tirsdag 23. oktober 2007

Fananisser og fiskekaker

En ny ladning med vinnisser er klare for levering. Her er det 6 stolte karer i Fanakofte som står oppstilt. De skal snart pakkes ned og sendes langt avgårde...

På slike vinnisser med mønsterstrikket kropp er det finest med litt kort skjegg slik at detaljene kommer bedre frem. Jeg har valgt å ikke strikke armer på Fananissene.

Øynene på nissene får "the right look" hvis man tar en liten prikk med hvit maling på de sortmalte perlene man bruker som øyer.



Som knapper bruker jeg vanligvis tinnknapper beregnet på dukkeklær. Denne gangen fikk jeg ikke tak i nok knapper, men brukte så "tinnperler" beregnet for smykker og slikt. De egnet seg perfekt.


Husker du brødkaken jeg la inn oppskrift på for litt siden. Her er "fiskekake" varianten av denne gode kaken. Vi har lov å feire her i by'n i dag nemlig!!!
oppskriften på brødkaken finner du her.



25 kommentarer:

Josefine (HB) sa...

For noen hærlige typer ! :)

Marita sa...

Skikkelige staute nisser du har lagd, festpyntet og flotte!

Bea sa...

Roooooooosa fisker!! Min favoritt.. spørst om det ikkje må bli fiskekaker på meg òg? Heier ikkje på Brann(eller noko anna fotballag), men feire kan eg vere med på! ;D

Flotte nisser, forresten! :)

vivi sa...

Så flotte de var! Skikkelig Fananisser jo:o)

HildeS. sa...

Wow, for nokre flotte Fananissar. Skikkeleg tøffe var dei:o)
"Fiskekaka" ser veldig god ut, og eg som er så godtesjuk....hmmm.

toja sa...

Så flotte vinnissene dine var med Fanakofte på!
Kule fiskekaker!

cecilie sa...

Åååå så fine de flaskenissene er, skikklig rålekkre! Mye fint å se ellers i bloggen din også!

turvid sa...

Kjempefine vinnisser! :)

torunn skjärstad moen sa...

Herlige nisser du lager, med hilsen fra asterix.

Mariannes Kort og Stempling sa...

Nissene dine er sååå søte!!!! Lager du på bestilling?
Grattis med gullet;-)

heidiaa sa...

Kjempefine vinnisser det der ja.Det må jeg si.

LisaM sa...

Så fine nisser!!! Har du oppskrift på dem? Er det lov å spørre etter den?

Henrikke sa...

Å for noen kanonflotte nisser.:-))

Beate Larssen sa...

Herlige nisser!
Og tenk at fiskekaker kan være så usunne!

Frk.Badegakk sa...

Fantastisk skjønne disse nissene, og det kommer fra ei som egentlig har bittelitt nissevegring;)
Blir spennende å se hvordan hekleprosjektet ditt går, kan tenke meg det blir supert=D
Hvis du titter inn i bloggen min kan du se hva jeg ble ferdig med i går kveld/natt. Jeg ble veldig fornøyd, og det ble mottaker også.
=)
One project down, several to go... *sukk*
=P

Hilde C. sa...

Nissene er så flotte i Fanakofte - og med glimt i øyet i tillegg må man jo bare smelte helt :)

Oslofia sa...

Nissene ble kjempefine!!! Og den kaka med fiskene...den så skikkelig smaskens ut :)

Anemone sa...

Ohoi for et nett lite ansikt det var på den nissen på det ansiktsbilde. Har stor betydning hvor øynene plasseres egentlig, for at de skal få det rette utrykket. DENNE hadde i alle fall det..., så faktisk litt lur ut.

Nå blir det kakebaking her til helgen ser jeg, så enkel og god ut den oppskriften. Takk sakl du ha.

lises sa...

Kjempeflott julepynt, og de kledde godt Fanakofte!

Sylvia sa...

De er kjempefine, nissene dine! mange fine detaljer, som "gjør" seg.
Kom sjalet i posten i dag? det håper jeg, altså!!! ;)

Ida sa...

Staselige karer i Fanakofter! :)
Flotte.
Uvanlige, men helt sikkert velsmakende fiskekaker. ;)
Gullet må feires ja.
Gjerne om og om igjen.... ;)

Anonym sa...

Oyda, jeg skal ha fiskekaker til middag, men de ser da ikke slik ut????De du har hadde nok barnebarna likt. En dag må jeg prøve dem. Flott nisse du hadde, han hadde så snilt ansikt. Takk for titten og ha en fin høstdag. Fra Naturglede.

randi K design sa...

Oj Petunia! Disse var flotte!!!!

Hege Elstad sa...

Nydelige nisser du har laget, er det fortsatt mulig å få oppskriften?
mail til: hege.elstad@tromso.kommune.no

Anonym sa...

Flotte nisser, er det mulig å få oppskriften tro?

Mvh
ithoff@start.no