tirsdag 15. januar 2008

Mellom regnbygene


Mellom regnbygene titter solen frem... også her i Bergen. Jeg var så heldig at det var et lite opphold i ettermiddag da jeg skulle gå en tur med Jølle. Det gjør ekstra godt å se solen på denne tiden av året. Januar er en lang og mørk måned.

*
Når det er snakk om tur, er Jølle aldri langt unna. Turen i dag gikk på en skogsvei hvor det er lite folk og han kunne gå løs og gjøre det han liker aller best: løpe og lete etter ballen som jeg kaster. Øynene hans lyser av glede!
Jølle er veldig fotogen, om jeg skal si det selv. Men han er et godt bevis på at kamera lett ligger på noen kilo. Han ser så stor og kraftig ut på bildene, men han er egentlig på størrelse med en Engelsk setter. Sånn omtrent 32 kilo. En dyrlege sa til meg da jeg for mange år siden kom med min skadede schæfer på 45 kilo:
-Du skal ikke ha større hund enn du klarer å bære ned fra fjellet selv!
Jeg jobber meg mot det mottoet!
*
Ha en fin turdag!

11 kommentarer:

hobbyvenn sa...

Det mottoet til dyrlegen kan jeg leve med, Zita veier ca 7kg... Men har heldigvis klart seg på sine 4 ben selv til nå da. Ha en fin uke!

organic-lizzi sa...

Jeg digger Jølle..Han er såååå nydelig.Gutten til mor det tenker jeg:-))
Jeg misunner deg nesten å bo sånn at det bare er å gå i skogen uten å møte en hel gjeng..Jeg vil flytte,men får ikke med familien..
Fortsatt kos kveld & klem fra Randi

Monica sa...

Det er alltid så hyggeleg å lesa bloggen din! Takk skal du ha! :)

9na sa...

Haha derfor har jeg tre katter a' henholdsvis 2,5 og 3,0 og 3,5 kilo...!

Petunia sa...

9na! Dine tre katter veier omtrent det samme som min Todd. Men han kaller vi bare Tjukken;)

Hobbygåsa sa...

Ja det har jeg fått erfare da jeg måtte bære min Wheaten terrier hjem fra skogstur med blod som pumpet etter et kutt. Hun veide 15 kilo - han vi har nå veier 7. Her har det faktisk også regnet i dag, men byen er hvit fremdeles. Det skal litt til før regnet tar all den snøen som har fallt her siden jul...

Mita`s hjørne sa...

Jølle var jo riktig så søt der han ligger...
Den hunden vi har nå veier bare 6 kg... så den er lett og bære, men jeg har hatt hun som har vært nesten 50 kg også en Berner sennen, utrolig flott - men stor... Hun skjønte liksom ikke at hun ikke fikk ligge i fanget da...he,he...

Ha en koselig dag...

Ida sa...

Fine bilder fra turen deres. Bildet av Jølle er virkelig flott! :)
Og den steinen da du. Vakkert! Blinkskudd! :)

Petunia sa...

Ja, steinen var fin...og Bulle lurte på hvorfor i all verden jeg ikke tok den med meg hjem:)

GAWO sa...

Den steinen hadde jeg tatt med meg!! Så ta turen igjen og hent den hjem før noen andre finner den.
Er den passe stor til å putte i sekken??
Jeg fant en hjertesten da jeg var på tur i høst, men den var dessverre altfor stor. Nå jakter jeg på en som er passe lett til å ta med. Du finner min sten her: (http://on2wheels-gawo.blogspot.com/2007/11/til-fjells.html)

Petunia sa...

Nei, steinen er bare en neve stor og det er ikke mage som trasker der. Stor sjanse for at jeg finner den igjen:)