torsdag 22. november 2007

Klar, ferdig......bunad...

Så er det i gang! Jeg har endelig kommet så langt at jeg har bestilt meg bunad. I dag har jeg vært og tatt mål av høyde, bredde, lengde og alt som må til. Er like spendt som ungene før julaften og burdagen. Det er jo lenge til jeg kan svinse rundt i min nye kreasjon. Kanskje til 17. mai hvis jeg er heldig, men likevel - selv om den ikke blir ferdig til akkurat den dagen, så vet jeg at det er like før. Nå skal jeg stikke innom Karis smykkedesign en av de nærmeste dagene og kjøpe alt sølvet til bunaden. Så hvis ventetiden blir for lang, så kan jeg ta frem de fineste søljer og mansjettknapper og bare nyte synet.
Bunaden jeg har valgt heter Fanabunad. Ikke den tradisjonelle med rød vest og blå bånd. Den jeg har valgt går i burgunder, orker, grønn og svart.
Bunaden er bestillt!
Kanskje et lite skritt for menneskeheten, men et stort skritt for meg!

19 kommentarer:

organic-lizzi sa...

Kjempefin!! Skjønner godt du er happy:-)
Fortsatt kos kveld..
klem Randi

Ankamor sa...

Man blir så glad av å se en bunad =) Flott er den! Ha en herlig kveld og god helg :)

Virtuella sa...

Så artig!
Gratulerer!

Lene sa...

gratulere me kjøpet! du blir nok ikke å angre..
har sjøl bardu/målselvbunad som min mormor har brodert og min mor montert.
:o)

Josefine (HB) sa...

Nydelig bunad ! Jeg har Gudbrandsdals festdrakt som min mor har brodert og montert , den betyr mye for meg ! :)

Sylvia sa...

Gratulerer Petunia!
Bunad har vært noe jeg ikke synes passer til meg, men akk, så flott å se på. Synes det er flott at du liker det, og gleder deg over å få din egen.
Jeg kan vel kanskje røpe at min nye jobb har litt med bunader å gjøre også......så jeg må nok sette meg inn i det etterhvert!
Ha en superduper helg!!

Hilde C. sa...

Så flott den ser ut - jeg skjønner godt at du gleder deg :-)

9na sa...

Jepp det er bra, stå på... Den er kjempefin!!! Har du fjernet forrige innlegg eller...? Det om fotobloggen...?

HildeS. sa...

Nydeleg bunad du har bestilt deg:o)
Eg har også lyst på bunad, men får vente til etter konfirmasjonen til minstejenta, som er til våren.
Då kan eg begynne å spare til min:O)

Frk.Badegakk sa...

Gratulerer! Den var flott!!!!=D Skal du sy den selv eller? En eller annen gang skal jeg også ordne meg bunad, men det blir om noen år tenker jeg. Ikke akkurat billig, men absolutt verdt pengene=D

Ida sa...

En fin "julegave" til deg selv dette! :)
Fanabunaden er flott!
Gratulerer!

Hvis jeg skal ha bunad en gang, så skal jeg ha Valdresbunad, siden 1/2meg er Valdresing. Synest den er så fin!
Ble konfirmert i lånt Sognebunad. Det er den andre halvdelen. ;)

aPe sa...

Gled deg! Det er så fint å ha bunad, og fana-bunaden er veldig pen synes jeg. Jeg sjøl har arvet Rendals-drakta av svigermor. Hun sydde den til sitt bryllup. Datteren får Hedmarksbunaden til sin konfirmasjon til våren. Bunad er så absolutt et festplagg - aberet er at min "har krympet litt i skapet".... Hmmm.. God helg!

Anemone sa...

Helt kjempe !!! Gleder deg til 17. mai du nå da skjønner jeg.

God helg herfra til en venn som snart får bunad.

Elins Altmulig blog sa...

Det var en kjempe fin bunad. Og med de fargene du har valgt vil jeg tro at du blir som en dronning i den..
:o)

GAWO sa...

Gratulerer med valget. Nå har du bestemt deg og det er bare å vente og glede seg til bunaden er ferdig. Husk på at målene du tar nå må holdes! Jul eller ikke jul. Ingen stor utskeielser nå. Ellers må bunaden lages med eksra legg både her og der.
God helg!!

sipusa sa...

Gratulerer!!
Og for en flott bunad!
Likte særlig det forkleet...nyyydelig!:-D

hobbyvenn sa...

Gratulerer med bestillingen! Skal kikke etter deg på 17.mai, hehe. Sikkert den stolteste bunadsbæreren. Synes også bunaden er flott, også er den jo fra et lott sted også da...

Mariannes Kort og Stempling sa...

Kjempe flott bunad;-)
Jeg også lurer på om jeg skal ha.....

mokomoko sa...

Flott dame, gleder meg til å se deg i bunaden din