fredag 12. oktober 2007

Endelig fredag

Så er overraskende nok helgen her igjen.. Jeg synes den nettopp var ferdig, jeg!
Men velkommen er den lell!
At menn og kvinner ikke tenker likt er ikke noen nyhet, og jeg vil tippe at det er flere av begge kjønn vil nikke gjenkjennende til flere punkter i teksten under:


DEN LILLE FORSKJELLEN:
OM KALLENAVN
Dersom Hilde, Mette, Anne og Frida spiser lunsj sammen, vil de kalle hverandre for Hilde, Mette, Anne og Frida. Dersom Petter, Jørgen, Magne og John tar en øl etter jobben vil de kalle hverandre Killer, Grevlingen, Paven og Feiten.
***
OM Å SPISE UTE
Når regningen kommer på bordet vil Petter, Jørgen, Magne og John hver for seg slenge en hundrelapp på bordet - sjøl om regningen bare er på 216 kroner. Ingen av dem har noe mindre enn en hundrelapp, og ingen av dem vil kreve vekselpenger. Når jentene får sin regning - kommer kalkulatoren frem.
***
OM PENGER
En mann vil betale 100 kroner for en 50 kroners vare han vil ha. En kvinne vil betale 50 kroner for en 100 kroners vare hun ikke vil ha.
***
OM BADEROM
En mann har fem ting på badet; en tannbørste,
barberskum, en barberhøvel, et såpestykke og et håndkle fra et eller annet hotell. Gjennomsnittlig antall ting en kvinne har på badet er 337.
En mann kan kun identifisere et fåtall av disse.
***
OM ARGUMENTER
En kvinne har det siste ordet i enhver diskusjon / krangel. Samme hva mannen sier etter dette, så betraktes dette som starten på en ny...
***
OM KATTER
Kvinner elsker katter. Menn sier de elsker katter, men når kvinnene ikke ser det - tupper de katten bak.
***
OM FREMTIDEN
En kvinne bekymrer seg for fremtiden inntil hun blir gift. En mann bekymrer seg ikke for fremtiden før han blir gift. OM SUKSESS En suksessrik mann er en som tjener mer penger enn kona / samboeren kan bruke. En suksessrik kvinne er en som finner en slik mann.
***
OM EKTESKAP
En kvinne gifter seg med en mann og venter at han skal forandre seg, men det gjør han ikke. En mann gifter seg med en kvinne og venter at hun ikke skal forandre seg, men det gjør hun.
***
OM Å KLE SEG PENT
En kvinne kler seg pent for å shoppe, vanne i hagen, tømme søppel, svare i telefonen, lese en bok samt når hun åpner døren for gjester. En mann vil kle seg pent for å delta i bryllup og i begravelser.
***
OM DET NATURLIGE
Menn våkner opp med samme utseende som da de la seg. Kvinner har en egen evne til å bli forverret i løpet av natten.
***
OM BARN
En kvinne vet alt om sine barn. Hun vet om tannlegetimer, romanser, bestevenner, favorittmat, gjemt frykt, håp og drømmer. En mann er oppmerksom på at det bor noen unge, korte mennesker i huset.

God helg folkens!!!

15 kommentarer:

Josefine (HB) sa...

Hehehe ! Denne var knakende god ! :D

lisa sa...

Mye sant der! Vi lo godt både min mann og jeg!
God helg til deg også!

Hulda sa...

Satt nettopp her og leste om Jølle som er en blodgiverhund. Noe slikt har jeg aldri hørt om. Han er skikkelig flink! Hundene her i huset er så redde når de skal til dyrlegen, så de hadde nok ikke egnet seg som blodgivere, nei. Jeg håper det gikk fint med den lille valpen.

Siddis-in-houston sa...

Der var det mye å kjenne seg igjen i! Ha en riktig god helg!

Mrs. Darcy sa...

Så bra!!
Ha ei flott helg Petunia :-)!

Bjørg sa...

endelig fredag ja. Og eg synes det er uendelig lenge sidan sist - lenge sidan tanken på helg har vore så god. Og nå er helga her.
Fantastisk - kjenner igjen både meg sjølv og mannen min i alt utanom det om kattar - trur ikkje det er kjønnsavhengig.

Marie sa...

Eg humra godt her ja! Og nikka gjenkjennande!

God helg :o)

9na sa...

Hei, haha.. Det var nok enkelte ting som traff skikkelig ja...

organic-lizzi sa...

Ha..ha.. mye bra der.Lo skikkelig godt på den som heter Ekteskap..
Fortsatt deilig helg til deg..
klem Randi

Ida sa...

Hehe.
Strålende.
Der traff du spikeren på hodet! :)
God helg.

åsemor sa...

Hmmm, mye av dette tok meg på kornet:)
Kos deg med helga!

Koselig koselig sa...

Utrolig bra!! Denne må jeg bare kopiere og sende på mail til mine venner, håper det er ok :) god helg

Anonym sa...

Hvor finner du alt? Måtte le av flere sitater. Morsomt å tenke på hvor forskjellige vi er. Jeg pleier å si at det er bra, for vi utfyller hverandre i livet, men vet ikke helt om det stemmer heller etter å ha leste dette?God helg til deg fra Naturglede.

Anemone sa...

Ler høyt..., og faktisk er det sant :-)

Fin søndag ønskes damen.

lenemink sa...

veldig gøy denne.. og den stemme utrolig godt!!