mandag 5. november 2007

10 Mannebein!

Det er så mange lister av alle slag. Mest sexy, minst sexy, best kledd og verst kledd. Jeg fant ut at jeg ville lage en liste om hvem jeg godt kunne tenkt meg å gå ut på date med hvis jeg ikke var gift og vel forsørget. Det var ikke lett å finne 10 stykker, men etter iherdig tankevirksomhet og grundige overveielser, kom jeg frem til disse:


1

Clint Eastwood

En ung Clint fra tidlige spagettiwestern filmer kunne godt ha ring og spurt meg.
Hadde han tatt en cigarillos etter maten og vippet den elegant fra den ene munnviken til den andre, så hadde jeg vært solgt.

2
Patrick Demsey

Dr. McDreamy fra Greys anatomy er så kjekk at jeg glemmer helt at jeg har legeskrekk. Dessuten ligner han så veldig på min første kjæreste at han kommer høyt opp på listen.

3

Viggo Mortensen
I rollen som Aragon i ringenes herre er han bare kjempetøff.
Men har han piggsveisen sin, så kan han ringe noen andre.
4

David Ginola

Tidligere fotballspiller på blant annet Tottenham og Aston Villa. Med han på banen satt jeg klistret til tv'n og så tippekampen.
Min stakkers mann trodde jeg så på kampen med han...

5

Tom Clooney

Det er vel ikke mer å si om han at han bare må være på listen!
Dessuten er han ungkar, er han ikke???

6
Tom Selleck
Hmmm!
7
Sean Connery
Jeg kunne tenke meg å gå ut med en ung Clint Eastwood, men for Tom Selleck og Sean Connery spiller alderen ingen rolle!

8

Mark Valley
Han er kjent fra tv serien "Eddie" (keen Eddie) og har et smil som smelter isen på Grønnland.
Call me;)

9
Johnny Depp
Som sjørøverkaptein, Jack Sparrow og sigøyner i filmen "sjokolade" er han rett og slett bare til å spise opp. Men jeg ville ikke gått ut og spist med han. Nei, jeg hadde bedt han hjem til meg og vasket han ren og gitt han nye klær og disket opp med en bedre middag.
10

Brad Pitt
Ingen liste uten denne mannen, men på min blir han nok mest bare listefyll.
Søt absolutt og med glimt i øyet, men nummer 10 og det sier det meste.
***
Vel, det er nok mange som jeg kanskje kan ha glemt i farten og rekkefølgen på gutta mine kan nok variere litt etter dagformen. Men Clint vil nok alltid bli nummer 1. Han har snart fulgt meg i 30 år. Dessuten vil jeg nok sikkert gremmes over hele listen om noen år.
Mange av Brannguttene kunne nok ha fått plass her (klemme), men de er jo så unge!! Det dummeste for oss kvinner når vi blir eldre, er ikke rynkene og de ekstra kiloene. Nei, det er at vi må kysse de gamle gubbene - med noen unntak da;)....
Vel, dette var altså min liste, jenter! Er det noen andre som tør komme med listen sin?
9na, anemone, frk. badegakk, anyone???

















21 kommentarer:

Anemone sa...

Den utfordringen tar jeg på strak arm... men tror jeg må tenke meg litt om...også hele 10 stk...puh!!!

lisa sa...

mange snanse her*rødme*
Jeg digger Johnny Rapace og John Cusack og en ung Elvis ( Hmmmm!høye mørke). Men kan gå god for listen din også!

Mrs. Darcy sa...

Bra smak når det gjelder mannfolk, selv om jeg savna et par stykker *hi*hi*...

syglad sa...

Flotte mannebein du fant frem til, men jeg hadde villet hatt med meg Cevin Cosner i litt yngre utgave.(stønn)

9na sa...

hmmm, oi det ble for heavy på en mandags kveld... må tenke litt jeg...

9na sa...

forresten var det innmari morsom utfordring, som sagt, jeg er i tenke boksen...

9na sa...

...forresten, alle dine er mørkhårete!!! tilfeldig?

Frk.Badegakk sa...

10 stk... hmmmm
Jeg har 2 selvklare, som også er litt grunnen til at jeg ikke lagde denne listen som jeg faktisk tenkte på for et par mnd siden da jeg hadde lite å blogge. Men Thomas sitter nærmest å heier på meg i bakgrunnen, så denne utfordringa føler jeg at jeg må ta, selv om jeg har aldri så alternativ smak i menn...
Bare gi meg litt betenkningstid, trykk inn mentometerknappene, og la meg ringe en venn eller no...

Jane sa...

Herlig liste! Bra at alle ikke har samme smak, hadde vært rift om noen få da...

Ida sa...

10!!!?!?!!
DET var mange det! ;)
Jeg liker iallefall George Clooney! :)
Men, nå for tiden tenker jeg bare på nissemenn.... ;)

Har lånt ett par bilder av deg på bloggen min.

betty sa...

Du liker dem høye og mørke ser jeg! Det er slett ikke å forakte det. Jeg liker Tom Hanks. kanskje ikke av de "hotteste", men han er så søøøøt;)

GAWO sa...

Tøffe karer! Ingen tvil om det. Men jeg er glad jeg ikke er (direkte) utfordret til å bla opp mine kjekkaser sånn på stående fot. 10 stk er mange det :-)
Kan vi putte Varg Veum inn på en liste???? *flirer*

Anemone sa...

Puh... ferdig !!! og det har vært litt av en jobb og påkjenning du
:-)

HildeS. sa...

Mange flotte mannebein her ja:o)
Men eg saknar Kevin Costner....

RedRobin sa...

Wow, dette var litt av en liste :o)
Jeg for min del hadde heller ikke hatt noe imot at opptil flere av disse barske karene tok en telefon!! *fnise*

Hemningsløst produktivt på nisse-fronten din for tiden :o))

Ha en super dag!

Irene sa...

Hihih - FOR en liste!! Enig i veldig mange her.....Men savner Sam Elliot bl.a.
Også du; han heter GEORGE Clooney *smiler*..
Også har jeg lært at det er lov å ha en "freebeeliste" - Ross har det i "Friends" serien - og han har laminert sin *ler høyt*!!

Mariannes Kort og Stempling sa...

Flott liste;-)
Jeg savner også noen...som Bruce Willis, Sam Elliot...bare de er høye og mørke egentlig....neida tulla....
Men det er litt godt med dagdrømming...

Sylvia sa...

Tjohey....masse snacks i bloggen din nå. Jeg har også blitt utfordret ,av Ida, og driver med å sette opp min egen liste.....litt annerledes enn din!

Elins Altmulig blog sa...

Ohh. yea.. her hadde du masse snadder ja. :o)

Janickes sa...

Patrick Dempsey og Brad Pitt - her er en dame etter mitt hjerte! ;-)

Rick sa...

Does that mean I am #11 Petunia?? ;-)