fredag 23. november 2007

På en øde øy...


En liten fabel om hvilke menn det kunne ha vært lurt å ha med seg hvis man skulle være så
(u)heldig å strande på en øde øy:


MacGyver
Dette er absolutt en mann som det ikke er så dumt ha med i bagasjen. Det er ikke en
ting denne fyren ikke kan fikse. Gi han en pakke med tannpirkere og et lommetørkle og vips så har han laget en flåte som vil bringe dere trygt hjem igjen.


Tom Hanks
Han har jo vært på en øde øy før - i ca 4 år i filmen "Cast away". Med denne mannen på teamet, så vet du at du kommer til å overleve det hele.


Lars Monsen
Monsen måtte vært med i "villmarkskommiteen" Han kan drepe en bjørn med blikket og tenne bål i orkan - også med blikket. Denne mannen er et must!


Clint Eastwood
Han ville jeg hatt med slik at han kunne tatt seg av alle skurkene på øya. For selv om det er en øde øy, så er det alltid banditter der. Det har jeg lært meg etter å ha sett utallige filmer om temaet. Dessuten ville han holdt myggen borte med cigarilloen sin. Man er trygg med denne fyren på laget. Både for store og små uvesener.


Arne Brimi
Denne mannen har vært på tur før og kunne nok ha disket opp med de herligste retter fra naturen .Ville ikke gått sulten rundt da - hvis det bare vokste charlottlauk på øya.


Josh Halloway
Han kunne jeg ha lånt litt av Frk. Badegakk. Men han fikk bare være med for at jeg skulle hatt noe pent å se på. På en øde øy er han bokstavelig talt helt LOST!


Rowan Atkinson
Komikeren kunne stått for underholdningen på lange kjedelige dager. Men bare som Blackadder. Som Mr. Bean blir han bare kvalmende i lengden.



Jack Bauer
Burde absolutt bli tatt med i betrakningen. Han har nemlig alltid en cellphone med en utrolig batterikapasitet og med full dekning. Vi ville fått mulighet til å ringe etter hjelp!


Genie

Ånden i lampen! Zimzalabim! Hjemme igjen!


God helg folkens!









13 kommentarer:

lisa sa...

Ingen dum gjeng det der, du...Hadde du tenk alle eller måtte du velge bare en av dem?
God helg;)

RedRobin sa...

Haha, bøyer meg i støvet for de kloke valgene!! :o)

Grattis med bunadsbestillingen fra forrige innlegg, så gøyalt!!

Ønsker deg en god helg - forhåpentligvis IKKE på noen øde øy... :o))

Ida sa...

Godt rustet på en øde øy med disse varierte herremennene ja....

Burde hatt dem her på øya mi jeg, når husbonden er på jobb.... ;)

Ida sa...

GOD HELG! :)

Frk.Badegakk sa...

*ler*
Glimrende valg. Og han Josh er jo ikke bare min da! Vi kan dele! *generøs*
;)
God helg forresten!

Ida sa...

Trolldeigen ja...
Har laget noen figurer.
Gjenstår å male dem. Har 1000 prosjekter på gang.... Så, jeg får se når de blir ferdige...

Monkee Maker sa...

Hi Petunia,

Thanks for your recent comment on my blog, I'm glad you like my monkees!

But a book? I know everyone is meant to have one in them, but I'm not sure I do!!

And while I don't have a clue what you were saying about the men on this post .... it sure was some nice guy candy you put up there!

Happy weekend :)

Janickes sa...

Mine valg hadde vel falt i retning Josh Halloway - selv om det lureste nok ville vært Ånden i flasken....!

God helg til deg!

organic-lizzi sa...

Bare å tenke det ut imponerer meg..
Du er råååå!!
Herlig lørdag til deg:-)
klem Randi

Tove sa...

Hei! Vil bare sende deg en hilsen! Er ofte innom bloggen din og koser meg med fine innlegg.
Fortsatt god helg til deg!

9na sa...

Hei takk for hyggelig melding med ønske om god tur... Takk takk... Det har jo vært usikkert om vi kunne dra pgs sykdom i nær fam... Og virusene herjer her hos oss, jeg er helt svett nå etter å ha handlet og ordnet litt... Men vi drar...! Trur eg...

9na sa...

Hei igjen vedrørende listen din; Jeg drar altså til en ikke særlig øde øy, med kun en mann, nemlig Kjæresten min... Vet ikke om han kunne klart å fange dyr og nøre opp ild for meg, men han kan sikkert finne en restaurant og bestille litt biff...

Elisabeth sa...

Det var en usedvanlig gjennomtenkt liste med menn :) Ha en riktig god lørdagskveld!