søndag 18. november 2007

Manipulert...

***
Det er nesten skremmende hva man kan gjøre med egne bilder hjemme på sin egen datamaskin. Ta som for eksempel dette øverste bildet som jeg tok på landet i sommer. Man kan kalle det "Engevikhavn 2007". En liten tur gjennom et enkelt redigeringsprogram og vips så heter bildet "Engevikhavn 1907"...
Da kan man jo bare tenke seg til hva de som virkelig er dyktig på bildemanipulering kan få til.
Det er jo skikkelig uhyggelig...
***


Takk til Bjarte for hjelpen:)

11 kommentarer:

GAWO sa...

Stedet du viser er virkelig nydelig. Både idag og for 100 år siden.

Mita`s hjørne sa...

Jo du, jeg lo godt av det forrige innlegget ditt...
Flotte bilder... det er jo utrolig hva en kan gjøre med bilderedigering - det kan jo missbrukes - ja...

Ha en koselig kveld...

lisa sa...

1907 bildet kunne du ha laget postkort av, med frimerket som du hadde om tidligere på bloggen din!

åsemor sa...

Artig med slike programmer, kan ikke så mye selv er amatør så Picasa er greit for meg, men en kan fort bli hekta.
Humret godt over garderobehistoria di :)
Ha ei fin uke !

Catta sa...

Hei hei!
Så flott det stedet var =)
Ja, er kjempespennende med bildemanipulering!!
Sitter ofte og manipulerer bilder selv! Klipper, limer, styrer og ordner, og plutselig har Tiger en tvilling eller et landskaps-bilde et overnaturlig utseende. Er kjempeartig!!

Tusen takk for koselige kommentarer på bloggen min =) er veldig oppmuntrende å lese sånne hilsner :) Blir alltid veldig glad av det!
Beklager veldig at jeg ikke har fått sagt det før, har tenkt på det flere ganger, men det har vært litt hektisk her de siste dagene...

Ha en fin kveld!
Klem

organic-lizzi sa...

Jøsses!!Med et tastetrykk så det virkelig gammelt ut..Utrolig vakkert sted.
Klem Randi

HildeS. sa...

Vakre bilder begge to, men det er ganske skummelt å sjå kva som kan gjerast med bilete av dei som er dyktige. Ein fotograf sa ein gang at nå for tida er det mest arbeid etter at bilete er tatt. Deter ingen modellbilete som ikkje er fiksa på.
Men bilderedigering kan brukast til mykje gøyalt også, heldigvis.
Ha ei fin veke:o)

Dolci sa...

Utrolig hva en kan gjøre med slike programmer!
Bildet ble kjempeflott :-)

Ida sa...

Husker stedet fra i sommer også, her hos deg.
Vips, så er vi tilbake i tid...
Godt at ikke vi ble med tilbake da... ;)
Mye kan la seg fikses på ved hjelp av manipulering ja. F.eks. i glansede ukeblader....
Jeg koser meg forøvrig også med Picasa. Leker.... ;)

Koselig koselig sa...

Er det ikke moro?! Det er utrolig fint å elde bildene sånn, jeg gjorde det på et par bilder av min venninne og hennes datter, og det ble veldig sånn gammeldags koselig :) selv om de satt der i moderne klær, haha

betty sa...

Ja, tenk hva de kan gjøre med bilder de som virkelig er ute etter å skade noen eller ikke har hederlige motiv. Skremmende.
Man må tenke på at man ikke skal tro alt man ser og leser.