tirsdag 27. november 2007

Klar for museum?

Naturligvis når man har lagt store planer for resten av dagen med å sy ferdig forkler og sjal til nissekonene, så streiket hele den forb.... symaskinen....
Men som dere ser på bildet, så er det ikke akkurat siste modell fra Singer jeg er den
(u)lykkelige eier av. Denne modellen er nok klar for museum...
Er det noen som har noen eldre som er i bruk?
Alle nissekonene kom med velvillige råd om hva som kunne være galt med symaskinen - uten at det hjalp noe særlig.

Her er en av konene som står og venter på å få sjal og forkle. Det er litt kaldt her hos oss i dag....


13 kommentarer:

Liv-Toril sa...

Åh, denne maskinen gir meg mange minner. Akkurat en slik maskin hadde mamma, og jeg var så fasinert av de to store hjulene i fronten som inneholdt en stor verden av sømmer. Min søster fikk maskina av mamma, så den er fortsatt i live.

HildeS. sa...

Symaskinar som streiker er noko herk. Det er ein av dei få tinga som får meg eitrande forb...og då snakkar eg så stygt til ho at ho vågar ikkje noko anna enn å fungere.Hehe.
Det var eit sldeles herleg bilete der nissekonene kjem med gode råd. Eg kan nesten høyre heilt her til korleis dei snakkar i munnen på kvarandre.
Håpar at det ordnar seg snarast.

GAWO sa...

Jeg har en "D�rkopp" fra 1800 hundre-og-blomk�l som virker. Du kan f� l�ne den. Eller den fra �r 2000. Du velger!

Bilde nr 2 er herlig :-)!!

Anemone sa...

Ha.. har en ny maskin som aldri er i bruk jeg da. Klarer f... ikke legge opp en buksen engang.

Hilsen temmelig elendig trønder.

Berit sa...

Sitter med et smil omm munnen, for det var et utrolig bra blde av de forvitne nissene som sikkert hadde mange løsninger på ditt problem.
Håper du har fått fikset det!

GundaM sa...

Det er lett å bli irritert når man er godt i gang med symaskina og OOOPS, det var det og takk for meg!

Har vel noen lignende i containerbloggen men selger de på eget ansvar;)

Flotte gutter du har,de blir jo så stolte av coole fotballtrøyer!

Ps. Selv plages jeg med denne datagreia for tiden og tolmodigheten min er ikk bestandig på topp....

lisa sa...

Herlig bilde med de forventne nissekonene! Men jeg vet akkurat hvordan du har det. Jeg er ikke akkurat så flink med symaskinen, men når for eksempel PC'en klikker eller noe annet teknisk (over min evne til å løse problemet), så blir jeg helt satt ut. Håper problemet løser seg og du får laget ferdig nisseklær. Ha en fin dag. Nå må jeg jobbe;)

Ida sa...

Næmmen. For en herlig gjeng du! Det er blitt en hel flokk etterhvert. Gode venninner, tenker jeg... ;)

Dumt at symaskina ikke ville mer da! Håper de ikke føler seg for nakne. Forkle og sjal må man ha, når man er nisskone.
Ett herlig "råd" rundt maskina der. Og nissekoner har alltid bare velmenende råd, tenker jeg.
Du må nok få lånt deg ei maskin før jul. Min er ikke eldre, med billig og elendig!
Neste gang satser jeg på kvalitet! Og må vel betale deretter....

Du kan jo bytte inn den gamle maskinen, når du kjøper deg en ny. Husker ikke hva butikken heter. Den ligger i Strandgaten. Men, du får ikke så mange hundrelappene, tror jeg...?

Jeg postet skyggebildene etter midnatt! ;)
Bruker kun Picasa ja. Men, de fine skyggene og fargene var det sola som laget.
Og bildene er ikke tatt samme dag.

Takker for tips ang. ettersteking av trolldeigen.
Nå maler jeg. Møbler og stue... Hehe.

Fin dag i regnet til deg!

ohelene sa...

Eg har ei gammal Singer etter mammaen min ståande. den fungerer ikkje, men skal få seg ein service no for å sjå om den har livets rett. Gamle maskiner er ofte solide.

sipusa sa...

Hihi, så søte fine nissekoner:-D
Bra du har masse hjelp, men synd med maskina da.....

Anonym sa...

For et artig bilde av symaskinen og nissekonene son kikker paa den!!

Koselig koselig sa...

herlige bilder!! de ser jo oppriktig interesserte ut der de tar symaskinen i nærmere øyesyn! himmel.... hahahha

Jannicke sa...

He, he - artig hvordan du hadde stilt nissekonene opp rundt symaskinen, for at de skulle se om de kunne hjelpe deg til å få den i gang igjen.

Jeg synes det er artig å sy. Kjøpte Berninaen da jeg var 20 år (nå er jeg snart 43) - det var en stor investering. Maskinen har ikke skuffet meg (bank i bordet). Ha en fin kveld.