fredag 29. februar 2008

With my nose in the sky


seagull
*
Dette bildet er til deg, RuneE!
Jeg mener å ha lest at du liker fugler og da spesielt hvis de sitter på toppen av en lyktestolpe eller lignende. Dette bildet ble tatt inne på landet, Engevik Havn, i sommer. Måken satt i toppen av flaggstangen vår og passer ungen den hadde i et rede på hyttetaket.
Jeg har merket meg en ting... Etter at jeg ble med i SFW går jeg alltid rundt med nesen i sky på stadig utkikk etter et flott blinkskudd til neste fredags innlegg.

The SFW picture this week is specially for you, RuneE! I once read in your blog that you really like birds and it is even better if they are sitting in the top of a lamp post. This one was sitting in the top of our flagstaff. The picture was taken last summer during our vacasion in Engevik Havn.
I have noticed something since I joined SFW ... I always walk around with my nose in the sky hoping to find a great theme for next Friday's post.
That could be a little bit dangerous because I usually hike with my dog where the track isn’t too good.
Join Sky Watch Friday here

50 kommentarer:

quinTarantino sa...

This is an amazing close up of the seagull. Loved it.

Pernille's ting og tang sa...

Nyyyyyydelig, Petunia!!!
Just wonderful!!!
Happy weekend:)

Vi Leardi sa...

Please don't heart your self ..but do go on ...you take lovely pictures...love the seagul....happy weekend...

Sandy Carlson sa...

That is fun!

Daniel J Santos sa...

What a beautiful photo, well done.

HildeS. sa...

Wow, what a beautiful picture, just wonderful:)

ellen b. sa...

Oh man that is so crisp and clear the bird almost looks fake! Beautiful capture...

Marie sa...

Enkelt og utruleg vakkert. Biletet har "det lille ekstra".

Paulie sa...

Great shot! Besides the seagull in flight on my blog, I got posts of them on the lights too! Some are single and some double--the seagulls I meant.

Fernando Zanforlin sa...

Petunia, is a flower, beatiful bird and your friends The dog.

Ida sa...

Ett klart og veldig fint bilde. :)
Ett slikt som jeg kaller blinkskudd. Bra!

Jeg er heldigvis bedre, men ikke helt på topp enda nei. Takk for omtanken og god helg til deg og dine. :)

Lilli & Nevada sa...

What a great shot pays to have your head toward the skies

Michele (Rocky Mtn.Girl) sa...

WOW... that is perfect clarity to this seagull... beautiful!

Anki sa...

Hei! Det var skikkelig stilig!!! Bildet ditt på SWF,ja...

Bloggen din ble skikkelig fin,altså, kjenner jeg er klar for litt forandring selv. Jeg lurer faktisk på hvilket magisk grep du har tatt for å greie å dra margene ut til siden??
Ha en fortsatt fin kveld :-))

Dick sa...

Wonderful picture, have a nice weekend.

Nessa sa...

Gorgeous. Crisp and clear, like a winter day at the shore.

Pernille sa...

Heisan!! Bildet er kun klipt (utsnitt) og ellers ingen ting av redigering! Utrolig farge! Det var dette bildet som fikk meg "himmelgal" for en tid tilbake;)

Stacey @Real World Mom sa...

This photo is perfect! Thank you for visiting my SWF post!

Day4plus sa...

Great shot. Don't be looking up too long with birds around. hehe. Love the cartoon of yesterday. MB

dot sa...

GReat shot. So clear and beautiful!

RuneE sa...

Tusen takk Petunia! Det var en skikkelig positiv overraskelse - og for et bilde! Utrolig bra - jeg kan bare si TUSEN TAKK!

Det ble ikke noen SWF på meg denne gang pga arbeid etc (nettopp kommet hjem). Jeg håper det går bedre neste uke.

Thank you very much indeed, Petunia! A great honour!

No SWF for me this time due to work etc (has been talking nothing but English for a Couple of days and just back). I'll try to do better next week.

KOSTAS sa...

Very good your blog, marvellously posts, very beautiful photographs, and very well-aimed the comments!

DeeMom sa...

Wonderful shot

John sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
John sa...

Bra komposisjon du hadde på dette bilde...

Sharon sa...

Spectacular :)

Kim sa...

Watch your head :) Very nice picture.

Mike sa...

Everything about this is perfect!

Uma por Dia sa...

Simple and wonderful :)

Hobbygåsa sa...

Så flott bilde, fantastisk fin fugl. Jeg blir helt satt ut av de fine fotoene. Det får meg til å ønske meg speilrefleks og fotokurs... En riktig god helg til deg også!

Hobbygåsa sa...

Hei igjen hehe..
Jeg har lest kommentarene til bildet og plutselig fant jeg ut hva som er så "annerledes" med bloggen din. En skriver at du har fått dratt margene helt ut til sidene - selvfølgelig - nå ser jeg det. Har du lyst til å dele med deg hvordan du har klart det? Har prøvet selv mange ganger i min blogg og det irriterer meg grenseløst at jeg ikke får det til.
Natti-natti.

