onsdag 25. juli 2007

Back in business


Så er vi endelig hjemme igjen og sitter her i stuen nydusjet og pen en vanlig onsdagskveld med reine julekveldsfølelsen.
Ikke misforstå meg, livet på landet er herlig det, men det er nå godt å komme hjem også da.
Det blir ikke så mye skriverier i kveld, men noen bilder fra ferien legger jeg ut…
Til dere som har utfordret meg på bloggen i løpet av ferien, ikke mist motet, jeg skal ta en titt på oppgavene de nærmeste dagene… Blogge via mobilen på landet var et tålmodighetsarbeid uten sidestykke… Så mye tålmodighet har jeg ikke!!!



Bulle viser stolt frem sin første fisk tatt med stang fra land. Bildet får vi ta godt vare på. Fiskene har jo en tendens til å bli større for hver gang man skal fortelle om dem...
Kissa kom ut på hytten til oss når hun ikke skulle jobbe. Hun har vært så heldig å få seg sommerjobb og står litt ekstra på for å kanskje få mulighet til at dette kan bli en liten deltidsjobb fremover. Penger på bok er kjekt å ha når man sparer til moped.
Her viser hun dagens fangst, en lyr, og det er natuligvis kjekt å fiske når det bare er til å rope på oss voksne når fisken skal avlives og sløyes.
Det ble dessverre ikke så mye badeliv i år. Været har ikke vist seg fra sin beste side, men når man er ved sjøen, er jo fisking et fint alternativ.


Mandag morgen fant jeg Silver utenfor hytten med en fiskekrok gjennom kinnet. Hvordan den har hengt seg fast der, må gudene vite, men Silver tok det hele med stor ro og begynte å male da jeg bar han inn i hytten for nærmere undersøkelse. Vi pakket han inn i et teppe og klippet kroken over med en avbitertang. Det hele gikk forbausende greit. Det virker ikke som han har noe vondt, spiser mat og trekker seg ikke unna når vi berører stedet korken satt fast.















Hjemme lå det en pakke fra min hemmelige sommervenn og ventet på meg. Jeg vet ikke hvem det er fra... En liten mistanke har jeg, men jeg skal titte nærmere på det og snike litt rundt i morgen! Hun hadde tatt mine hint om sjokolade og kaffe og garnet skal jeg snart få strikket noe av!!! Spennende! Tusen takk!

Vi har sett solen i ferien. Det har ikke bare vært øs pøs. Men solen viste seg helst om kvelden og lovet godt for neste dag. Likevel våknet vi til regn. Det deilige med det er jo at da trekker man bare dynen ekstra godt over seg, lukker øynene og sover en time eller to til - med god samvittighet! Jeg er veldig takknemlig for at ungene er blitt så pass store og at vi har en hund med den selskapsblæren. Han må vi som oftes hive ut litt ut på formiddagen!!!

Solnedgang over Haugafjellet.
Måkeungen har vokst seg stor og fin og er vel nå som tenåring å regne. De siste dagene på hytten tok den noen flyturer på egen hånd. Ikke alltid like heldig med valg av landingssted, men det er vel slik man lærer... Prøve og feile...
Eldstemann har reist til Syden med en kameratgjeng... Er ikke akkurat så happy for det etter oppslagene som har vært i dagspressen de siste dagene.
Akkurat nå kunne jeg ønske jeg kunne gjøre som herr og fru Måke. De lot jyplingen flakse omkring i nabolaget på egenhånd mens de selv satt på hver sin lyktestolpe og fulgte med- klar til å gripe inn hvis noen forsøkte å skade nurket!!!







8 kommentarer:

Hobbygåsa sa...

Velkommen tilbake! Kjenner følelsen fra hyttelivet og den gode dusjen når man er kommet hjem. Deilig! Stakkars pus da, det er godt det ser ut til å gå bra med den!! Ha en fin dag videre!

Ida sa...

Velkommen hjem! :)
Bra med fiskelykke ser jeg.... ;)
Men, en katt på kroken er vel litt drøyt ja... Bra at dere fikk ut kroken så smertefritt og at pusen har det bra nå.
Kos dere vel hjemme.
Med dusj og andre fasiliteter. De er vel etterlengtet etter noen uker på hytta. :)
Det er slik hyttelivet skal være mener jeg....
Da er virkelig godt å komme hjem også! :)
Ikke palasser inneholdende "bortskjemte" kakser..... ;)

Frk.Badegakk sa...

Høres ut som dere har hatt en fin tur alt i alt=) Selv om jeg satt å vrei meg da jeg så bildet av pusen med kroken...=S =S =S
Ingenting er som å hoppe i dusjen etter mange dager på hytta!

Nå blir det endelig litt mer liv i bloggen din! Jippi!=D

min sin lille tue sa...

Borte bra osv ja. Kjenner til den følelsen jeg også.
Stakkars katten din da. Håper det fortsatt går bra med den.
Ha en fin kveld

Petunia sa...

Jeg skvatt litt selv også da katten kom løpende mot meg og jeg måtte blunke hardt noen ganger med øynene før jeg trodde det jeg så.
Men det gikk som nevnt veldig bra. ikke noe blod og ikke noe grining verken fra meg eller katten. Den eneste som ble en anelse grønn, var min mann. Han liker ikke slikt. Det gjør ikke jeg heller, men akkurat når det gjelder dyrene, klarer jeg å beholde roen, Verre er det hvis en av ungene hadde kommet hjem med noe slikt gjennom kinnet... Da flipper jeg ut. Min mann beholdt likevel roen og var stødig på hånden da han klippet over kroken mens jeg holdt godt på Silver...

Lena sa...

Åh stakkars pus!! Så bra at alt gikk bra med den og at dere oppdaget det før pus ble ennå mere skadet av kroken. Kan tenke meg det var godt med en dusj ja, borte bra, men hjemme best:-) Og for en flott gave du hadde fått, garnet ser nydelig ut!

hobbyvenn sa...

Velkommen hjem! Huff den kroken så ikke ut til å sitte på rett sted nei... Lagre bildene av fiskene barna har fisket? Neida, historiene blir mye større og bedre uten bildebevis...hehe

Marita BK sa...

Har hatt fornøyelig lesing i bloggen din. Liker din ledige fortellerstil! Stakkars pus da, selv om han tok uhellet som en mann! Velkommen hjem etter ferie og fortsatt god sommer