fredag 30. november 2007

Bunadssølv

Så er sølvet i hus...
Nå kan jeg ta det frem og nyte det mens jeg venter på at bunaden skal bli ferdig.
Fana storsølje


Fana halsknapp


Fana mansjettknapp



Hele herligeten!
Fra før har jeg fått ørepynt og ring i gave fra min venninnne, ja, du vet hun som har 5 søndager i advent;)
Bildene yter dessverre ikke full rettferdighet til disse flotte tingene. Måtte ta bildene inne fordi det regnet og det gikk jo ikke an å bruke blitzen.
Det eneste jeg mangelr nå er beltespenne, men den er i bestilling.
Alt bunadssølvet er laget av Kari:
Ta en tur innom siden hennes og se alt det fine hun laget.
Kanskje du finner noe fint du kan gi i julegave?



10 kommentarer:

Mita`s hjørne sa...

He,he... må jo være helt topp å ha en uke ekstra da - til å gjøre ingen ting... kanskje vi skulle innføre fem søndager i advendt...
Å du, snø er helt ok, bare den kommer på anviste plasser og helts langt oppå fjellet, så kunne de som ville ha snø reise dit...
Morro med bunad da, og gratulerer med nesten alt sølvet...

Ha en koselg kveld og en flott 1. søndag i advent...

organic-lizzi sa...

Naha!!!Så lekkert..
Gratulerer!!
Fortsatt deilig helg til deg..
klem Randi

Mariannes Kort og Stempling sa...

Ble innspirert av 5.søndager i advent...laget ett kort til deg....

Inger Marie sa...

Heisann!!

Så nydelig bunadsølv. Gratulera!!
Og historien om venninna di var morsom..hihi
Hadde jo vært greit å ha ei ekstra uke da!!
Flott blogg du har!! Nissene dine var kjempe herlige!!

Ha en fin dag!

Klem fra Inger Marie

GAWO sa...

Du klarer ikke vente til jul du :-) Tenk på alle de som hadde tenkt å kjøpe sølv til deg. Ja,ja de finner vel på noe annet du trenger. Gratulerer med nydelig bunadssølv i hvertfall. Jeg blir så glad når jeg leser om at du gleder deg sånn over bunaden din.
*Klem*

Petunia sa...

Gawo:
Vet du noe som jeg ikke vet???

Lisa sa...

Nydelig sølv!
Jeg har Hardangerbunaden etter min mor, men jeg synes Fanabunaden er like så fin. Min datter skal få Fanabunad til konfirmasjonen. Jeg viste henne bilder av din og nå lurer hun faktisk på om hun heller vil ha make til den og ikke den "vanlige".
Tror jeg må få navnet på hvem som lager den varianten. Konfirmasjonen er ikke før i 2009, så vi har litt tid på oss.
Ha en fin helg!

aPe sa...

Nydelig bunadsølv! Jeg samler nå til datterens Hedmarksbunad, og hun skal få "Romedal-søljen" som er fra mitt hjemsted og hører til bunaden. Ellers må jeg få takke for at du har lagt ut oppskrifta på vinnissene, slik at vi alle kan få prøve.... Mine blir så "gromme", men den ene passer nok kun en julebrusflaske. Hadde noe gammelt garn liggende (Peer Gynt??) Vaskemaskina mi vasker nok for varme 60 grader... Men koselig med julebrusnisse også da :) Har laget en blå, en grå og en fananissse. Morsomt. Blitt litt "hekta" kan du si... God helg og god adventstid!

åsemor sa...

Gratulerer med bunadsølvet, skikkelig fint var det.
Kos deg med 1 søndag i advent !

artinreality sa...

Gratulerer med bunadsølv! Og med ny bunad når den kommer! Det er en virkelig nydelig bunad! Ikke rart at det føles som jula kommet tidlig i år! :)