lørdag 27. oktober 2007

Vinnissefri dag....nesten!


Min mann, Ludvigen, kommenterte tørt i går at det var ganske mye om vinnisser på bloggen min for tiden... Jeg trenger egentlig ikke se på siden min for å få bekreftet at han har rett. Derfor står jeg over å publisere bilder av vinflaskenissekonene jeg ha i produksjon om dagene. Det er helt på forsøkstadiet, men jeg ble ganske fornøyd med prototypen jeg laget i går og med litt forbedringer, tror jeg at de kan bli noe.
Jeg var gått helt tom for strikkelyst tidligere, men etter Branngullet , kom jammen lysten igjen gitt. Det går mye i rødt her for tiden kan man saktens si! Men rødt er jo en fin farge.
Tommy og Tigern stripen over synes jeg bare er så morsom! Kanskje fordi jeg kjenner meg litt for gått igjen i den... Gudene skal vite at jeg kan skremme vettet av større ting en små barn når jeg blir dradd ut av sengen midt på natten...
Ha en fin helg folkens!

17 kommentarer:

9na sa...

Heisann jeg skulle gjerne sett en nissekons jeg da...

9na sa...

nisseKONE mente jeg da

lisa sa...

Vi venter i spenning! Blir sikkert helt toppers! Nissemennene er jo så fine.
Men er det ikke vanskelig å lage ansikt på konene? På de andre skjuler jo skjegget alt. Munn og kinn og alt?
T&T var artig! Kjenner meg nok litt selv igjen i den også!
Ha en fin lørdagkveld!

Sylvia sa...

Ja, det er slik man føler seg noen ganger, selv på morran!! Jeg glemte å sende med niste til jentungen på skolen i går tilogmed, jeg, fordi jeg er såååå trøtt! Kommer meg jo aldri seng i tide........må jo nyte, vettu!

Rick sa...

Petunia, I love Calvin and Hobbes! I have several of the collectors books right in front off me..;-) Take care!!

HildeS. sa...

Tommy og Tigern er ein god nr 2 faoritt, etter Pondus.
Er veldig spent på denne vin nissekona di, så eg håpar det kjem bilete snart:o)
Nå skal eg på jobb, så ha ein fin søndag:o)

Anemone sa...

Gud for en stipe. Sikkert meget til sant i den ja, og kjenner meg nok godt igjen jeg også.
Tenker litt på de "overpynta, skikkelig spaklet kvinnemenneskene som tripper rundt rundt oss jeg.
Hvordan er de slik midt på natten mon tro? Paris Hilton og Victoria Beackham f.eks....

Ida sa...

Vil gjerne se nissene dine jeg.... :)
Venter tålmodig. ;)
Kom nettopp hjem fra hotellopphold og kurs i by`n.
Skal si at det har regnet godt i Bergen denne helgen!
Blir hjemme i kveld.
2400 pr. billett er vel i dyreste laget ja!
Da setter vi heller på trakteren og tar oss en kopp kaffe hjemme til TV titting.
God kveld og heia BRANN! :)))

Ida sa...

Glemte å fortelle at brannalarmen gikk på hotellet i natt.
Jeg spratt opp og tenkte at jeg måtte iallefall kle på meg og være klar til å springe ut.
Så, tenkte jeg. Hjelpe meg. Hvordan ser jeg ut????
Litt sånn som i stripa di.... ;)
Det var forresten falsk alarm!

min sin lille tue sa...

Hei på deg:)
Jeg er mangeårig ihuga Tommy og Tigern fan. Tror det er fordi jeg kjenner meg igjen også:)
Og du, det kan ikke bli for mye vinnisser vet du. Veldig flotte de med kofte som du har laget.
Ha en fin søndagskveld.

Tove sa...

Hei og godkveld! Takk for kommentar i bloggen min om dyrene våre! Ja det er koselig med dyr, merkelig hvor omsorgsfull og knyttet og glad i dem man blir. Men innegris tror jeg ikke det blir her i huset altså.
Så flotte vinnisser du strikker. Den oppskriften skal jeg ta vare på. Fikk lyst til å prøve. Kanskje du en dag viser vinnissekonene også?

Virtuella sa...

*rørt*
Om min historie kan hjelpe en person så har jeg jammen ikke delt alle disse månedene forgjeves.
Så godt å være til hjelp da.
Hils henne fra meg og si hun må bare ta kontakt.

Berit sa...

Gleder meg å se konene, og barna også...

Mariannes Kort og Stempling sa...

Så flott at kortet ble satt pris på ;-) Det er så koslig og høre..
Kanskje jeg skal strikke en vinnisse selv...fant jo oppskriften i bloggen din...blir det ikke bra så kjøper jeg en av deg. Ha en strålende dag ;-)

Catta sa...

Hahahahahahahahaa! DEN tegneserien traff blink her!
Hadde vært koselig å se konenisser også! Blir ikke for mye av det gode =)
Ha en fin nissekveld!

Garden Angel sa...

Du må jo vise oss nissekonene også...nissegubbene er jo så fine!
Hadde vært morsomt iallefall!

Catta sa...

God halloween =)