torsdag 23. august 2007

On the top of the world

Nei, dette skal ikke bli en blogg om turer, (forrige innlegg), men hva gjør man når det er lite å gjøre på jobben og solen skinner?
Jo, da tar man på seg fjellstøvlene og pakker tursekken.

Opp og innover fjellet!

Noen sauer betrakter Jølle og meg avventende... Man kan tydelig se hva de tenker:
- Er det et eksemplar av arten "Bikkjemøkk" som får løpe fritt - eller er det en lovlydig jypling?

- Nei, heldigvis! Den store stygge ulven er i bånd!
Jølle er veldig nysgjerrig, men holder seg greit i nærheten.

Målet for turen!

En liten pust i pakken ...
Dagens tur gikk til Livarden.
Det er ikke akkurat noe Mount Everest, K2 eller Makalu.
Med sine 683 moh rekker det Galhøgpiggen til knærne.
Men dette er mitt fjell.
Det er her jeg går når jeg er glad, trist eller bare trenger å koble av.
Det er her jeg føler meg som fjellets dronning!
Her oppe kan man på en klar dag se blåne bak blåne.
Med bil fra Bergen sentrum og til fots fra Riple kan man være på toppen på under to timer.
Masten i bakgrunnen på bildet med sauene er Ulriken.
Litt mer om Livarden kan du lese her.
GOD TUR!






14 kommentarer:

Virtuella sa...

Hei,
ingen anelse om boden. Den kommer vel opp når den kommer opp. Er nesten avvent nå.
Det var litt herlig og! Lite tid foran pcen.
:-)

min sin lille tue sa...

Ser ut til at dere har hatt en fin tur. Greit å ha sitt eget sted å ty til.
Ha en god kveld.

Guri sa...

Ser ut som en fin tur :) Jeg sier god helg selv om det bare er torsdag idag.. :)

Catta sa...

Heisann!
Så nydelige bilder! Jølle er helskjønn! Koser seg tydligvis like mye som du!
Takk for koselig kommentar :) hehe!
Skjønner man ikke trenger noen ulykke for å ha det vanskelig... Jeg sliter litt med depperesjon, og det var derfor det var så rart å se verden fra den vinkelen i dag... Kan ikke huske å ha gledet meg så mye over å kunne kjede meg i klasserommet, for eksempel! ... Merkelige saker...
Kjempekoselig å komme innom bloggen din! Et lite høydepunkt hver gang du har oppdatert! Hehe :)
Ha en fin kveld!

GAWO sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ så fint det så ut. Nei jeg må nok plotte det inn på turlisten min for nå er det lenge siden jeg har vært der. Du må ha hatt det aldeles vidunderlig. Jeg har trillet tur med MC`n og det er herlig det også. Men kaloriene renner ikke akkurat av og leggmusklene vil jeg ikke nevne en gang. Du har fine bilder og leg likte godt å se sauen med Ulriken i bakgrunnen. Bergen e no vakker, ka?

Bea sa...

Fjelltur er ein fin måte å nyte ein flott dag! Sjølv har eg ikkje vore på fjellet, men det har vore ein flott dag likevel.. :)
Fekk garnpakke i posten i går, og enda kjekkare post i dag(ja, det finnes faktisk kjekkare post enn garnpakker), så her er alt berre velstand :D
Har til og med fått på meg SKO i dag, og kunne dermed kjøre bil for første gang på 3 veker(snakk om opplevelse!)*fnis*
Koser meg med fjellbildene dine, har ingenting i mot å sjå fleire.. så du får berre legge ut på tur fleire gonger ;)
Ha ein fin kveld(øh.. natt)

virtuella sa...

Jeg skriver i Bunadsalongen på boden nett no.

Anonym sa...

Så herlig du har ditt eget fjell! Fint å finne seg en plass på jorden som er ens egen. Jeg har også min, men den er hemmelig enda!(hi-hi)God helg til deg, fra Naturglede:)

Turid sa...

Så flotte turbilda du viser oss! Var i Bergen i fjor i mai, rakk faktisk en tur opp på Ulriken, kjempe flott utsikt, så æ har masse fine bilder der fra. Går masse på tur selv, så æ må jo invitere deg på besøk til bloggen min. Hit kommer æ flere gang!Ha ei fi helg., selvom det er bare torsdag i dag.

Marie sa...

Eg har gått tur til Ulrikken og Fløyen når eg har vore i Bergen, men det er jo fleire fjell rundt Bergen. Eg har ei dotter i Bergen, ho går ein del tur. Har mellom anna gått "over vidden" fleire gonger. Nydelege bilete du viser :o)

HildeS. sa...

Herleg med ein fjelltur i flott ver:o)
Skikkeleg fine bilder.
Eg har fri i morgon, kanskje eg må ta meg ein tur til fjells.

betty sa...

Flotte bilder og flott sted å gå tur. veldig misunnelig! Ha en fin helg, Petunia!

Ida sa...

Det er alltid deilig å nå toppen!
Du må jo ha verdens beste turkamerat.
Ønsker deg ei god helg. :)

Lizz sa...

I have to visit Norway.