Craver Vii sa...

Very nice, Petunia. It looks like the bird has noticed you.

Dancin' Fool sa...

How beautiful. Gulls are one of my favourite birds, so powerful and bolshy!

Nancy sa...

What a nice still shot of the sea gull.It almost looks like a statue.

Misty Dawn sa...

Love it! He looks like he's posing for you - "Did you get my good side?" hehe

granmal sa...

I love this picture. Great job!

Virtuella sa...

Hei og takk for besøket, det var et nydelig bilde av måken oppå der!
Bloggen din er blitt fin med nye farger, jeg har vært innom og kikket, men er heller ikke flink å legge igjen kommentarer.
*rødme*
Bunaden min, målet er at jeg skal ha den på meg førstkommende 17 mai. Jeg kommer til å blogge om det når det nærmer seg, det er nemlig en litt spesiell grunn til at det blir 17. mai, bortsett fra at det er ganske vanlig å gå med bunad akkurat den datoen, hehe.
God helg!

ArneA sa...

Top shot!
Well done.
men hvorfor bare til Rune. Han har da måser nok.
God helg med nesen i sky og ikke glem broene til mandag

chanpheng sa...

Interesting and non-tradition view of the gull. Is it real?

Thanks for visiting my blog!

Just little ol'me sa...

just don't stand under him, right? LOL. Great shot.

Kerri sa...

A Fantastic Skywatch shot! You've captured the gull beutifully!

Willard sa...

An excellent photo. I like the effects you used to frame it also. The dark vignette effect makes it outstanding!

Whoopsi Daisy sa...

Ja nydeligere måke har ikke jeg sett noen gang. Utrolig vakkert bilde Petunia.
Også likte jeg det bilde der du maler himmelen blå, hadde bare vært så enkelt du :o)
Nydelig blogg du har.
God helg til deg
Whoopsi Daisy

Andrée sa...

You did this shot witih flare, style and clarity. Beautiful. My SWF is here. Thank you.

Rick sa...

Better be careful, or that seagull will put something DOWN your nose.

Nice photo just the same.

http://organizeddoodles.blogspot.com/

9na sa...

Hmmm her er det så mange kommentarer at min synes vel ikke midt oppi alle disse med perfect English (*sjalu*)(både på engelsken og fordi du har så mange kommentarer)... Men, men... Jeg legger nå inn en kommentar til deg likevel jeg da...
Bildet av måken på flaggstangen er kjempefint! Jeg husker historien fra i fjor sommer, det var omtrent på den tiden jeg oppdaget bloggen din tror jeg. Vi hadde en måkefamilie med tre unger tror jeg det var på jobben i sommer vi. Reiret ble flyttet av sikkerhetsfolka fordi foreldrene nærmest overfalt alle som kom og gikk og skremte vannet av folk. Klønete å lage reir rett ved der folk kommer og går da...
Måkene var ikke enig i reirflyttingen, og tok med ungene tilbake der reiret hadde vært først. Så det var et skikkelig spetakkel og endte etter noen dager med at sikkerhetsfolka fanget ungene og bar dem langt ned i skogen. De sa de slapp ut ungene der, men jeg vet ikke om det er helt sant. Så ikke noe mer til dem nemlig, men foredrene var på takene og maste helt til jeg dro på ferie.. (Jeg som er så glad i dyr og lett engasjert var helt dårlig med tanken på at de lette og lette etter ungene sine).
Lurer på om det er slik at måker bosetter seg på samme sted år etter år? I tilfelle blir det vel fler måkebilder fra hytta di da?
I dag skal vi på badelandbursdag med Anders og 8 kamerater, pluss Christopher skal være med. Grugleder med og gleder meg til å komme hjem. I morgen tidlig (les natt) kommer en bil og henter meg kl 0400 for avreise San Fransisco. Så nå blir det engelsk noen dager maybe, skal virkelig prøve å snakke med andre enn bare de norske jeg reiser sammen med. Trenger the practice!!!

GAWO sa...

Stiiiiilig Petunia!! Jeg tenker Rune ble glad da han så dette :-) Pass på så du ikke får kink i nakken av all kikking mot himmelen.

Og du, bloggen din er blitt kjempefin.

Rick sa...

Georgia calling! Keep taking those pictures Petunia!! ;-)

9na sa...

Nommin!!! Grattis med ny heading, den var T Ø F F ... Jeg har kommet meg gjennom 9 12åringer i 4 timer i badeland + 8 mil hver vei, er ganske klar for å stikke over dammen... Ha en fin uke!!! Jeg har separasjonangst fra pc'en min, men den blir visst hjemme...! Hjelp.

Travis sa...

Wow! What a great shot. O love this close up. Wonderful work.