være i mange tilfeller. Oppmuntring kaller jeg det ;o)
Får håpe regnet stopper da, så man kan få den etterlengtede ferien man så sårt trenger.

Olstad sa...

Håper regnet snart letter hos dere, her hos oss på Toten har det lettet nå i ettermiddag. Ellers har det pøst ned i x antall dager.

Legoesker er genialt i en hver sammenhengo og jeg tror denne metoden vil fungere her i huset i mange år.

Takk for besøket på min blogg så hyggelig å høre at du vært mye på Kapp. Jeg har kontor der jeg. Jeg leier kontor på den gamle melkefabrikken. Jeg er ikke her i fra det er min mann som er totning. Men jeg trives godt. Ned mot Mjøsa er det så fint. Hver morgen når jeg drar på kontoret (særlig når fint vær på sommeren) tenker jeg at utsikten ned mot gamle melkefabrikken er akkurat som i en gammel norsk film. Der er stort sett bare gamle tre villaer og vakre hager. ... Dette ble jo langt jeg kommer nok igjen på besøk til deg. Fortsatt god sommer.

RedRobin sa...

...morgen blød, har jeg lært... Og det stemte visst ihvertfall i dette tilfellet. Så synd!! Men håper ting tar seg opp igjen. Ellers er jo litt smøring ikke av veien for hverken liten eller stor. Hehe!!

Koselig koselig sa...

Æsj jeg er så lei dette været - jeg klarer ikke mer regn nå! Usj... god helg i alle fall :)

Guri sa...

Hei!

Gjetter jeg riktig når jeg takker deg for en kjempefin Hemmelig Sommervenn-pakke?:) Tusen takk, sitter og koser meg med ny te i ny kopp nettopp nå :)

Annette sa...

Ett utrolig flott kveldsbilde du har tatt!!

min sin lille tue sa...

Været er visst ikke helt topp herover heller. Og ikke noe å gjøre med... Men lego er god smøring, det hadde virket her i huset også:) Fortsatt god helg:)

GAWO sa...

Tør nesten ikke fortelle det men her nordover som jeg ferierer er det sol dagen lang... ja natta med. Det er så varmt at å kjøre MC i skinnklær er i meste laget. Men jeg holder det ut. God tur til hytten, for jeg regner med at det letter snart hos deg.

Hobbygåsa sa...

Heisann, det ligger en utfordring til deg i bloggen min! Ha en fin uke!

Lillefix sa...

Lego er kjekt ;-)
Dere skulle nok hatt hytta lenger ut i havet, for der var det faktisk stort sett veldig bra vær. Kan melde at makrellen beit og sola brant. OK, det regna litt der ute også på mandag morgen og tirsdag formiddag, men det var alt. Litt kult å komme solbrent tilbake til østlandet, der alle surmuler over været *knis*
Håper været bedret seg hos dere utover i uka!

Rick sa...

So beautiful Petunia!!