søndag 2. desember 2007

1. Søndag i advent med en liten konkurranse!

Jeg har nå trukket en vinner og det ble:
Hvis du sender meg en mail ned fukt navn og adresse på petunia@broadpark.no, så kommer det en liten ting i postkassen din!
Tusen takk til alle dere som deltok!!
I anledning at det er 1. søndag i advent, vil jeg ha en liten konkurranse her på bloggen. Alle dere som legger igjen en kommentar her på dette innlegget, blir med trekningen av en liten overraskelse som jeg sender i posten en av de nærmeste dagene...
***
Det har skjedd noe med kommantarfeltet. Alle innstillinger hos meg er i orden, men Blogspot har gjort slik at man helst må ha "bloggerkonto" for å legge igjen noen ord. Fy seg! Men du kan bare legge inn noen ord og skrive navnet ditt i kallenavnfeltet, så finner jeg ut hvem vinneren blir uansett bloggtilhørighet. Og alle har like store muligheter...
Så tar jeg en prat med Blogspot folkene i mellomtiden....
***
Jeg vil bare gjøre oppmerksom på at ingen nisser kom til skade under fototakningen...
Litt redigering var alt som måtte til!

55 kommentarer:

Kath sa...

Så masse flott du lager!Ønsker deg en fin 1 søndag i advent!

annemor sa...

Så flott bunadsølv, og herlige nisser du har i adventsstaken din. :) Ser at Liverpool er favorittlaget hos deg og :) Har to supportere her også, men ingen av dei har trøyer. Kanskje det hadde vore ein idè til bursdagane deira neste år :)

Ha ei fin adventstid!

sipusa sa...

Å! Men hva skal vi gjette på?? At det er i Disneys jul det forekommer et nisseformet stearinlys?? At det er snipp og snapp og Pluto og Mikke mus som er med på filmsnutten, og at Donald og guttene og...øh...hvem fler...husker ikke...som synger utenfor etterpå?? Jooo, langbein tror jeg....

Å, nå giret jeg jammen meg selv opp til litt julestemning gitt!!

Ha en riktig god advent *pust, pes*

Elisabeth sa...

Hei! Så fine nisser! Håper du får en fin adventstid!

Ida sa...

Ja, ja, ja!
Så gøy! :)))
Kanskje en av nissene mine får dameselskap, om jeg vinner. Hehe.

Stilig bilde!
Trodde først at lua til nisse nr. 1hadde tatt fyr... ;)
Tøft!

God første advent til deg og dine. :)

Marita BK sa...

Herlige nisser. Du er jammen effektiv i produksjonen! God advent til deg og dine.

Anonym sa...

Har du satt fyr på Nissen din? Ha en fin 1. adventsøndag :)
Ronille.

Mrs. Darcy sa...

Julestemning ute, julemusikk og snart pepperkakebaking med ungene :-)!
Ønsker deg en flott adventstid!

Yvonne sa...

Det så litt farlig ut først - santa on fire. Det var veldig fine adventslys. Jeg har ennå ikke funnet fram lysene, men staken står og venter.

Yvonne
www.fjellvang.no/quilt

Rita sa...

Det var jammen en artig advendts-stake. Godt at ikke nissen skal brenne opp, for de var koselige. Ha en flott søndag.

Silkepus sa...

Du lager så fine nisser!! :)

Håper du får en fin adventstid!

Veronika sa...

Så utrolig kreativ du er, de adventsnissene var bare helt knall!! Bra du har de rette programmene slik at ingen nisser måtte lide seg gjennom adventstiden;)

Ha en flott søndag!

Anette sa...

Det er den kulaste adventsstaken eg nokon gong har sett=)

Ha ei fortsatt fin helg.

Anette - www.anette.cc

Netta sa...

Det er så flott å se at det er flere som er glad i å lage nisser og ikke bare herrer men også damer. Er litt herlig med den som ser ut som han har tatt fyr!

Marie sa...

Knallfine nissar!

God første søndag i advent :)

Bea sa...

Det var adventsstemning, det.. sjølv med påtent nisse ;) Ha ein riktig fin søndag!

Vigdis sa...

Nissene er skjønne :-)
Klem fra Vis2vas

LilleBlå sa...

Så flotte nisser!
Og supermorsom advents-stake da - tror aldri jeg har sett en så festlig sak før!
Ha en feiende flott adventsøndag

strikkegal sa...

Så utrolig morsom adventsstake! Det tok litt tid før jeg skjønte poenget med flammen på nisselua! :)

Mariannes Kort og Stempling sa...

Ha en strålende 1.advent ;-)
(ta en kikk i bloggen min)

Frk.Badegakk sa...

Det bildet der minner meg om scenen fra disney der mikke og pluto pynter juletre og ekornene lurer seg med inn i det. Og hvor ekornet trer på seg en nisselue for å komme unna pluto, og mikke tenner på han, sånn som han gjør med de andre nisselysene!=D
Ønsker deg en riktig god advent!!!
Snart skal jeg ut i skogen og finne naturpynt til min adventsstake! I mangel på julebakst skal vi ha pannekaker med julekrydderier til middag, og vi har skomakergata på DVD. *glede seg*

vivi sa...

Herlige nisser! Lett å se at nissenes hjerter banker for de søte nissedamene! Håper ikke de mister hodet, siden luen står i brann... Kanskje det kommer smånisser snart? God advent! Klem, vivi

mimouna sa...

