mandag 17. desember 2007

7 nøtter til Askepott


Jeg er blitt oppfordret av Organic Lizzi til å skrive om syv ting jeg ønker meg. Jeg har grublet litt siden i går og naturligvis så ønker jeg meg fred på jorden, at vi skal klare å redde verden fra å bukke under for all forurensningen osv, osv.

Men akkurat som Askepott, velger også jeg denne gangen å bruke ønskene på meg selv:

#1. Jeg ønsker at "ekstrem oppussing" skal komme og plassere meg og familien på et hotell i fjorten dager mens de renovere hele huset. Jeg har ørten ting jeg har lyst til å få orden på, men det blir liksom bare med tanken.

#2. Når huset er tipptopp, ønsker jeg at Nrk og programmet "grønn glede" skal velge hagen min som redningprosjekt neste sommer... Jeg lar dem få frie tøyler. Anlegg gjerne Edens hage her bare noe blir gjort.

#3. Jeg ønker veldig at bunaden min blir ferdig til 17. mai (2008 altså)

#4. Jeg ønsker at jeg hadde klart å bli litt mer feminin. Ikke rosa negler og høye hæler uansett, men at jeg klarte å ta på meg et skjørt, sminke meg og pynte meg litt av og til uten å føle meg som et juletre.

#5. Jeg ønsker at de små grå skal slutte å piple ut og at jeg innen jeg er 45 skal klare å klippe en litt kortere frisyre. Jeg vil ikke være den dama i gaten som ungene lurer på hvor hun har gjemt kosteskaftet....

#6. Jeg ønsker at jeg skal klare å overvinne legeskrekken min og komme meg til legen....

#7. Jeg kunne godt tenke meg å vinne et litt større beløp i lotto, så kunne jeg ha betalt noen for å ordne hus og hage, gitt bunadsdame et beløp hun ikke klarte å si nei til, leid meg en stylist (IKKE Jan Thomas) som kunne ha ledet meg gjennom en ytre oppussing av meg selv og å kunne betalt en flink lege til å komme hjem til meg...
Vel, dette er jo veldig egoistisk av meg og da er det ofte slik at ting ikke går i oppfyllelse... Men en av syv hadde ikke vært så gale det heller....
Noen andre der ute i bloggverden som har noen ønsker???

11 kommentarer:

organic-lizzi sa...

Reale ønsker det der Petunia:-))
Vet ikke helt om legeskrekken ville gått over fordi du fikk legen hjem,men den som tror..den...
Skikkelig kos kveld til deg og alle de skjønne rundt deg(for det er jeg sikker på at de er..nemlig!)
Klem Randi

Bea sa...

Du kan jo prøve å sende ønskelista til julenissen? (eg trur du rekk det akkurat om du poster lista i dag) Mulig han klarer å oppfylle nokre av ønska i alle fall.. ;)

Slo opp luftmaskesjalet ditt i eit poncho&sjal-hefte. Det går berre under namnet "heklet sjal"(mulig du har funne ut det her allerede, eg har ikkje lest gjennom alle kommentarane du har fått) :)

Mita`s hjørne sa...

4 og 5 kunne ha vært meg... 5 - hadde jo planer om å klippe meg da jeg ble 40 - så ble det utsatt til 50 - nix ingen klipping nå heller og kosteskaft har jeg fått...he,he...
Uansett hvor hardt jeg prøver - noen "dame" blir jeg ikke, så jammen skulle jeg nok hatt med nr 7 å... og de andre i samme slengen...

Ha en koselig kveld - så får vi bare at ønskene dine går oppfyllelse...

9na sa...

Det var jammen litt av noen ønsker ja... Stå på Petunia, kanskje du får et av dem oppfylt... (...jeg vet hvor du bor, ha-ha...).

GAWO sa...

Fine ønser det her! Skriv de på en lapp - putt de i en sekk - og trekk en lapp. Da er jeg sikker på at i hvertfall et går i oppfyllelse.

Lene sa...

joda... dem va jo flotte da :)
men ikke hold pusten, kjære deg..

sjøl om nån va ganske overkommelig :)

God førjulstid t deg og dine!!

lisa sa...

Herlig!
Jeg tror nok ting ordner seg for greie jenter;)

Ida sa...

Veldig konkrete ønsker dette.
Flere av dem kan DU gjøre noe med! ;)
Og vips, så er de oppfylt.
Meld deg på som kandidat til ett par programmer f.eks.... ;) Hehe.

Berit sa...

Hei, ser du har svart på utfordringen fra andre, for jeg har også nominert deg.
Kjekt å se hva du hadde ønsket, så noe må vel bli oppfylt vel....

Betty sa...

Nissen kommer til snille jenter! Kan ikke love deg millioner i lottogevinst, men at et par av ønskene går i oppfyllelse, skal du ikke se bort i fra!
Tvi tvi!

Anemone sa...

Morsomme og fine ønsker det der Petunia. Og kunne faktisk tenke meg litt oppussing, hjelp til hagen jeg også. øve oss å gå med lebestift og sko med høye heler kan vi gjøre sammen, men tror nok da det ville blitt endel knising og fliring gitt.... (lebestift på tenna, og svikt i knærne :-)

Klem til deg om ar du blir bønhørt !!