tirsdag 1. januar 2008

Sårt og herlig!


Denne sangen får meg til å gråte...Nå skal ikke det så mye til for at jeg gjør det da. Jeg feller lett en tåre når 17. mai toget trommer forbi og da troll og vetter kom kravlene opp fra snøen i unnarennet under åpningen av Lillehammer OL, da stortutet jeg. Vel, jeg er litt sær slik. Er jeg i rette stemningen, kan jeg snufse av at Sissel synger "Vestland, Vestland"...men jeg ville aldri innrømme det!

Jeg vil i alle fall dele denne sangen med dere...Ta deg tid til å høre denne vakre sangen og tenk etter... ikke bare ønsker man et godt nytt år, men et godt år...

18 kommentarer:

Koselig koselig sa...

Hører på sangen din nå og ønsker deg et godt nytt år! Håper du får alle dine ønsker oppfylt i år :)

Klem fra Mette

Anemone sa...

Vakker sang og fin, spennende tv serie..., men den får nok sykehuset hos oss til å fremstå som noe kjedelig gitt :-(
Kanskje en skulle gjort noe med det i 2008, laget litt "action" i korridorene...

Nyttårsklem til deg.

HildeS. sa...

Nydeleg sang.
Takk for at du delte den med oss:)

Eg også er veldig lettrørt , og det kan vere ei pest og ei plage til tider. Tårene trillar for det meste, film, barnekor, norske flagg på 17 mai, nydeleg sang, ein klem, you name it:)men, men, det får nå berre vere slik.
Eg ønsker også at 2008 skal bli eit godt år for oss alle.
Klem til deg.

Petunia sa...

Venter spendt på Anemone's Anatomy!

Emmeline sa...

Hei Petunia, så fin sang du har her i dag:)
Den boken som jeg har brukt for å lære meg å sy er en av Tildabøkene. Tone Finnanger har flere og de har vel hjerteoppskrifter omtrent alle, her står det hvordan man skal gjøre det for å få det til: Bl.a. tegne opp hjertet på vrangsiden av stoffet, sy etter den linjen man har tegnet opp og så klippe etterpå.- det fungerer UTROLIG mye bedre enn å klippe først og så sy!
Når det gjelder den lille nissen... Den er laget av henne og jeg regner med at den er tovet med en liten nål eller hva de bruker, men jeg skal høre med henne og forklare deg bedre dersom det finnes en oppskrift:) Ha en fortsatt fin kveld, det har jammen vært en nydelig dag i dag.

Mrs. Darcy sa...

Godt å høre at det ikke bare er jeg som er lettrørt!!

Vakker sang!

Ønsker deg og dine et riktig godt nytt år!

Lene sa...

godt nyttår!!! har ikke vært innom nettet på mange daga no, gått i ett... her skyt dem raketta idag og, visst litt for mange igjen :)
jaja dem får no bare styre :)

klem

Lena sa...

Har sett/hørt denne sangen noen ganger på tv nå, og den blir bare finere og finere! Ønsker deg et riktig godt nytt år! Nyttårforsetter ja, et er å KOSE meg med håndarbeidet, det skal ikke være tvang, slik som det føles når jeg strikker på bestiling. No more. Og kanskje komme seg i seng litt tidligere..? Det siste tror jeg nå mitt om;-)

Marie sa...

Nydeleg song! Songen som følgde Nikolai og Julie serien gav meg den same god-triste kjensla. Eg er også lettrørt og eg er faktisk glad for det! Sterke kjensler på godt og vondt gjer livet rikt. Nå er eg så vaksen at eg er ikkje flau over det lenger heller...

Eg ønskjer deg eit GODT år!

KLEM :)

Anki sa...

Vakker sang, og vakre ønsker for det nye året. Ønsker deg og dine en riktig godt nytt år.

Klem fra meg!

RedRobin sa...

Hehe, herlig historie om mandelen under! På julaften nå klarte jeg å smugle en mandel inn i riskremen hjemme hos mor - skal si hun ble trillrund i øynene da hun plutselig fant den!! Hihi! :o)

Ønsker deg alt godt for det nye året!

Lene sa...

Åå... Vakker sang, ja :)

Herlig historie du har om den forsvunnede mandel. Minner meg på den gangen jeg som liten var hoppende glad over å ha fått mandelen i grøten vår. Jeg viste den rundt bordet, før jeg knasket den i meg. Og så har det seg sånn at plutselig tygger også lillebror på noe hardt og har fått mandel.... En "voksen" fetter erter meg og sier jeg umulig kan ha fått, og hvor er så min nå???? Å, nei og nei...! Jeg kjenner tårene er i ferd med å ta meg, før mamma redder situasjonen og forteller at hun nok har klart å slippe to mandler i grøten dette året - og heeelt tilfeldig så har hun også to marsipangriser i premie :)

Riktig godt nytt år til deg og dine :)

Vibeke sa...

Hei. Jeg ville ønske deg og dine et fortryllende nyttår. Du har en flott side her, proppfull av hyggelige, nyttige og spennende ting.
Klem til deg fra Vibeke.

GAWO sa...

Takk for fin sang Petunia, og når jeg først har deg her: Tusen takk skal du ha for at du i 2007 viste meg veien til Bloggverden. Du fikk meg igang med min blogg og nå etter å ha drevet på siden april har jeg fått mange bloggvenner, lært mye og jeg kan si at jeg har skaffet meg en ny hobby.

Jeg ønsker deg et fortryllende, spennende og godt nytt år. *klem* :-)

Tove sa...

Godt nyttår! Skal høre på sangen din etterpå. Her står nemlig TV på i stua og mor (jeg) sitter med pc'en på salongbordet og det er ikke særlig populært om jeg lager for mye lyd samtidig med TV.

Whoopsi Daisy sa...

Hei
Det er så koselig med besøk i bloggen min. Du kan få lov å legge igjen så mange hilsener du bare vil :o)
Velkommen tilbake.
Klem :o)

Anonym sa...

Jeg hørte, følte og tenkte. Tusen takk, det var akkurat hva jeg trengte i det nye året. Ønsker deg alt godt for det nye året, og håper det blir fullt av glede, spenning og opplevelser.Nyttårsklem fra Naturglede.

Ida sa...

Dette var en rørende sang. Og jeg kan avsløre at det er enda flere som er lettrørte....

Hvert enkelt menneske har sin egen historie. Ikke alle er like heldige. Noen sliter. Det beste er hvis man kan stå oppreist igjen og møte verden med stolthet og en rak rygg!
DET er en god følelse. :)
Siden møter man kanskje det ene mennesket som man deler livet med. Og som elsker en uansett. Med både ytre og indre "skavanker"....
Det er godt å dele livet med noen!