torsdag 18. oktober 2007

Strikke ,strikke, strikke, drikke

Et lite hjertesukk fra meg!
Jeg lider av strikkeverging… Trenger virkelig inspirasjon…Jeg tar heller husarbeidet med glede enn å strikke. Så gale er det blitt. Å sitte seg ned med strikketøyet føles som en straff. Alle avbrytelser blir mottatt med stor takk. Uansett hva det måtte være.
Holder på med den siste bestillingen på noen vinnisser. Etter det jeg finne meg noe annet å gjøre.
På bilde er nissene jeg holder på med. To helt røde og seks med rød og hvit Fanakoften.
Ikke spør meg om det vinmerket er bra… Har aldri smakt vin, men jeg vurderer sterkt å ta meg et glass når jeg strikker. Kanskje strikking ville blitt litt gøyere da?

13 kommentarer:

lisa sa...

Føler med deg:)
Tror nok at strikkingen kunnet blitt litt morsommere med et glass vin eller to.
I morgen er det jo fredag.
Du kan jo teste det ut da?

Guri sa...

Hehe strikking blir hvertfall mere utfordrende med ett glass eller to til! Og noen mener vel at man bør unngå det ,på samme måte som man ikke skal kjøre når man har drukket :p

9na sa...

Hehe,... 2r sier han nissen til venstre likner på en av gutta i ZZ top...!

Jorun sa...

Lysten til strikking kommer nok tilbake når du har fått de nissen unna. De blir helt sikket fine når de er ferdig montert.

Frk.Badegakk sa...

Høres ut som om du har kjørt deg oppi en slags ensformig strikkeverden. Hva med å gå inn for å lære deg å hekle når alle nissene er gode og fulle, - jeg mener levert...

Lena sa...

Vel, det er GØY å strikke med litt vin inntil, min erfaring er at jeg gjerne rekker det opp dagen etter.. Hihi:-)Bli ferdig med de flotte nissene dine, og finn fram til et mønster du har LYST til å strikke;-) Lykke til.

Petunia sa...

lisa:
Vet ikke om jeg tør i dag (fredag)..det kommer litt brått på...liker å grue meg til ting en stund jeg:-)
9na: zz top er ikke å forakte! Men skjegget skal klippes litt av... Slik at man ser litt av kroppen, armer og hjerte. Men man kan ikke være så kritisk til skjegget når leverandøren min har gått hen og lagt ned produksjonen av sauefeller. Det er lettere å klippe skinnet når det er limt på nissene.
frk.badegakk: Ja, det har blitt litt mye vinnisser det siste året, men hva gjør man når folk spør pent da?
Hekling er jeg nok snart i gang med:)
lena: Nei, rekke opp! Fysj, det vil jeg ikke ha noe av...

Lillefix sa...

Strikking og vin er en rasende bra kombinasjon. Legg til en liten bit mørk sjokolade også, så blir det enda bedre. Og en god film på TV, så er det perfekt :-)
Tipper strikkevegringen gir seg etterhvert. Den rammer de fleste av oss iblant. Det er derfor jeg har så mange hobbyer. Da kan jeg bare legge pinnene til side, og sy litt skinnfell isteden. Eller sy noen lappetepper. Eller øve litt mer på den heklingen jeg er så lite god til. Eller hakkingen jeg er like dårlig på.
I den nye strikkeboka fra du store alpakka snakker Kari om å meditasjonsstrikke. Det kan også anbefales varmt.
Har forresten ikke fått noe post fra deg med "skjeggprøver" ennå. Så hvis du har sendt noe, så sliter Posten litt, tror jeg...

Ha en finfin helg, med eller uten vin som tilbehør til garn og pinner.

PS: mørk sjokolade og en god film på TV passer også utmerket til god kaffe eller te, om du ikke vil hoppe uti det ukjente ;-)

GAWO sa...

Ikke vær lei deg om stikking ikke er det du har aller mest lyst på nå. Du lider helt sikkert av Overformyestrikkefølelsen". Det vil gå over. Bruk tiden fremover til helt andre ting. MÅ du holde på med håndarbeid ligner jo hekling litt. Ellers anbefaler jeg fotografering. Og lag deretter fine album og gi de bort til jul.
Eller les en god bok... og da passer vin perfekt!!
Eller start en "Gå-gruppe" i nabolaget. Da kommer du langt bort fra nisser og pinner. :-)

torunn skjärstad moen sa...

Kjempefine nisser du lager.

Ida sa...

Det beste er vel å godta strikkevegringen og vente til inspirasjonen kommer tilbake.
Variasjon er nok ett stikkord ja.
Ett glass vin eller to hjelper på kreativiteten. Noe mer utover det, vil jeg ikke anbefale... ;)
Da kan det lett gå i surr. Hehe.
Fredagsklem fra Ida som skal kose seg med ett glass vin i kveld. :)

sipusa sa...

lokkene ringer her, nå har du nok vært for flink til å si ja.... for det er ikke bra når man MÅ strikke noe, strikking skal være gøy og husk til en annen gang å ikke ta på deg flere av samme slag enn du kan lage uten å miste strikkegladen *klemme på*

Grøsser bare ved tanken på noe sånt, for jeg er avhengig hehe;-)

Old Wom Tigley sa...

I'd love to have a pattern for these, I think there are stunning