søndag 9. desember 2007

2. søndag i advent også med konkurranse


En uke nærmere jul og begynner du å kjenne stresset på kroppen? Lag deg en god kopp varm sjokolade, tenn to lys på adventstaken og legg igjen en kommentar hos meg her, så er det kanskje du som får en liten overraskelse i posten...
***
Tusen takk til alle som deltok og for så mange koselige kommentarer. Det er det som er så kjekt med blogging - alle dere som legger igjen noen ord på siden min:)
Da har Bulle trukket ut en vinner og i dag ble det Tove!
Send meg en mail med navn og adresse, så skal jeg få postet premien til deg!

59 kommentarer:

Tutten sa...

Ønsker deg en fin andre søndag i advent.Liker så godt vinnissene dine.

karna sa...

Takk for noen enkle gode ord. Skal lage meg en tekopp og ta meg en tenkepause. Ha en fin desemberdag du også.

Anonym sa...

når konkurransen er så enkel som det her, så må jeg jo bare legge igjen en kommentar. har sittet å strikket litt nå på formiddagen og skal snart avgårde på førjulskonsert. det blir nok koselig. ha en fin 2. søndag i advent! :)

frøken ij sa...

obs.. der skjedde det noe. det var jeg som la inn kommentaren over :)

organic-lizzi sa...

Sitter med chailatte og koser meg i pysjen enda!!Våken lenge,men det er så deilig å surre rundt:-))
Varm sjokolade skal bli litt senere i dag(med mashmellows og krem)..Åh,ja..dette blir en god dag for oss begge ikke sant?
Nydelig søndag til deg..
klem Randi

Vigdis sa...

De er så skjønne nissefolket ditt :-) Fortsatt god advent!
Klem fra vis2vas

Paddelora sa...

Så stilig adventsstake du har!
Og siden jeg er glad i alle slags konkurranser, så må jeg jo delta her også ;)

Ønsker deg og andre som leser dette en hyggelig førjulstid!!!

Rita sa...

Hei.
Der var jammen meg nisse 2 også fyrt opp. Ha en fin søndag.

cecilie sa...

Stressa sa du....uff ja det stemmer nok bra her i gården! Men jeg skal gjøre som du sier, lage meg en god kopp sjokolade og roen ned i en hel time! Ønsker deg en riktig god førjulstid uten for mye stress og mas, men aller mest kos!

duvi sa...

Du og nissene dine får ha ei riktig fin førjulstid. Her koser jeg meg med kjempenisse som snart er ferdig kledd til jul. Også noen ufoer som skal under treet i år

Mariannes Kort og Stempling sa...

For tidlig på dagen for advents lysene. Svigers kommer på Vaffel middag og vi tenner lysene da. Nå er det kaffe og data titting!!!!
Ha en flott søndag ;-)

Grethemor sa...

Ønsker deg og dine en fin 2.søndag i advent :)

Anonym sa...

Ønsker deg en flott andre søndag i advent ! Du har nok den fineste "adventsstaken" ! :-)

Anonym sa...

Der ble jo ikke vavnet med... Skal stå fra Josefine på HB !

Tove sa...

Hei!
Nå skal jeg ut å gå tur i den friske luften. Det snør også. Så skal jeg tenke på det du sier om å senke skuldrene og komme glad og opplagt tilbake og lage kakao og tenne lys.
God 2. søndag i advent til deg også!

toneab sa...

Alltid så spennende med konkurranser! Og bloggen din følger jeg via bloglines :-)

heidisu sa...

spennende med konkurranse:-) Koselig blogg du har. Ha en fin søndag du også!

turvid sa...

Riktig god 2. søndag. :)

Anemone sa...

Ser faktisk at din lille (nå store) Bulle faktisk er like Mr. Skywalker !!! Sikkert det litt lange håret som gjør det. Du får hilse og si det du.

Og du, det var den mest orginale adventsstaken jeg gar sett. men pass på så den ikke tar fyr. Mye branner på denne tiden vet du.

vi skal i kirka på lysmesse i dag, konfirmantene som skal underholde, og her i huset pugger sønnen vers som skal sies opp. men tror det sitter nå. I alle fall i min hjerne.

Klem herfra.

