mandag 20. august 2007

Lilla og grønt


Lørdag kveld og søndag formiddag hadde jeg problemer med datamaskinen. Jeg var rimelig stresset og klarte ikke helt å løsrive meg. Kjente abstinenssymtomene komme sigende.
Glemt var det jeg absolutt burde gjøre ...komme meg ut på tur.En titt innom bloggen til Gawo, gjorde det ikke noe bedre angående den dårlige samvittigheten.
Hun hadde allerede vært ute på tur, tatt bilder og laget nytt innlegg på siden sin. Ja, jeg er sikker på at det var hun som vekket fuglene.


Jeg kom meg nå avgårde til slutt, men en glad hund som følgesvenn. Han hadde gitt opp håpet etter flere hint om hva han ønsket å bruke dagen til.
Å, så deilig det er å komme seg opp på fjellet. Skogen ligger der kledd i lilla og det er lyng så langt øyet kan se. Lilla og grønt er så utrolig fint sammen.

Det er godt med en liten rast ved Varden. Jølle nyter utsikten og gleder seg til resten av turen!




21 kommentarer:

Koselig koselig sa...

Så deilig å komme seg ut på tur!!! Her gikk søndagen i slapphetens tegn, æsj så kjedelig. Sånn er det å fly på fest og byen, da blir vi helt ødelagt dagen derpå. Buhu!

min sin lille tue sa...

Ser ut til at dere har hatt en flott tur ja. Noen ganger er det bare veldig vanskelig å komme seg over dørstokken.
Nå har trøstepremien min kommet trygt fram, tusen takk skal du ha:) Du er da så snill, og så jeg som egentlig ikke vant en gang.
Nå skal jeg lære meg å strikke hæl, resultatet kommer nok etterhvert:)Nå skal sjokoladen til pers.
Ha ei flott uke.

Sina sa...

Å! Urtolig deilig å ut på tur! Jeg må bli flinkere til det.. Er så befriende! Flotte bilder og vakker natur!

9na sa...

Nydelige høstbilder! Rart høsten er her allerede, sommeren kom jo aldri bortsett fra en uke i juni... Men her er meldt 24 grader til onsdag!

Marie sa...

Ser du har vore på fin tur! Nå er det fin vermelding for dei neste dagane, då skal eg ut. Jobbe i hagen og gå på tur med kamera.
Kos deg på nye turar :o)

Ida sa...

Flotte bilder Petunia. :)
Den øverste collagen var flott.
Røsslyngen farger lanskapet så vakkert i lilla nå.
Rett utenfor døren her også.
Kjekt med en god og ivrig turkamerat er det også.

Rick sa...

Simply beautiful Petunia! I would spend as much time as i could photographing everything there!

Anemone sa...

Vakre bilder og vakker natur.
Noen ganger gjør det så godt å få kommet seg litt vekk fra husets tjas og mas. Senket skuldrene og la tankene flyte fritt.
Turkamerat har du jo også ser jeg..

GAWO sa...

Var ikke meningen å gi deg dårlig samvittighet. Men om jeg ga deg et puff over dørstokken så var det bra. Men en sånn ivrig turgåer som deg trenger ikke noe puff. Og så har du jo Jølle som drar deg over dørstokken vil jeg tro. (Er litt misunnelig der)
Du har fått dreis på Picasa`n også ser jeg. Så flink du er. Nydelige bilder fra en fin fin tur. Godt at du fikk orden på dataen igjen slik at vi får være med på turen din.

Mrs. Darcy sa...

Så flotte bilder :-)!
Det beste med høsten (som er her snart...)er å komme seg ut å se alle de flotte fargene i naturen.

betty sa...

Lyng er så vakkert. Hver blomst et lite kunstverk hvis man studere dem på nært hold. Vakre bilder du har tatt, Petunia. Du er heldig om har så mye barur rundt deg. Her jeg bor, må jeg kjøre nesten i 1.5 timer for å komme meg ut i terrenget slik som dette. Blir ikke så ofte tid til det da.
Lengter hjem til Norge når jeg ser slike bilder. Jeg ser på nettavisen til ba og bt at dere får fint vær de neste dagene. Her hos oss kunne vi trengt litt kulde...
Ha en fin dag!

Anonym sa...

Så fint turterreng du har der du bor.Deilig med turer ute i marka. Ha en strålende dag:)fra naturglede

betty sa...

barur??
NATUR mener jeg:-)

Lena sa...

Vakkert, rett og slett... Det er nettopp derfor jeg elsker høsten:-)

Anonym sa...

Jeg ser hvor du er på tur;-)
Fint der oppe.
Var der ikke forferdelig bløtt???

min sin lille tue sa...

Hei igjen. Du, herlighet altså, nå har jeg oppdaget at jeg jo skulle ha brukt mailadressa di da jeg la igjen svar på konkurransen... Beklager min ubetenksomhet. *flau og skammer meg* Ikke akkurat rask i reaksjonen her.

HildeS. sa...

Ja, det er herleg på fjellet om hausten med flotte fargar og høg himmel.
Akkurat nå er det sommar her hos oss, men hausten er nok rett rundt hjørna.

Mita`s hjørne sa...

Koselig at du stakk innom...
Nydelige bilder du har tatt, flott blogg...

Ha en flott kveld...

Catta sa...

:) Ingenting er som å komme seg ut litt!!!
Så søt Jølle er! Hihi

helen sa...

Pleier å være herlig ut på tur bare man kommer igang liksom, kjenner meg igjen der ;)

lizz sa...

I really like this pictures in this post. beatuful counrty..