onsdag 15. august 2007

Det er i motbakke det går oppover!

Det har nok lagt der lenge… i samvittigheten min.. Men jeg har bare skuflet det unna og hatt tusen unnskyldninger for å la være. Har ikke tid, har ikke lyst, har ikke gidd, for fint vær, for dårlig vær....
Det har altså ikke manglet på grunner til å la være.
Men nå har jeg tatt meg selv litt i nakken og tyren ved hornene…
Jeg har begynt å trene igjen!!
Innerst inne er jeg egentlig glad for denne våte sommeren… Jeg har sluppet å kle av meg!
På feil side av 40 tallet kan man jo se at tyngdekraften virkelig har festet grepet. Her må stumpene reddes… eller i alle fall stumpen!
I går tok jeg en kondistest…
I nabolaget har jeg en lang bakke. Helt nede fra vannet og opp på fjellet bak huset. En eneste lang stigning. Her har jeg i mange år sjekket hvordan formen var. Stort sett i gode perioder!
Jeg har for det meste vært fornøyd med resultatene, men ikke i går. Jeg håpet at stoppeklokken var feil eller i alle fall hadde fått hikke. Men nei…
En kjapp sjekk på klokken viste at det står nok dårligere til med formen enn jeg trodde. Pusten talte for seg også. Eller rettere sagt mangel på pust...
Jeg prøver å se det positive i det. Herfra kan det bare gå oppover!!
Og i de siste års latskap, har jeg smertelig fått erfare at det største skrittet er over dørstokken hjemme.
Så nå får jeg virkelig brukt for mottoet mitt: Det er i motbakke det går oppover….
For opp den bakken skal jeg… på ny rekord!!!


Her er et bilde av "Turbosneglene"!!! To venninner og meg selv under Bergensløpet ca 1994. Vi var rimelige spreke den gangen, selv om vi kanskje var mer opptatt av å kle oss ut enn å havne øverst på resultatlisten.
Bildet har jeg med vilje redigert til svart/hvitt.... det er jo så lenge siden;-)
Fortsettelse følger.....

15 kommentarer:

Mokomoko sa...

Ha, trodde ikke du klarte å sitte i ro så lenge at det gikk ut over formen(e)

Monica sa...

Lykke til! Var nok eit smart trekk å kringkaste dette, for no kan du jo risikere at vi spør deg korleis det går. ;)

Lisa sa...

Lykke til! Et come back er alltid tøft!!!

Frk.Badegakk sa...

Turbosnegle=D
Glimrende!
...føler meg litt sånn jeg også...

Sylvia sa...

Så fine dere var da!!
Formen, ja!!!
Første gangen jeg skulle hoppe tau med ungene (på mange, mange år) føltes bena tunge som jern, og rumpa som bly. Det var forferdelig! Håper ikke jeg SER slik ut også!

Rick sa...

Petunia, is that you on the right in the picture? soory i cant understand the langauge..;-)

Ida sa...

Lykke til!
Du trenger vel noen turer oppover motbakken, så "sitter`n".
Husk gode sko... ;)
Og pågangsmot! :)

GAWO sa...

Er sikker på at du har formen inne etter 2 turer. Har du før vært en "Turbo" ligger det fortsatt i blodet. Lurer på hva rekorden blir :-) God motbakketur.

Lena sa...

Hehe, må smile her jeg sitter, kult bilde! Det går nok så bra, utover høsten så tar du sikkert både en og to nye rekorder i den bakken:-) Masse lykke til!!

Lillefix sa...

Du får trøste deg med at det går fort fremover med formen i starten. Hilsen ei som endelig er tilbake der jeg føler at jeg kan løpe i evigheter, og at jeg ligger der og svever litt over bakkenivå og tenker på alt annet enn løping. Ikke at det går så fort (har aldri vært noen rask løper), men jeg kan bare løpe og løpe og gnagsår pga gamle løpesko melder seg lenge før kroppen går tom for krefter. Det er såååååå deilig!

Marie sa...

Lukke til med treninga! Eg har gått ein god del det siste halvåret. Eg verken kan eller likar å jogge. Det skal vere lystbetont meinar eg.Formen har komt seg, men kiloane eg vil ha vekk klorar seg fast... Det med dørstokkmila er iallefall sant. Eg beundrar dei som spring og spring og spring og....

Anemone sa...

HA.... Leste du VG på søndag som skrev at STRIPPING var den beste form for trening ???
Mennen gikk for den da...

Føler liksom at jeg skulle konkurert med Champions League på tv ja..., ser det virkelig for meg.
Naboene ville fatt seg en latter i alle fall.

Du fikk nå et tips i alle fall.

Petunia sa...

Jeg leste strikking og ikke stripping.... Og da blir jo meningen noe helt annet... Tror ikke min mann hadde sett bort fra Tv'en bare for å se meg strikke. Nei,det gjør jeg jo daglig
...Strikke altså...

min sin lille tue sa...

Gratulerer med starten. Dørstokkmila sier vi herover...
Lykke til med rekorden:)

Else sa...

Lykke til med treninga. Det skal nok gå bra. Jeg og ei venninne skulle for 3.5 år siden med barna på ferie og bestemte oss for å kvitte oss med noen kilo. Begynte å gå nesten daglig og gjør det fortsatt. Når ungene har gått på skolen starter vi ut og etterpå er det deilig med kaffe og frokost.