onsdag 26. desember 2007

Engler daler frem fra skjul

Jeg er veldig glad i nisser og har samlet en del i årenes løp. I innlegget under her kan du se noen av nissene som bor hos oss. Men jeg er også veldig glad i engler og har i år besemt meg for å samle litt på engler også....

Denne lille engelen er ny i år. Kjøpt på Gjesdal Glass i Lagunen for 35 kroner, men den er ikke høyere enn 5 cm.



Dette er bilder av engler jeg har laget i trolldeig. Har ikke noen av dem lengre. De har fått andre hjem.


En liten akevittengel jeg ga i gave for en del år siden. Med flakse og glass i hendene. Neppe en av Märtha's engler dette her....


Denne engelen er kjøpt på Spar Kjøp for over 25 år siden. De kom i eske med 6 stykker og er små og til å henge på juletreet eller dekorere gaver. Jeg har noen få igjen som henger over julekrybben og passer på...
Hvis du har oppskrift på noen fine engler, enten strikket, heklet modellert eller sydd, så setter jeg pris på om du gir meg et hint... Kanskje jeg skal lage vinflaske engler også???

17 kommentarer:

frøken ij sa...

jeg tror jeg fikk en likedan engels som den øverste du hadde. men jeg lurer på om min var litt høyere. :) ønsker deg en flott romjul.

Petunia sa...

ja, de englene var i forskjellige størrelser. Jeg kjøpte den minste.. Men jeg tror jeg skal kikke om de fortsatt har noen igjen i de andre størrelsene også...

sipusa sa...

Vinflaskeengler med vinflaske og glass??;-)
Det hadde vært noe da! Da hadde jeg sannelig bestilt!! Bare send meg en PM eller mail hvis du setter i gang!

Og så vil jeg si at jeg håper du har hatt en fin jul! Har ikke nett der jeg er i jula så jeg er svært inaktiv der for tiden.

-sipusa

9na sa...

Du verden, vi er jammen synkrone... Jeg har akkurat publisert et innlegg på bloggen om engler, og surfet litt rundt etterpå, og hva ser jeg? Engler hos deg også!! God romjul forresten!

GAWO sa...

Fortsatt god jul til deg og kos deg i romjulen.

Lisa sa...

Her har også englene tatt frem fra skjul i anledning julen. Har mange gamle porselensengler som jeg har arvet etter bestemor. Julen er når de står på plass på bordet og i vinduene.
Ha en fin kveld!

9na sa...

Du, neste år skal vi lage engler...? Avtale???

Petunia sa...

Avtale, 9na!
Alle som vil være med kan henge seg på! 2008 skal bli englenes år...

Anki sa...

Så mye nydelig julepynt du viser frem. Jeg har selv begynt å samlepå engler denne høsten, men jeg har gått en runde med meg selv nå, og bestemt meg for at et knippe av de skal jeg ha fremme hele året :-) Ønsker deg en fortsatt fin romjul, og du, legger deg til på linklista mi, ok??

Juleklem!

malla-b sa...

Fine engler du hadde. Eg samler på engler og ,men eg har dei framme heile året fekk tre nye til jul.

HildeS. sa...

Så mange fine og koselege englar du har. Eg har mange englar, både til jul og elles i året. Eg samla på dei tidlegare, og fortsatt hender det at eg finn nokre fine som eg berre må ha.
Englar har eg eit godt forhold til heile året:)
Ha ei fortsatt fin romjul:o)

Mita`s hjørne sa...

Wow... så utrolig mange flotte engler du har, og de du har laget i trolldeig var virkelige flotte - håper de har et koselig hjem nå da...

Ha en koselig romjulsdag...

Anlen sa...

Ååååååå, her var det mange fine englar! Eg er mest glad i englar, sjøl om eg har litt nissar også. Men nissane må vere litt rampete for at eg skal like dei:)
dette var ei fantastisk samling!

Elisabeth sa...

God jul! Så mye koselig du har på bloggen din!

Frk.Badegakk sa...

Den akevittengelen var supertøff!!!! =D

Hobbygåsa sa...

Den akevitt englen var virkelig tøff du! Englenes år ja, høres ut som en god idè, jeg gleder meg til å se hva du skal lage. Jeg har en oppskrift på strikket/toved engel som du kanskje kan videreutvikle... Gi lyd hvis du er interessert. Godt Nytt År til deg fra meg!

Koselig koselig sa...

så fine engler!!! og akevittengelen var jo litt artig da, takk det var en liten gaveide ;)

hihi... god helg