Prøver igjen jeg!

Irene sa...

Du har virkelig gjort vinnisser til din spesialitet :)

Egater sa...

Hello!Greetings from Estonia! Have a nice first advent! I'm can't read your blog very well, but you do beautiful crafts - nisse's are so cute!!

lisa sa...

Kult bilde!
Vil gjerne være med på konkurranse... Spesielt når den er så lett som denne!

Beate Larssen sa...

Klart jeg er med på konkurranse!
Godt du tar vare på nissene og sørger for at de ikke blir skadet *fnis*

turvid sa...

Fine "lysnisser"!

grethekristin sa...

Så flotte nisser du har laget.
Ønsker deg og dine en koselig advent.

sushigirl sa...

Hei!

Adventsstaken var virkelig morsom, syntes først litt synd på den som far i fyr og flamme, men når jeg leste her, kobla hjernen inn også...
Ha en fin adventstid! :)

Ankamor sa...

Hei hei =) Så herlige nisser du har. Morsomt bilde.
'Ang. boka mi: det er en del luer, skjerf, sjal og sokker! Ingen duker, og heller ikke no' spes. for vidrekommende =) Ellers en super bok for nybegynnere da det er med et lite "kurs" først i bokav =) God helg til deg også. Klem http://www.ankamor.blogg.no

siss sa...

Flotte nisser !
God advent videre ;)
siss

Else sa...

Tusen takk for alle kommentarer på min blogg. Har hatt så mye jobb og reising de siste ukene at jeg neglisjert både min egen og andre sine blogger. Sorry!

Så flotte nisser du har laget. Har en halvferdig nisse fra midten av 90 tallet så langt kom min nisse produksjon.

Ser at Liverpool er laget, det er det for mannen min og meg og. Nå sitter han i fullt supporterutstyr og ser på kamp hos en venn.

Ha en flott advent.

Lene sa...

oioi konkuranse må man være me på! .o)
fine flaskenisser :o)
ha en fin 1.søndag i advent!

Liv-Toril sa...

En liten hilsen på 1. søndag i advent.

amylin sa...

Fine nisser! Alltid morsomt med konkurranse. God advent!

Irene sa...

God 1 søndag i advent. Søte nisser, og håper redigeringen var den flammen i toppen på den ene hihi

GAWO sa...

Kjempestilig!! Ingen adventstake kan matche din. Begynte nesten å lure på om du strikker så fort at nissene tar fyr... For hos deg går det unna.

Vipsen sa...

Koselige nisser. Mye annet flott på bloggen din :) Ha en fin 1. adventssøndag!

mathilde sa...

Stilige nisser!

LivM sa...

Ser ut til at mange vil være med på konkurransen din. Artig påfunn! Flotte nisser foresten!

Hilde C. sa...

Så flotte nissekonene er blitt! Det er en flott gjeng du har laget :-)

Ruth sa...

Så fine nisser du lagar! :-)

Vil få ønske deg ei fin adventstid!

Lena sa...

Søte nisser, en herlig liten familie:-) Ønsker deg en fortsatt fin adventsøndag, det er en koselig tid framover nå!

toneab sa...

Flotte nisser du har laget! Og det bunadssølvet så virkelig lekkert ut!

Kiwas hobbysider sa...

Så utrlig stilig bilde! Stakkers nisser da! Jeg ble litt redd for at det foregikk nissemishandling i huset ditt, og var på god vei for å reise og hente dem ti sikkerhet. men en betryggende setning på slutten gjorde meg mer rolig!

Ha en fin uke!

Berit sa...

Koselige nissefamilie!!!
God adventstid til deg!!!

HildeS. sa...

Koselege nissar, dei er til å få julestemning av:o)
Ha ei finfin veke.

Miss Marple sa...

mye fint her. Jeg har testet ut det og få link til bloggen etter det nye systemet til blogger, og etter testing ser det ut som om det funker hvis den som legger igjen kommentaren bruker html i kommentarfeltet.
Og her skal du da finn Miss Marples Blogg

Håper det funker, og at andre kan få nytte av dette. (har bare testet i min egen bloggerblogg)

Mångsysslare sa...

Fint sølv. Ved å se på det fant jeg ut at jeg nok også har noe i fana-mønster. Får nok se over sølvet mitt en gang til. Flaut å ikke helt ha oversikt over hva man har.

Likte hun som startet advent en uke for tidlig. Er glad jeg ikke har gjort den tabben. Ellers synes jeg du skriver underholdende.

Lise sa...

Vil ønske deg og nissene dine en riktig gledelig førjulstid! :-D

aPe sa...

Guri - over 50 kommentarer!!! Flotte nisser - med sjal og forkle og alt jo! (HM..gir meg noen tips...) Håper nissen din ikke blir altfor varm i hodet, da, og at du husket å blåse det ut i går kveld (*hehe*) Klem

Lene sa...

jippi! æ vant! æ som aldri vinn nån ting som helst :o)
no ble æ veldig gla!
tusen takk Petunia!

klem

HildeS. sa...

Hei på deg.
Det er ei overrasking til deg på bloggen min:o)

9na sa...

Hallo! HVA I ALLE DAGER HAR SKJEDD HER?!? Femtifire kommentarer??? Er du gæren? Fine adventnisser forresten...! Lys ide hos den ene? Haha...