mandag 30. juli 2007

Fordelene med en regnfull sommer


Sikkert ikke bare meg som synes denne sommeren til nå har vært tragisk - rent værmessig. Derimot kan man jo gjøre et forsøkt å se det positive i det. Her er de tørre fakta eller rett og slett noen trøstende ord:-D

*Man trenger ikke vanne plenen eller blomstene.
*Vi blir ikke solbrente og slipper utgiftene til solkrem.
*Man får ligge alene på stranden.
*Spiser ikke så mye is.
*Får færre insektstikk. Sitter jo inne hele tiden.
*Ingen fare for skogbrann.
*Lite sol gir færre rynker!
*Er du på hytten uten innlagt vann og dusj – ta sjampo i håret og gå en tur ut..
*Lite sannsynlig at brønnen går tom og kanskje strømprisene holder seg lave..
*Turistene får det de forventer når de besøker Bergen.
*Man kan unne seg noe dyrt, som man egentlig ikke har råd til, for å komme i bedre humør.
*Gjør ingenting at sommerklærne fra i fjor er trange. Ingen ser hva man har på seg under regntøyet likevel.
*Ferien virker lengre siden det er dårlig vær og man føler man har vært 6 uker på hytten og ikke bare 3.
*Slipper å spise svidde grillede koteletter.
*Man kan utsette å male huset til neste år.
*Kan være inne og kose oss med en bok eller et håndarbeid med verdens beste samvittighet.
*Man setter mye mer pris på det når man virkelig ser solen.
*Overgangen til høst blir ikke så stor…
Vet du om flere fordeler, kan du gjerne dele dem med meg….
Bildet øverst er av multikunstneren Audun Hetland og heter så beskrivende "Øs -pøs". Du kan se flere bilder av Hetland her.

18 kommentarer:

organic-lizzi sa...

Heisan.. Tok en titt på et par sider,og som jeg har ledd og ledd og ledd:-)Utrolig mye fint og morsomt skrevet.Jeg snakker med alle dyr,men det blir mest hest og hund..Du lurte vel på om jeg kunne be edderkoppene forsvinne kanskje..thi-hi.. Er nok ikke så enkelt i så tilfelle..Alle har frie valg. Prøv f.eks. å si til en av vår rase (som kaller oss intellegente) at :"slutt å røyk"..
Ha en super-duper dag..

Frk.Badegakk sa...

Du har noen poenger;)
Vi har faktisk sol i dag... og i dag skal jeg på jobb... *mumle*

=P

Ida sa...

Tror du har fått med alle poengene... ;)
Herlig! :)

hedvig sa...

Sant nok, men jeg hadde likevel foretrukket litt sol! *sukk* Og jeg er også en stor fan av Hetlands bilder!!

Lillefix sa...

Moder'n samler på Hetland. Kunne godt tenkt meg "Springflo på bryggen" eller "Der gåe den sidste bergenser".
Men når sant skal sies, så traff vi i sommer den uka med strålende vær vestpå. Vi hadde sol mer eller mindre hele uka, og ble skikkelig solbrente etter ymse makrellturer. Det er mer enn man risikerte på denne kanten av landet...

Anonym sa...

Så morsom side da. Det var jo helt til å bli glad over at det regner litt i sommer. Så maaaange fordeler.Vi får visst tenke positivt. Ha ei fin uke:) fra Katten_3 Naturglede

Marie sa...

Tenk positivt! Det gjeld å fokusere på det rette ja. Då blir sommaren ikkje så værst likevel... Tenn lys og ha ein god kveld :o)

Anemone sa...

Så BRA !!

Trøstet meg mye i alle fall, og sant hvert ett ord.
En ting jeg synes er positivt, er at en får gjort endel prosjekter som en ellers IKKE kunne "tatt seg råd til " om det hadde vært sol og varmt.
Har dessuten ikke sånn veldig til tålmodighet, at timesvis med soling ikke helt ligger for meg, så nå kan jeg med god samvittighet slippe å ha dårlig samvittighet for ikke å ha solt meg nok :-)

Det med isen er ikke helt sant...

Hilsen Anne, som spiser Tress fra Henning Olsen :-)

Ha en fin tirdag.

min sin lille tue sa...

Humre... veldig passende:) Kommer ikke på flere jeg, så da skal jeg prøve å huske på dine. Ha en fin kveld.

HildeS. sa...

Hei hei.
Mange gode poeng her, ja.
Eg har jobba i heile juli, og det har ikkje gjort noko med det været me har hatt.
Ha ein fin dag, eg ser faktisk sola nå,yes:o)

Hobbygåsa sa...

Mange gode poeng her! Men allikevel, litt sol hadde vel ikke skadet?? Stilig bilde - var innom linken til kunstneren og her var det mye fint! Ha en fin dag videre!

Hilde C. sa...

Hetland sine bilder er suverent flotte, mye humor. Jeg syns det aller beste med regn er at det er fenomenalt håndarbeidsvær. Så da må vel det beste rådet mot regnvær være å lære seg å strikke/hekle/sy?

Eva sa...

Veldig mange fine fordeler :) Spesielt den med sommerklærne fra i fjor ;)

Dolci sa...

Ha-ha, du har så rett så rett... Skal skrive ut listen å ha den foran meg, så kan jeg tenke litt mer positivt på regnet!
Ser du er fra Bergen du også?
Linker til deg, jeg... :-)

Anne-Grethe sa...

Ja det gjelder å tenke positivt! :-) Disse "reglene" gjelder like mye sommeren her på østlandet i år - men kan vi gjøre noe med været? Nei! :-) Og som du sier - det er jo KJEMPEFINT håndarbeidsvær! :-)

Betty sa...

Ja, det der hjalp faktisk litt! Ute er det et ufyselig vær og nå kan jeg krype opp i sofakroken med den beste samvittighet....

Mette M sa...

Har vært inne på siden din og lest en god stund og fått meg mang en god latter. Fin blogg!
Her kommer jeg tilbake.
God helg!

kitt sa...

Denne trøsten kommer kanskje litt seint, men kanskje bedre seint enn aldri..
fanr bloggen din hos lille tue
Bra blogg!