9na sa...

God 2. søndag! Jeg er med på konkurransens selvsagt! Har litt problemer med å skrive på pc'en nå med såre fingertupper på peke- lang- og ringfinger venstre hånd men det blåser jeg i, for jeg må jo skrive en kommentar her skjønner jeg...

http://sipusa.neuro.no/ sa...

Har allerede tent lysene, men når du sier det, en kopp kakao ville smakt deilig...:-D

Astrid Helene sa...

For noen søte nisser du lager.
Adventslysene er tent og vi skal kose oss med ribbe i dag. Prøver å smøre inn endel juleting for jeg har slitt så med å få julestemning pga alt eksamensstresset.
Vi lager litt julegaver her i dag, men snart må jeg flytte tankene over til semesteroppgaven.
Ønsker deg en nydelig søndag.
Ellers er du hjertlig velkommen til bloggen min: http://astridhelene.blogg.no/

Kongroa sa...

Sitter her og har nettopp spist frokost. Spørs om vi ikke lager vafler og kakao til kvelds, siden det er minus grader ute.

Christina sa...

Så fine nisser. Ønsker deg en fin adventsøndag.

strikkegal sa...

Hihi, nissene din er så utrolig kule... Tenner du faktisk på lua eller er det bare juks? ;)

Ha en fin søndagskveld!

Sunshine sa...

Er ikke stresset jeg! Jeg har alle julepresangene i hus, og nå nytes 2. søndag i advendt med gløgg i koppen og søte hullmønstersokker på pinnene! God søndag!

Beate Larssen sa...

Bare må være med på konkuranssen, også denne søndagen. Ha en fredfull førjulstid :)

Iryl sa...

Ønsker deg også en riktig fin andre søndag i advent. Det var en god ide med en kopp sjokolade - den første snøen har kommet i dag - og med den ordentlig julestemning også :-)

Anemone sa...

Si at trønderkjærringa kommer å hører på. skal hoie og heie på den roske konserten også jeg :-))))

LinnMarit sa...

kjenner at jeg begynner å bli litt småstressa..men cappuccino or telys i vinduet og peishylla gjør susen!! og adventsstaken skal tennes når vi har middag!! takk for at du har tatt bort litt av julestresset her i huset i dag!

tina123 sa...

Sidder her med en kop varm the mens jeg kigger på din side.

Håber du får en rigtig god anden søndag i advent.

Tina Mølgaard Andersen sa...

Hov linket til mig forsvandt. Så du får lige endnu en hilsen fra mig. ;o)

Irene sa...

Ha en fin søndag :)

Margrethe sa...

Stresset på kroppen skyldes nok mer eksamen enn jul, godt skal det bli den dagen man er ferdig å studere og kan nyte adventstiden andre steder enn på lesesalenn Ha en flott uke!

Fru P sa...

Jeg fikk ikke tent noen lys forrige søndag, så det blir dobbelt opp i dag. Også skal jeg spise nybaka godtemenn som dattera mi lager hos bestemor akkurat nå. Mmmmm.... Ha en riktig så fin søndag du også!

malla-b sa...

Har nett sote og kosa meg med eit krus med varm gløgg,medan eg la inn bilder. Har lagt inn tre på bloggen min, så ta ein titt dersom du har lyst. Eg stresser ikkje før jul eg koser meg. Ha ein fin og avstressende
advent. Kjempefine nisser du har som
" adventslys"

GAWO sa...

Mine Petunianisser er kommet på plass. De tar seg riktig så fint ut der de står. Ønsker deg en fin adventsuke og pass nå på å ta det litt med ro. Innimellom. :-)

Lena sa...

Jeg lagde, vafler, tente to lys og så så vi Nanny McPhee en gang til for den er så kos=)
Håper fødselsdagen i går ble velykket! Ønsker deg en riktig god andre søndag i advent.
Stor klem fra meg!

Frk.Badegakk sa...

Dette og forrige innlegg var fra frk.badegakk logget inn på en annen blogg som ennå ikke er oppe å går... forvirrende ja.
Hilsen Frk.Badegakk aka Lena x2

Hobbypiraten sa...

