søndag 14. oktober 2007

Er du en titter???

Har du tittet i skattelisten??? Har du snoket rundt på hva venner, kollegaer, naboer tjente i fjor? Å sjekke skattelisten på internett er nok det nærmeste mange kommer slekstforskning vil jeg tro... Og om du har gjort det, så tror jeg ikke du trenger være flau. Du er neppe den eneste her landet som brukte fredagen på jobb til å surfe rundt på skatteetaten sin sladreside.
Man kan jo lure på hva det er godt for - å snoke mener jeg. En blir som regel ikke noe lykkeligere av å vite hva naboen betalte i skatt i fjor. Men her i landet lever vi nok litt etter prinsippet:
"Egen suksess er vel og bra, men litt motgang for naboen er heller ikke å forakte???"


12 kommentarer:

lisa sa...

Jeg kikker ikke, men det er nok mange som gjør det. Mye misunnelse ute og går tror jeg.

lofothuldra sa...

Hei. Har ikke sett etter på noen... Fikk en hel avis med dette fra vårt område... tenker det er noen som koser seg.. Er ikke så opptatt av dette, og forstår ikke helt hvorfor det er så viktig å legge dette ut for alle.... ja ja...brenner nå godt i peisen da. Ha en fin uke

syglad sa...

Spiller ingen rolle om man kikker eller ei, for det er ikke det reelle som står der alikevel.
Nå har jeg hatt en herlig hobbyuke og jeg håper du har hatt det samme.

Anemone sa...

Veldig sant i alt du skriver i dette morsomme innlegget. Og ennå har jeg faktisk klart og holdt meg unna. Hpoldt meg til blogging i dag faktisk :-)

Men hvem vet, de ligger vel der ennå noen dager...

Fin uke ønskes en hærlig dame !!

Marie sa...

Eg har snoka, men det kom det ingenting positivt ut av. Eg er nok ho naboen som ikkje har gjort det så bra... Håpar ingen kosar seg over det. Eg samanlikna meg med dei eg reknar med er litt på "same nivå" som meg i utdanning og arbeidstid, men eg kom definitivt dårlegast ut... Så det så.
Ha ei fin veke :o)

9na sa...

Jepp jeg har snoket... Gjør det meg til et dårligere menneske? Jeg tror de fleste titter jeg... Men det gjør saken ikke bedre... Har du tittet da Petunia???

Petunia sa...

Jepp! Jeg har snoket og må si som marie at det ikke kom noe positivt ut av det...
Men man er der man er...så jeg surmuler ikke over det.

Ida sa...

Det er vel blitt sagt så mange ganger at misunnelse er en sterk drivkraft i dette landet...
Og her får man jo servert enda en grunn til å kjenne det stikke litt hos noen, mens andre kanskje fryder seg.
Skjønner ikke helt poenget med å legge ut skattelistene offentlig.
Det er plass til alle i samfunnet.
Både "Kong Salomo og Jørgen hattemaker".
Og ja, jeg har kikket! ;)

hobbyvenn sa...

Har ikke tittet, og kommer ikke til å gjøre det heller. Kan ikke skjønne og begripe hva jeg har med om nabo/familie/venner tjener godt eller dårlig... Litt mindre misunnelse og litt mer medmenneskelighet hadde vært perfekt..

Koselig koselig sa...

uff jeg har gjort det før... og angret ...

GAWO sa...

Har ikke hatt tid enda jeg. Har vært på hytten og så når jeg kommer hjem et det blogging og atter blogging. Men nå fikk jeg et tips av deg hva jeg kan kikke på..... men det spørs om jeg gidder. :-)

Sylvia sa...

Nei, det gidder jeg ikke! men naboen er helt idiot og snakker ikke om annet. Han må ha mindreverdighetskompleks tror jeg!
Isteden hekler jeg på noe rødt.....det er jo snart jul! hi hi