fredag 21. september 2007

Kreativ fredag

***
På vei inn til mine foreldre kjører jeg forbi et jorde hvor bonden har lagt ut 6 "traktoregg". De ligger der så fine og hvite og fristende. Hver gang jeg passerer dem får jeg så innmari lyst til lage noe av dem. Pynte på dem - la dem få ansikter. I motsetning til 9na, så har jeg ikke ansiktsvegring. Planen var lagt. En mørk kveld skulle jeg snike meg ut med sprittusj og sprayboks og lage noen riktig flotte personligheter av disse egentlig litt kjedelige høyballene. La dem få litt sjel. Men så sviktet motet. Sist gang jeg dro forbi oppdaget jeg at bonden hadde satt opp strømgjerde rundt hele marken og et ekstra gjerde som omringet traktoreggene. Han har helt sikkert våknet en natt og tenkt samme tanken som meg. Nå må jeg passere den fesningen for å komme bort til dem. Dessuten så var det noe i underbevisstheten som sa meg at det er ikke noe videre flatterende at en godt over 40 år gammel kvinne iført svart hettegenser og capsen bakfrem, blir fersket med en boks spraylakk mens hun "dekorer" store hvite egg…
Noe for lokalavisen det…
Så det ble med tanken og jeg takker for bilderedigeringsprogram på PC’en…
***
Ha en kreativ helg folkens!

28 kommentarer:

randi sa...

Så mange flotte nisser du har laget. Du er godt i gang du ja.

Marita BK sa...

Nå lo jeg godt! God helg!

Lillefix sa...

He, he... Jeg synes nå du skulle tatt mot til deg, jeg da ;-)
Traktoregg er jo såååå kjedelige å se på.
Ha en finfin helg!

Beate Larssen sa...

Synd du ikke turte å pynte på traktoreggan! Ha ei super helg :o)

Ida sa...

Nå har du en skisse til neste gang du passerer høyballene.
Husk tusj og sprayboks. ;)
God helg til deg og med mange kreative krumspring. :)

9na sa...

Hihi jeg synes du skulle gjøre det jeg, haha... Det er helgens utfordring til deg fra meg... hehe...

Marianne G sa...

Synes det er veldig synd at du ikke turte, jeg da. :-) Du hadde sikkert fått mye pressedekning.

frøken ij sa...

hehe så morsomme de var! :) har faktisk sett traktoregg som var pyntet på ordentlig, tror det var ansikt det også. ha en flott helg! :)

Petunia sa...

Jeg lurte på om eg skulle starte en "Along" - DEKORER ET TRAKTOREGG!! Kunne blitt mange flotte bilder av det og mange morsomme bilder...
Tør dere - tør jeg;-)

sipusa sa...

hihi....du er ikke verst!! Dessuten tror jeg nok jeg ville blitt sjarmert hvis jeg fant deg i full gang med mine traktoregg....hvis jeg hadde noen da;-)

Anonym sa...

Du burde ha gjort det!!! Skulle gjerne ha blitt med deg, så kunne vi ha skrattet godt etterpå. Flotte ansikter vil få fram smilet hos de fleste. Ingen kan da bli sure av slikt, men ingen må ødelegge plasten da.Fra Naturglede.

Bjørg sa...

Eg lo godt av biletet - men blei litt skuffa då du skreiv at dei var redigerte. Du bør gjere det på ordentlig neste gong!

Anonym sa...

Kjenner ikke du bonden da, han går sikert med på det, eldste sønnen din tar helt sikkert utfordringen.
Mokomoko

lisa sa...

Kjermpe god ide! Jeg er med! *knise*

9na sa...

Along, ja, hmmm, skummelt men morsomt... Kanskje vi kommer i avisen?

min sin lille tue sa...

Hehe, syns jeg ser det for meg jeg:) Hadde vært tøft om du hadde fått det til. Bonden, og lokalbefolkningen som måtte lese den evt historien i avisa, burde da ha litt humor:)
Flotte vinnisser også, jeg har tenkt tanken på å lage noen sånne til julegaver, de er veldig morsomme.
Ha ei fin helg videre.

Petunia sa...

Bonden er en gammel nabo, men jeg tror dette er et prosjekt som passer best for minstemann - og meg....

@tone sa...

Ha,ha eg har litt samme opplevelsen - middelaldrande kvinne flyg rundt og fotograferer byens gatekunst òg ikkje nok med det, legg det møysommeleg i blogg.

VEL, Petunia - no som du har laga så fine skisser synest eg jammen du skal ta fram capsen og sprayboksen.
Ha ei god helg!

randi K design sa...

kjempeartig!

Anonym sa...

Absolutt kreativt det der,ja!

Tor sa...

Det er fristende å si at: " dersom du tørr så skal jeg komme å ta bilde av deg til bloggen" Men det er vel å strekke strikken litt langt. Der jo tross alt et stykke til vestlandet fra Oslo. Men morsomt stunt er det. Så utfordringe lyder på:" Du tørr det ikke så"

GAWO sa...

Så morsomt :-) Om "eggene" ligger der fremdeles skal du hoppe over gjerdet og spraye det beste du har lært. Gjør det!!! Eggene blir kjempefine og nå har du malen klar. Egg nr 3 var det jeg falt for.

Felisi sa...

God ide! Bortsett fra at folk ville vel ha kjørt av veien... *fnis*

Elite sa...

Jeg likte den nye looken på traktoreggene. Kjempefine. Skulle noen tagge ned disse nå, så vil nok du få skylda.

Anonym sa...

En kjemepfin ide. Noe alle burde gå ut å gjøre. Pynt på et traktoregg. De er jo så kjedelige. Hvorfor lager man dem ikke grønne slik at de ikke "lyser" sånn opp - i negativ mening- på jordene?
Marit

Sirius sa...

Utrolig stilig!!
Samle mot og gå i gang.

Nissemann sa...

Fantastisk bilde! Jeg har tenkt å stjele det. Du kan få gi meg tillatelse hvis du vil, men jeg tar det uansett... ;)

Jeg fant det da jeg googlet "traktoregg", og skal bruke det i bil-bingo til ungene i baksetet. Idet jeg fant bildet - før jeg oppdaget at det var ditt, og at det "bare" var manipulert - tenkte jeg at jeg søren meg skal gjøre det der en gang. Må huske å legge en tusj i bilen. :)

Petunia sa...

Eg e med, Nissemann!!