tirsdag 11. september 2007

ny KONKURRANSE


Dette er faktisk mitt innlegg nummer 100!!! Hipp hurra for meg!
I den anledning har jeg laget en ny konkurranse her på bloggen!
Hiv deg på! Det er ikke vanskelig! Her kan du sitte og strikke et vanskelig mønster og samtidig delta i denne uhøytidlige konkurransen. Premien er hemmelig, men jeg kan røpe at denne gangen er det ikke hobbyting og tang. Nei, det er en premie som inneholder mye kos!

Spørsmål nr 1:
I denne byen finner du Nidarosdomen.

Spørsmål nr 2:
Kenguruens hjemland er?

Spørsmål nr 3:
Navnet på en fjellkjede i det sørveslige Europa?
(Kommentar til dette spørsmålet etter at jeg har mottat ca 50 mail: Nei, der er ikke Alpene, men en annen fjellkjede som Tour de France syklistene puster og peser seg opp... )

Spørsmål nr 4:
Elven Donau deler den største byen i landet i to deler:
Buda og Pest, men hva heter landet?

Spørsmål nr 5:
Hva er navnet på verdens lengste elv?

Spørsmål nr 6:
I hvilket land er denne byen hovedstad?

Spørsmål nr 7:
Land eller øy som er kjent for sine varme kilder?
****
Fulgte du med i geografitimene på førskolen, så har du nå syv rette svar.
Nå tar du første bokstaven i hvert svar, stokker litt om på dem og
tada!!! Da har du et ord som er det rette svaret på denne konkurransen:
Send dette ordet på syv bokstaver på
MAIL
til meg:
petunia@broadpark.no.
Jeg trekker en vinner på fredag.
Lykke til!


Et lite tips på tampen, kan være å sjekke kommentarene. Jeg har lagt ut et lite hint og to der!


35 kommentarer:

HildeS. sa...

Jippi, ny konkurranse.
Eg hive meg med denne gangen også:o)

RedRobin sa...

Heyyy - innlegg nr 100 allerede! Her går det unna! Jeg legger hjernen i bløt og ser hva jeg kommer frem til av gode svar :o)

Ha en super uke!

sipusa sa...

jeg prøver meg...ikke erte;-D

Beate Larssen sa...

Gratulerer! 100 innlegg det er superbra det :o)

Morsomt med konkurranse. Er selvfølgelig med denne gangen og.

marita sa...

Hihi så morsom konkurranse, og tusen takk for titten i en nydelig blogg! Hvilke fine bilder du tar av prosjektene dine.

GAWO sa...

Tjuhu. Så fint med ny konkurranse. Vinnerinstingtet er skjerpet. Jeg sender svar nå!!Gratulerer med de 100 innleggene. Tror jeg har fått med meg alle og det vil si at jeg har tilbrakt en del tid foran PC`n. Hummmm.... bør skjerpe meg. Men det er jo så artig :-)

Bea sa...

Lover du å ikkje le hvis eg svarer feil? Og heller ikkje legge ut svara til offentlig spott og spe.. *ler*

Lena sa...

Gratulerer med 100 innlegg, kult med konkurranse!! Svar sendt:-)

Deb sa...

Gratulerer! 100 innlegg - det er flott.

I'm afraid I didn't do very well translating the rest...what is the challenge?

9na sa...

Hmmm det var ikke alt som var like lett der altså! Jeg skal prøve meg, men akkurat nå må jeg løpe!!

9na sa...

Haha jeg greide ikke la være, måtte prøve... Og du er en luring!! Sender mail litt senere..
;o)

Mrs. Darcy sa...

Må delta, bare må delta :-)!!

Marita BK sa...

Du er så kreativ i bloggingen din! Pleier ikke å vinne, men kan jo ikke la være å delta, så mail er sendt :o)

Sylvia sa...

Jeg vil være med! Jeg sendte en mail. Håper den kom frem, for hos meg sa den at den ble avvist?

Catta sa...

Gratulerer med 100. innlegg!!!!!!
Håper det blir mange 100 til!!!
Slang meg på konkurransen, jeg :)
Ha en fin dag =)

enaj sa...

