torsdag 10. januar 2008

Fra barnemunn

At de utroligste ting kan komme ut av en barnemunn vet vi jo alle. Det er ikke uten grunn at det heter ”av barn og fulle menn skal man høre sannheten”.
Eldste barn i huset fyller snart 20 år, og med to poder til i kosten, så man har jo fått høre en del opp gjennom årene.
Det dumme er jo at man ikke har skrevet ned og tatt vare på alle disse godbitene, men et par stykker husker jeg ;)

Dette var tidlig på 90-tallet og en barmfager Anne Nicole Smith prydet plakatene bare iført Hennes & Maurits undertøy. Jeg og eldstemann, som den gangen var ca 4 år, var på juleshopping på et av byens store varehus.
Vi passerte en H & M butikk og min sønn gjorde store øyne. Det var ikke mye undertøyet klarte å skjule på den modellen, nei. Rød på ørene trakk min lille sønn meg i armen og vinket meg ned til seg….
Med en ikke helt stø stemme hvisket han til meg:
- Jeg er jammen glad det ikke er deg, mamma!
Vel, han hadde sikkert vært enda flauere hvis jeg hadde gjort noe slikt i dag!



Mistemann har også en god en. Han var ikke gamle karen og han skulle få ligge i storebror sin seng siden han ikke skulle være hjemme. Storebroren var akkurat kommet i tenårene og på veggen over sengen hadde en plakat av en bikinikledd dame fått hedersplassen.
Etter en stund gikk jeg ned for å sjekke om minstemann sov. Jeg listet meg inn og ble ganske forbauset da jeg oppdaget at han lå og nistirret på bikinidamen.
- Jammen, lille vennen, sover du ikke? Ligger du her og ser på bildet?
- Ja, mamma, svarte 3 åringen med et salig smil.
- Det gjør så godt i kroppen når jeg ser på det..



For å få litt balanse i dette innlegget, slenger jeg med et bilde av denne flotte karen!

Ha en fin og lattermild helg folkens!





15 kommentarer:

Mrs. Darcy sa...

Så herlige kommentarer :-)!
Ha ei strålende helg!

9na sa...

Kjempekoselige kommentarer fra ungene dine :)

Ida sa...

Herlig!!!
Det gjør litt godt i kroppen når jeg ser på den karen også.... ;)
Du beviser her at kropp selger ja. Noe fint å hvile øynene på....
Selv om det kan være noe flaut.... Eller? ;) Hehe.

organic-lizzi sa...

Så utrolig bra:-))
Det ligger en award til deg på bloggen min..
Kos kveld & stor klem Randi

Petunia sa...

Tusen takk Randi!
Jeg skal nok gi den videre i løpet av helgen og det er ikke så vanskelig å finne 10 stykker som har fortjent den, nei!

Anemone sa...

MANNFOLK !!! er og blir mannfolk.

14 åringen her dåner bare jeg sier ord som BH, truse, bryst... om dagen, vrir seg i stolen og er SÅ utilpass. Skjønner nå ikke hvordan dette skal gå. DEN skjenertheten har han i all fall ikke etter sin mor !!

og du...har du katt ??? Trodde det bare var Jølle som var firbent i ditt hus jeg ??

Klem til en venn sendes her...

Berit sa...

Sitter med et flir om munnen, de er artige de ungene, og så kommer det så kontant og ærlig det de sier.
Det er dumt at vi ikke er flinkere å skrive ned sånne gullkorn, de kan alltid komme vel med i enkelte anledninger.
Ha en fin helg!

HildeS. sa...

Hei hei.
Skikkeleg morosame kommentarar fra gutane dine,hehe.
Det ligg ein award til deg på bloggen min, også....
Ha ein fin kveld:)

GAWO sa...

Skikkelig herlig :-)

Jeg også har en pris til deg på bloggen min, så stikk innom.

Frk.Badegakk sa...

Hahahahaha! Fantastisk! Fetteren min var veldig opptatt av pupper og sånn når han var 3-4 år. Klipte ut bilder av diverse pop blader som storesøstra hadde. Ganske kravstor var han også, de måtte ha blondt hår og store pupper. Og han likte å snakke om pupper. La ut til bestemor om dama han hadde sett på stranda som: "hun hadde sååå store pupper bestemor, det var så flott!"

...jeg tror ikke han er så ille nå lenger. Jeg håper i allefall ikke det...=P
Skal absolutt skrive dagbok den dagen jeg får unger!

Bøkene er flotte! Kan spesielt anbefale Harmony Guide bøkene fra Interweave, for de hadde gode bilder og forklaringer. Flotte saker!!!=D

Berit sa...

En award fra meg!
Klem.

Whoopsi Daisy sa...

Så herlige historier. Man skulle gjort slik som alle sier, skrive det ned i en liten bok. Men i en travel hverdag blir det ikke tid alikevel. Dette sliter vi vel alle med.
Ha en god helg
Whoopsi Daisy

lisa sa...

Hahahahahahahahahahahahhah!
Morsomt og søtt!
Rett og slett herlig!
God helg!

Lene sa...

så herlige gutter ;)

Rimkogeren sa...

STORT GRIN TAK
En lille veninde så en meget forfængelig og tyk malermester i en lårkort, lyserød kittel!!!!!!!
Hun: "Hvorfor har den mand Ole Lukøje Natkjole på? Det ved jeg. Det er fordi han er gravid!"