onsdag 1. august 2007

Venner


Når alle kompisene fortsatt er på ferie, er det kjekt å ha noen å være med... Silver er Bulle sin katt. Av natur er ikke Silver like kosete som sin bror, Todd. Men når han vil ha litt kyss, klapp og klem, så går han stort sett til Bulle... Om kveldene kommer det tostemt snorking ut fra minsten sitt soverom!
Jølle derimot, er en skikkelig kosegutt. Han tar den kosen han får om det så skulle være fra en innbruddstyv. Ikke mye vakthundemne der, nei!
Min mann har mange ganger måtte rykke ut til jobben midt på natten på grunn av innbruddsalarm. Jeg liker ikke dette og bekymrer meg for at det skal stå en farlig kjeltring på lur og klubbe han ned.
- Kan du ikke ta med deg Jølle da?, prøver jeg meg med hver gang.
- Hva kan Jølle gjøre da?, svarer min mann.
- Logre tyvene i senk???

16 kommentarer:

9na sa...

Ser så hyggelig ut med Jølle.. Ønsker meg hund men Kjæresten mener 3-4 katter er nok... Forresten, apropos forrige innlegget ditt; en fordel til med den dårlige sommeren; Færre har druknet. Skulle ikke tro det så mye som det har regnet og vært flom. Men det er faktisk sånn. Og en ting til; nå er snart den dårligste sommeren på 17 år over, så nå kan vi glede oss til de neste 16!

GAWO sa...

Gode venner er et "must". Både 2 og 4 beinte. Jølle kan kanskje lure noen til å tro at han er fryktinngytende, men det er vel da vi kan si at skinnet kan bedra. :-)

Anemone sa...

Nå fikk jeg meg en god latter gitt.
hikster her jeg sitter.
Hadde vel kanskje reagert dyra også om de hadde blitt truet.

Petunia sa...

Når Jølle ser noe "mystefistisk" når vi er på tur for eksempel, så går han bak meg og titter ut på siden til han er helt sikker på at han er trygg... Han er ikke nervøs eller noe slikt...Bare litt sunn skepsis!
"Ikke spis meg, spis matmor"....

Vivi sa...

Herlig med firbente venner! Skikkelig ferieparadis dere har. Synd at sommeren ikke har vært den beste i år. Men hytten deres ligger på en utrolig flott plass! Selv om edderkopper på do høres veldig skummelt ut... Hehe.
Ha en flott uke:-)

hobbyvenn sa...

Hehe, Jølle hadde nok reagert om noen truet en i "flokken" tenker jeg... Men kanskje gemalen din er truende nok i seg selv når noe dukker opp på nattestid.. Nå vet jeg hvor vi må søke bistand om alarmen skulle gå her... *gliser*

Lisa sa...

For noen hjerteknusere! Jølle ser så snill ut! Dere er heldige at dere kan ha dyr. Unger har godt av å vokse opp sammen med det. Her hos oss er min mann og mellomste sønn allergisk mot alt som har med pels å gjøre. Ikke så enkelt det når eldste har lyst på hund og yngste bare elsker katter. Jeg er vokst opp sammen med masse dyr og savner det veldig...

Ida sa...

Hjerteknusere ja! :)
Det er godt å ha en så snill, sjarmerende og trofast venn på 4 bein.
Også får andre heller ta jobben som vakt da.... ;)

Frk.Badegakk sa...

Så skjønne=)
Heike, goldenen min som bor hjemme hos mamma var hos dyrlegen i går. Han har en utvekst i munnen som har vokst en del i det siste. Så nå har dyrlegen tatt biopsi. Han var redd det kunne være kreft...=/
Som om ikke det var nok trakk han tre tenner på voffen. For under var det byller.
Det verste er at heike ikke har vist noe synlig tegn på at han har det vondt. Han har spist og ikke klaget eller vært irritert... Men nå sitter jeg med verdens dårligste samvittighet, for jeg vil da virkelig ikke at hunden min skal ha masse vondt, selv om han sier i fra eller ikke!!!

Retrivere skal visst ha høy smerteterskel, men det finnes da grenser liksom...
Heike er godvakker gutten min, som ikke eier et fnugg av temperament. Han er bare god. Og ganske så sta. Men mest god.
Lille brum-brum. Hunder er godt å ha. Det beste som finnes. Tror ikke Jølle har det fælt nei. Han ser ut til å stortrives!=D

betty sa...

Så fin katt, nydelig gutt og snill hund!Kos med dyr.
Ha en fin helg, Petunia

kicki sa...

Så fine dyr dere har! Vi har en hund som høres akkurat ut som Jølle. Han hadde ikke gjort så mye mer enn og logre hvis det kom en innbruddstyv her heller. Hmmm, eller kanskje han hadde lagt seg på rygg sånn at den/de kunne kost med han *fnis*
Ha en fin helg

min sin lille tue sa...

Ja dyr er gode venner, og Jølle er så søt. Min hund overvinnes også av litt klapp, men bedre det enn en hund som er streng:)
Ha ei fin helg.

Marie sa...

Dyrevenner er gode venner! Me har hatt fleire hundar, men etter at Kitty døydde i høg alder har me tenkt å berre ha katt framover. Me har masse andre dyr på garden, men ein får ikkje same kontakten med ein sau. Eg blir ganske knytta til alelamma da, forferdeleg trist om nokon av dei døyr. Ellers er eg innstilt på at dyra er ein produksjon og sånn må det være. Me er opptatt av at dyra våre skal ha det godt medan me har dei.
GOD HELG :o)

Henriette sa...

Hei!

Du er herved nominert til prisen Rockin' Girl Blogger. Ta en kikk på bloggen min for mer info.

Ønsker deg ei riktig god helg!

organic-lizzi sa...

Denne Jølle er helt knallnuuudddelig.
Tror kanskje han hadde passet på dere hvis det virkelig var fare..men ikke hvis dere tenker at det gjør han aldri i verden.. Dyr tar som regel opp tanker og følelser mye mere enn hva vi sier. Møtte forresten en edderkopp på badet vårt og slo av en prat. Han syntes det var litt rart. Ser jeg han igjen er han nok mere pratsom for da har vi gjordt det før:-)Ha en fortsatt fin helg med store og små (to og firbente)klem Randi

Sylvia sa...

Jølle ser da ut som en hjerteknuser!! Slike hunderaser er så greie og kontaktsøkende. Men mange er redde for dem pga strs. Men det er jo de store hundene som er snillest!!!