JUL
Lukt og lyden blandes sammen etter oppskrift fra min mor.
Denne arven skaper rammer i det huset hvor vi bor.

Alt det kjente vil jeg hente
frem til jul fra år til år.
Jobb og hverdag må nok vente
til vi nok av julen får.

Nogette sa...

Koselig blogg du har, måtte le litt for meg selv, trodde nemlig at sønnen din holdt en veldig merkelig fiskestang før jeg leste at det var et lasersverd! Jeg har sittet med hjemmeeksamen i hele helgen, men nå er det tid for litt adventskos med en god kopp te og en bloggrunde! Ha en flott søndag!

janne sa...

Hei.sitter å koser meg med strikke-tøyet i lyset fra adventstaken.
Har vært på julemarket i dag og fått solgt så mye at det er nok til en ny overlock , jeg er stolt av meg selv.Ha en fortsatt hyggelig
2 søndag i advent kveld.før juls hilsen fra nua-nua

HildeS. sa...

Eg prøver igjen.
Forrige søndag så såg eg ikkje at nisselua sto i fyr og flamme....eg er visst sterkare svaksynt, sjølv med linser på.
*hmf*
Ha ein fin søndagskveld.

Bea sa...

Konkurranse igjen? ;) Du er visst komt i riktig julestemning du!!

Ha ein fin kveld!

Lene sa...

oioioi! etter den flotte gaven forrig sønag, e æ klart me!!!

klem!

Lillefix sa...

Jeg har tent to lys (eller egentlig 4 for jeg har to adventstaker). Jeg har drukket kaffe latte istedenfor varm sjokolade, men spist brownies ved siden av, så til sammen blir det nesten varm sjokolade ;-)
Og nå har jeg jammen lagt igjen en hilsen også! Men det viktigste var egentlig at jeg skulle si at jeg har tittet innom, og kost meg i bloggen din som vanlig. Ha en finfin søndagskveld og adventsinnspurt.

glise sa...

så søøøt nissefamilie da!!
Ja...det er nok å stresse med i disse dager....kjenner panikken tar meg...har ikke kjøpt en eneste gave enda!!

glise sa...

så søøøt nissefamilie da!!
Ja...det er nok å stresse med i disse dager....kjenner panikken tar meg...har ikke kjøpt en eneste gave enda!!

glise sa...

Så søøøt nissefamilie:)
Virkelig til å få julestemning av:)
Ja...det er mye som skal gjøres i disse dager....kjenner at panikken tar meg...har ikke kjøpt en eneste gave enda...har ikke hatt muligheten til å dra til byen enda...og jeg som har flere pakker som skal i posten!!
Huff...best å strese ned litt...tar meg en kopp te jeg med!!

glise sa...

unnskyld for trippel-kommentar...måtte registrere meg for å få legge inn noe...og da klikka visst hele opplegget her;)

Berit sa...

Ønsker deg fortsatt fin adventstid!!
Koselig den trolldeignissen. Det var tider det da det var på topp.
Ble ganske så lei den lukten av trolldeig som stod i ovnen! Laget så mye at jeg fikk eksem av hele greia.
Lkem fra meg.

Ankamor sa...

Godklemmer om en herlig uke =) Vi tastes både her og der. Elsker adventsnissene dine; supersøte =)

Ida sa...

Håper du hadde ei god helg, etter din egen oppskrift. :)

Ønsker deg ei fin fin uke. :)

lisa sa...

Jeg er med!!!

GAWO sa...

54 kommentarer?? Det er jo aldeles utrolig bra. Begynner å lure på om alle har det så travelt før jul som de sier :-) Eller får mange det travelt fordi de koser seg heller med bloggen og kikker innom litt her og litt der, og vips så gikk det noen timer? Sånn har nå jeg det i hvertfall. Jeg storkoser meg når jeg er her hos deg.

Og dette ble kommentar nr 55. Blir det ny rekord??

Petunia sa...

Nå ble det rekord! 1. søndag i advent hadde også 55 kommentarer. Dette er nummer 56;)

9na sa...

Whæææ du har slått rekorden fra sist uke, antall kommentarer mener jeg...!

GAWO sa...

Gratulerer til Tove :-)

Ida sa...

Gratulerer til Tove og til deg med rekorden! :)