Nej hvor spændende med en lille konkurrence. Jeg har lige sendt svaret til dig.
Klem Jane

betty sa...

Konkurranse!!! jippy!!! Mail er i farta!!!

Elin.71 sa...

Gratulerer med 100 innlegg.
Da har jeg lagt hode i bløt,tror
jeg har funnet svaret :D

lisa sa...

Jeg vet hva svaret er!!! Genialt!!! He he!!! Mail er sendt!!!

Petunia sa...

Så kjekt at så mange vil være med på konkurransen.
Her er det bare til å prøve seg...Og om igjen og om igjen hvis du vil det!
Når det gjelder London, så ikke tenkt på landet som slutter på ..ania, men heller på det landet som slutter på.... land;)
Første bokstav i dette landets navn og husk å stokke om på bokstavene før dere sender det til meg da!!! Svarer er ganske så opplagt.... noen har bedt om stikkord eller et hint??? Det skal dere få i morgen! Imens kan dere jo prøve på egenhånd...

torillb sa...

jeg har svart jeg også...spennende med konkurranser...men vinner aldri...uhaaa..men kanskje jeg er heldige denne gangen...elske overaskelser....men bør vell ha svart rett først kanskje...:)

Ida sa...

Gratulerer med innlegg nr. 100! :)
Mail er sendt.
Angående linken til quizen, som du sendte meg.
Scoren ble 10 av 12 rette.
Ikke full pott nei....
Elsker quiz forresten. ;)

Petunia sa...

Jeg lovet i går å legge ut et lite hint og det kommer her:
Det rette svaret er ikke "tulipan" som en del har svart....men det er et blomsternavn som har sterk tilknyning til bloggen min.....

miriam b. sa...

Jeg vet svaret,*knise*, men sender deg ikke mail siden jeg bor i Sveits. Ville blitt så dyrt å sende premien hvis jeg skulle vinne. *knise*
Veldig fin side du har. Er fast leser, men har ikke side selv. Hadde før, men det var så mye rot med den at jeg ikke orket mer. blogspot ser ut til å fungere greit og jeg har tittet innom bloggvennene dine og ser at mange av dem også har valgt blogspot. Liker layouten på mange av sidene til deg og vennene dine. Lykke til med de neste 100 innleggene da!

Dolci sa...

Gratulerer med 100rende innlegget. Jeg har nå hoppet på konkurransen din, og har sendt 2 mailer, den første med feil svar og den andre med forhåpentligvis rett svar :-)
Ha en flott helg!

Petunia sa...

For å si det enkelt, når dere har det rette svaret, så VET dere at det er det rette svaret! He he!!!

Tittei sa...

Sssh.... *ler*

BellaDonna sa...

Hei, gratulerer med 100 innlegg!
Morsomt med konkurranse,har sendt deg svar.Det er en koselig blogg du har.

Ane sa...

Må nesten hive meg med på koknurransen jeg å :)

min sin lille tue sa...

Hei:)
Å, oppskrift på sokker, den skal jeg prøve. Har fått ferdig sokkene mine, altså første forsøk, men det trengs visst litt mer trening og litt justeringer.
Og gratulerer med 100 innlegg, det er imponerende!
Ha en fin kveldl.

Elisabeth Augusta sa...

Gattis med hundre innlegg. Og ikke et dødpunkt!
Har selvfølgelig svart rett på konkurransen ;-)

åsemor sa...

Gratulerer med innlegg nr100, vi gleder oss til 100 til :)
Ha ei god helg !

Else sa...

Gratulerer med innlegg 100 (og litt til). Synd jeg ikke oppdaget denne konkurransen før. Elsker geografi. Ha en fin helg.

Petunia sa...

Det kommer helt sikkert flere konkurranser på bloggen her - garantert. Det er natuligvis litt arbeid, men det er så artig å få svarmail med koselige kommentarer at det er verdt det!
Følg med! Ny konkurranse før du aner det!!!

mirabel sa...

fantastisk at noen gidder å legge så mye ned i bloggen sin! Hadde vært md jeg hadde jegb oppdaget denne siden tidligere