fredag 1. februar 2008

Petunia Tidende

Siste nytt




Vi måtte ta en omvei på vei hjem fra jobb i dag. Det hadde tatt fyr i en høyblokk og veien var stengt av brann, politi og sykebiler. Det var en stund skikkelig dramatisk og mine tanker går til alle dem som ble rammet i dag.

Trykk på bildet, så får du det større.

Lokalt/Politikk


Det har falt snø i Bergen siste døgn. Ikke så mye å snakke om, ca 5-6 cm, men det er som vanlig mer enn brøytemannskapet her klarer å hanskes med. Veien opp til oss er som vanlig ikke brøytet og man lurer jo på hvordan politikerne i det hele tatt tør be oss om å kjøre piggfritt. Jeg bor litt opp i høyden og mens det stort sett er bare veier i sentrum, så er det høyfjellet her oppe. Man skal tenke på miljøet, men det må gjelde likt for alle. Jeg har fundert litt på denne her:
Jeg bor utenfor området som får kommunal støtte til å kjøpe nye vedovner for å få bukt med den forurensede luften som Bergen plages med vinterstid, men jeg bor innefor område som må betale piggdekkavgift. Jeg som nesten aldri er innenfor bompengeringen...

Værmelding
Det har jo kommet litt snø og mer er hvis i vente lørdag. Bulle fikk laget seg en snømann og da brukte han omtrent all snøen i hele hagen. Kanskje "Snowie" kan få seg en kone i morgen?



Sport



Bulle har bestemt seg for å ta en pause fra fotballen. Han har tellet på knappene lenge og det er vel helst litt press fra meg som har gjort slik at han har holdt ut så lenge. Jeg var litt engstelig for at han kom til å angre og lurte på hva han tenkte om det.

- Det kan jeg jo ikke vite før jeg har sluttet, var svaret han ga på det spørsmålet.

Dermed var den saken avgjort.
Rubikkannonse



Kjæledyr
Hvis du bor i Bergensomåde og har tenkt å skaffe deg katt så trenger denne lille søte pusegutten et nytt hjem. Han heter Blackie og er seks måneder gammel. Leken, kjærlig og vant til barn.
Send meg en mail og jeg skal formidle kontakt med eieren.

Til slutt vil jeg ønske alle en riktig god helg!
En ekstra hilsen til mine naboer som flyttet fra Bergen i høst. Håper dere har det bra og har funnet dere til rette!

Mine gamle naboer vil nok dra kjensel på denne utelampen under!



10 kommentarer:

Anemone sa...

Den faste leser måtte jo ha meg seg litt nytt vet du, før kvelden og sofaen tar meg helt her...
tv-programmet manglet, men det har jeg da klart i mitt hode...

nuss & klem fra en som abonnerer fast :-)

Lisa sa...

Greit dette...så slapp jeg å dra frem papirutgaven;)
God helg!

Anonym sa...

Hei Petunia!
Önsker deg og dine en riktig fin helg og haper du vil finde ny hjem til flott Blackie; kunne tenke han som vennen til min skogkatt, men vi er jo tilbake i Tyskland...desverre!
Klem Bea
naurak.blogs.no
Huldretime

GAWO sa...

Takker så mye for all info om store og små hendelser. Kan du ikke lage dette til en fast fredagspost??

Kommentarene til "Bulle" slår aldri feil. Han får virkelig sagt det. :-)

Koselig koselig sa...

God helg til deg også Petunia. Jeg håper du finner et godt og fint hjem til lille pusegutten ...åh jeg har så lyst på kattepus sjøl! Stønn... men mannen har allergi :(

Her hos meg snør det nå, store filler og det er ganske koselig. Men jeg gruer meg til slapset og alt det andre kommer som gjør at jeg bruker lang tid, svette og slit på å få syklet til toget ... men nå har jeg lært. neste gang starter jeg 60 minutter før toget skal gå og ikke 45. Heldigvis er denne pendlingen snart over for meg ... takk og lov! stønn! hihi

god helg :)

grethekristin sa...

Kjekkt med litt Bergens nyheter.
Håper det er greit at jeg linker til deg i bloggen min.Lettere for meg å komme innom her da.
Ønsker deg en riktig god helg.

Lena sa...

Huff av meg, så fælt med brann! Det er min store skrekk... Men "snowie" var jo søt da, gøy med snø:-) Her er det omtrent ikke noe snø, men sola skinner som bare det i dag, fint er det:-) Håper kattepusen får seg et nytt hjem! Fortsatt god helg til deg.

Sylvia sa...

Hallo! Endelig kom jeg innom her også.......!
Herlige bilde og historien om Jølle og kattene deres! Jølle er jo bare til å spise opp!!!
Ønsker deg en god helg!

organic-lizzi sa...

Gud så irriterende!!Og det værste er man må liksom bare godta at sånn er det!!
Skjønner din tanke rundt det at han kan angre p¨at han slutter,men det var da et utrolig modent svar du fikk må jeg si:-))
Deeeilig lørdagskveld til deg & stooor klem fra Randi

betty sa...

Huff, brann. Det er skummelt. Pusen var nydelig og får nok sikkert nytt hjem. Han sønnen din er det ikke så lett å målbinde:D