torsdag 27. september 2007

Til forveksling lik...

I ettermiddag satt jeg i bilen utenfor min mann sin arbeidsplass og ventet at han skulle bli ferdig på jobb…
Etter en liten stund kom han over plassen med sekken på ryggen…
- Hm??? Hvem var det han minnet meg om der han kom tuslende???
Klarte ikke å komme på det med en gang..
Men med ett slo det meg og før jeg fikk tenkt meg om datt det ut av meg:
- Du minner mer og mer om Ludvig fra Flåklypa!!!
Vel, om det ikke akkurat var et kompliment, så var det godt ment fra min side. Jeg synes nå Ludvig er herlig, jeg!
Nå sitter han her og er litt såret… og pønsker kanskje på en aldri så liten hevn...

- Men er det fali da?

Hvem ligner din kjære på???

23 kommentarer:

Lillefix sa...

Herlig! *ler*
Vet ikke helt hvem min kjære ligner på, men han har en dobbeltgjenger som veldig ofte kommer hjem omtrent ti minutter før ham. Jeg vet jo i og for seg ikke om denne vardøgerskapningen har noe utseende, men han lager akkurat de samme lydene, så han ligner jo veldig. På sitt rare vis...

Anemone sa...

Ha !! Det var jo ikke så ille. Hven husker ikke den søte lille der.. jeg elsket han også, den unnselige lille figuren. Synes han skal ta det som et komplimang jeg, og blir du jo litt lei den halvskjeggede lookèn kan du jo be han ta en tur på badet med barberhøvelen.

Husker så godt den jula min sønn fikk Flåklypa dataspillet til jul. Vi hadde datamasjinen i kjellerstua, og etter sønnen hadde sovnet ble det rene kampen om å komme seg ned for å spille.
Som en besettelse, vi sorterte post, fanget sommerfugler og sorterte Ludvigs sokker. SÅ morsomt det var.
Hadde jeg ikke hatt bloggen nå. Tror jeg jeg hadde bedd sønnen innstalere det spillet igjen du...

Min mann, hvem ligner eller minner han meg om da mon tro....???
Fått meg noe å tenke på du nå.

Ha det fint snuppa.

åsemor sa...

Hils mannen din fra meg og si at det var et flott komplimang !

Ida sa...

Må være en snill og godmodig mann du har, med noen dager gamle skjeggstubber.... ;)
Kanskje du får "passet ditt påskrevet" og etterhvert ja. Hehe.
Men, Sånne "Ludviger" er vel ikke så mye å frykte nei.
Ikke det minste "falige".

Har hatt dilla på samme PC spillet som Anemone.
Jentene fikk det til jul ett år.
Sorterte post osv. med Ludvig og gjengen til jeg ble svett nesten. ;)

Ludvig trenger nok Solan også.
For å skape litt balanse...

lisa sa...

Synes det er litt av en hedersbevisning, jeg. Gode, skjønne, snille Ludvik! Min mann blir mer og mer lik Marve Fleksnes og like kverulerende også, men på en god måte og jeg kan trygt skrive det. Det var han selv som sa det!

Koselig koselig sa...

Han ligner på Keanu Reeves! Og alle som sier noe annet får bank!!!! hihihihihi

Anonym sa...

Det har jeg aldri tenkt på akkurat, så det var vanskelig. Men plutselig oppdager en noe om et annet menneske og det er vel bare morsomt. Ligner din kjære på Ludvig så er han jo søt, og det vil vel ikke menn være kanskje? Ha en fin dag:)fra Naturglede

Sylvia sa...

He he...så koselig da!
Min mann ligner på faren i tegnefilmen "de utrolige". Har du sett den? Han er utrolig også...min mann altså!!
God helg!

RedRobin sa...

Haha, good one! :o) Min Hanefar er nok mer en Solan Gundersen-type... Snarsint og med filttøfler.

God helg til deg og Ludvik'en!

hobbyvenn sa...

Så morsomt. Nei hvem min kjære ligner på? Hm, mest på seg selv, hehe. Skal gi beskjed om jeg kommer på noen andre han har endel til felles med... God helg!

HildeS. sa...

Så moro at mannen din liknar på gode, skjønne Ludvig. Han må vere ein godslig mann:o)
Min liknar utsenemessig på Geir Kvarme. Han som spela i Fredrikssons fabrikk. Det er særleg kløfta i haka som liknar, og smilet,hehe.
Sånn elles er han lik Solan Gundersen, evig optimist og eit strålande humør.

randi K design sa...

Takk for kommentar paa morgen kvisten.. for meg..
Naar han lar sjeggstubbene gro,pleier jeg erte min mann og kalle ham for Onslow. Vet ikke om du har sett "Mrs. Bucket", eller kanskje det kalles "Hoey paa paera" i Norge... Onslow er gift med den ene soesterea..
Ha en glimrende weekend..

Marie sa...

Humhumhumre. Koseleg! Sikkert ein godmodig og snill mann du har. Betre enn å vera sur og matsjo...
Men snill OG matsjo derimot... Veit ikkje kven minn mann liknar på? Ein blanding av Hårek og Langbein kanskje? Hehe (ikkje sei det til han)

9na sa...

Heisann, oisann, likner mannen din på Ludvig?? Så søtt! han er jo kozelig da! Min mann likner hverken på Ludvig eller Solan, mere på James Bond liksom... "Hvem av dem spør du?"..."Hvilken skuespiller???" "Alle sammen av dem", sier jeg, og håper han leser dette, det er jo freddan'...!

Tor sa...

Jeg for min del har alltid synes at Julia Roberts likner på 9na :-)Lucky me!

9na sa...

(kremt... jeg tror min kjære mener Julia FØR hun fikk de tre ungene...)

Frk.Badegakk sa...

*humrer og ler av 9na og tor*
=D


Min sambo ligner vel på en slags sørlandsvariant av trommisen i muppetshow.
"ja ja... slår jeg ikke på tromma mi i dag, så slår jeg på den i morgen..."

Thomas sa...

Ikke hør på henne. Hun har... drukket rødvin. Jah. Masse rødvin. Utilregnelig i gjerningsøyeblikket *veive illustrativt med armene*

Petunia sa...

*Ler av 9na og 2r (har du tenkt på den tor?) og frk Badegakk og Thomas*...dette er hvis blitt en "flørte/treffside"!!! ALT for mine besøkende, sier nå jeg!

Jeg har ikke fått noen tilbakemelding fra min mann om hvem jeg minner han om...men akkurat de nærmeste dagene - så blir det nok noe slikt som "Godzilla", så jeg tror jeg skal la være å spørre....

@tone sa...

Det ligg ei utfordring i ALLROMMET, du har kanhende alt blitt utfordra?

Catta sa...

Hihi! Syns ikke Ludvig er så gæli' jeg da!! Litt fokusert på "noravind fra alle kanter" og at "det er fa'li det, Solan", men ellers veldig sjarmerende :)
Ha en fin lørdag!

berit sa...

Min mann ligner på han dansken som stod i mål i engelsk fotball i mange år, Schmishel?? Husker ikke hvordan det skrivers. men han ligner han i alle fall. Men han er ikke god i fotball;) Bare til å se det på tv!

Else sa...

Det var en søt type å være til forveksling lik. :)