torsdag 1. november 2007

Vinnissekoner


Tada!
Prototypen på de første nissekonene. De er ikke helt ferdige, men jeg tok et bilde av dem mens de står og venter på at "håret" skal tørke (limen). I dag skal jeg i gang med å hekle sjal og sy forkle til dem. Ja, så må noen av dem få seg en liten tur innom frisøren og få ordnet håret. Kanskje de er klare til å møte nissemennene i løpet av kvelden. Mennene er stuet vekk i en kartong så lenge og er sikkert ikke så happy for det.
Jeg skal komme tilbake med flere bilder og beskrivelse. Men en ting kan jeg bare si:
Og det er at det er mye mer arbeid med disse damene her en med gubbene deres.
Men det er vel gjerne slik det er her i livet....
***
En liten oppdatering:
Pernille og Ida nissene klare for date!
Her er to damenisser ferdig pyntet og klare for å møte nissegubbene!
Pernille har fått forkle og Ida et heklet sjal rundt skuldrene.
Og jada! Ida nissen er oppkalt etter en spesiell dame! Sjekk i kommentarfeltet!
Egentlig er dette litt historisk. For det første, så har jeg heklet. Bare det er jo til å rope hurra for. *** Hurra! ***
Den andre grunnen er at jeg har brukt symaskinen. Den har stått øverst på en hylle i ca 7 år og jeg hadde egentlig avskrevet den. Med hjelp fra min mann og mor, så fikk vi den til å virke.

24 kommentarer:

Ida sa...

Hei.
"Blomsterpiken" her.
Du er velkommen til å ha ditt eget "nick navn" på meg, men jeg vil ikke omdøpes. ;)

Herlige nissekoner! :)
Godmodige.
Tenker de likevel har styrke nok til å holde hver sin nissefar i ørene.... ;)
Kanskje blir det noen nissebarn etterhvert også... Hehe.
Identifiserer meg mest med nissekonen i midten. Med bollekinn og krøller.. ;)
Lykke til hos frisøren. Lurer på om jeg burde besøke min frisør snart igjen også.... Huff.

Ida sa...

Ser nå at konen i midten ikke har krøller. Sto bare så tett inntil de andre rundt....
Kan jeg foreslå permanent? Hehe.

annemor sa...

Så KULE!!!!

Lillefix sa...

He, he... Å stue mennene vekk i kartong mens damene tørker og fikser håret hørtes ut som et eksempel til etterfølgelse *ler*
Det ble kjempeflotte! Regner med et oppfølgeligsbilde når de har vært hos frisøren ;-)

PS: Fremdeles intet tegn til liv fra Posten...

Frk.Badegakk sa...

supertøffe!!!!
Ser at det er mer pirk med disse damene jah...Men vil absolutt si de er verdt det=D

Hobbygåsa sa...

Så stilige de er! Jammen er du flink og oppfinnsom. Ha en fin dag!

Anemone sa...

Ja ja, da ble det endelig kvinnfolk på de gubbene også da... Godt det når det lakker og lir mot jul. Bak en vellykket mann står det alltid en kone vet du, og nå har du laget noen fine, virkelig.

klem herfra.

Anemone sa...

Du, når kommer barna...??

9na sa...

Hei så fine de er! Kjempetøffe... Jeg får så lyst så lyst men har så lite tid, men strikker litt innimellom...

Mrs. Darcy sa...

Sååå stilige nissekoner!!! Håper nissemennene kommer til å like dem ;-)!

Ida sa...

Kjenner meg beæret! :)
Takker for fint og varmende sjal. ;)

Du hopper i utfordringer, med tanke på hekling og symaskin. Bra!
Mamma lærte meg å hekle i sommer, men vet ikke om jeg kan det.... Hehe.

Ida sa...

Flink frisør også forresten! ;)

heidiaa sa...

de nissekonene var bare herlige.

9na sa...

hællæ, som vi sier her i Fredrikstad (er ikke der men i Oslo) men de nissedamene ble veldig fine da!!! ;)

GAWO sa...

Gratulerer med nissekonekolleksjonen. Så fine de ble. Om du putter de i samme kartong som herrene er jeg sikker på at du har nissebarn i huset snart. Innen jul!!

Slenger du deg på Sky Watch Friday i morgen? Jeg tror ikke at jeg har noen brukbare bilder :-( denne uken.

Berit sa...

Gratulerer!!!
De var skikkelig flotte.
Mye arbeid med damer du.
Ser jo bare når vi skal stæsje oss skikkelig, det tar en evighet, men mennene er ferdig på en to tre.

Catta sa...

Heisann!
Nei, så koselige!!! Jeg tror jeg må hinte litt til mamma at vi trenger nissekoner her også, for her er nissemennene i full produksjon!
Morsomt å få se dem! Lykke til videre i produksjonen!
Klem

HildeS. sa...

Så stilige nissekoner:o)
Du kan vere stolt over deg sjølv når du både har strikka og sydd med symaskin:o)
Men koffer i allverden har symaskina stått på ei hylle i 7 år????
Lykke til med videre produksjon, og nå kommer det vel snart små nisse jenter og gutar....

Liv-Toril sa...

Alltid morsomt å være innom bloggen din. Du har litt av hvert å tilby som faller i min smak. Disse nissekonene ble skikkelig fine, og du skal ikke se bort fra at de har "sjangs" hos nissemennene. Ønsker deg en god helg.

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Gubban for noen flotte nisser du har laget...
Bloggen din er så flott at den linker jeg - håper det er ok...

Ha en flott dag...

organic-lizzi sa...

Herlige damer som kommer til å glede mange!!
Riktig god helg!!
klem Randi

Sylvia sa...

Å, så fine nissekoner. Ja, sånne er arbeid for flere timer, men såååå skjønne de blir!!! Ikke glem at noen nisser også har fletter med røde sløyfer.
Og de kyssemunnene de har.......det er godt du har stuet bort de mennene for ei stund, da!!!
Ha en flott helg!

ella sa...

Så fine disse nissekonene var.
Det er så mye artig man kan strikke så kanskje jeg skal lage noen slike ...
Fin blogg du har.
Kan jeg linke til deg ?

Mariannes Kort og Stempling sa...

Stilige;-) og som ei sa litt nedi komentarene her....når kommer barna, det finnes jo halv flasker også.....