lørdag 8. mars 2008

Bulletin

En dag med Bulle, er aldri noen kjedelig dag. Ikke for meg i alle fall. Han har alltid en morsom kommentar på lur eller underfundige betraktninger av ting og tang i dagliglivet.
Fra hans synspunkt så er nok en dag hjemme fra skolen på grunn av sykdom med sin mor like underholdene som å se maling tørke …..

I uken var han ikke helt i støtet og ble hjemme, men han var ikke verre enn at vi fikk unna litt skolearbeid.
En av oppgavene de har hatt denne uken var å lage en reklame for et valgfritt produkt. Bulle valgte å kjøre en kampanje for seigemenn. Og det gjorde han til gangs. Han ville få klassen til å forstå hvordan reklamen egentlig virker. Først så tegnet han en fin tegning av et landskap. Så var meningen å printe ut bilder av seigemenn som han skulle lime på tegningen. Dessverre (eller heldigvis) virket ikke skriveren vår og jeg ble sendt ut for å kjøpe seigemenn – ordentlige seigemenn. Disse ble med stor forsiktighet festet på tegningen med slike hvite ”bomsedingser” som følger med brødplastikkposene.
Denne reklameplakaten ble dagen etter vist frem for hele klassen med spørsmålet om de fikk lyst på seigemenn av å se på bildet. Svaret ga seg selv og Bulle delte villig ut resten av seigemenn posen blant klassekameratene. Det ble omtrent en til hver!
Og som en hver god reklamemann ga han beskjed om at hvis de ønsket flere seigemenn, så måtte de gå og kjøpe selv.

For en tid siden kom Bullehjem med et klistremerket fra helsesøster. Budskapet var: Mat + søvn + lek gir glade barn!!! Temmelig tørt kommenterte han til meg : - Der ser du…Det står ingenting om lekser!
Skole er ikke det kjekkeste han vet etter en litt tøff skolestart i første klasse, men han jobber jevnt og trutt!
De hadde i lekse for et par uker siden å skrive brev som de kunne sende til akkurat den de ville. Bulle valgte å skrive et brev til meg, men jeg måtte holde meg unna da innholdet skulle være en hemmelighet til jeg hadde hentet brevet i postkassen og åpnet det…
Han satt i den andre enden av stuebordet og stønnet og rev seg i håret mens han møysommelig forfattet brevet.
Til slutt utbrøt han oppgitt:
- Mamma, du får ta pustepauser akkurat når du selv vil, for jeg orker ikke sette punktumer….

Hvis dette innlegget er slettet fra bloggen, så har Bulle gitt beskjed om det. Etter han fikk egen datamaskin på rommet og morens blogg står på listen over favoritter, så har jeg fått melding om at han følger med på hva jeg skriver....



P1150588

17 kommentarer:

GAWO sa...

:-) Hils og si at akkurat nå fikk jeg utrolig lyst på en seigemann""

RuneE sa...

Hei Bulle - du må ikke bølle med mamma ;-)

Anemone sa...

Gud så lyst jeg fikk på seigmenn akkurat nå. Og de røde er jo aller best spør du meg, jeg spiser de alltid først kan du hilse Bulle å si :-)

Og ja Petunia, jeg har en liten "politi" ned i kjelleren har jeg også, som sier helt i klart i fra om jeg går over steken.

Men nå har jeg jaggu slitt så mye med å få lastet opp et bilde her at det var nummeret før hele pc maskina gikk ut gjennom vinduet. Blir så lett irritert når jeg strever med denne blogger gubben, for det MÅ jo bare være en mann ??

Nå skal denne frua holde mannen her med selskap, sitter slukøret i sofaen her å ser ensom og trist ut stakkar.

Klem herfra i huj og hast.

Petunia sa...

Anemone:
Blogger har hatt problemer i kveld...du aner ikke hvor lang tid jeg brukte på innlegget om Bulle...
Og alt som er tregt og ikke virker, er helt klart et hannkjønn...
Rune: Bølle...eh, Bulle er en veldig grei gutt og det sier jeg ikke fordi jeg er moren hans altså;)

Marie sa...

Skal sjå at Bulle kjem til å jobbe i reklamebransjen når han blir stor! Han er iallefall kreativ og iderik!
Eg hadde tenkt å ta heile blogglenkerekka i kveld, men heile blogger holdt visst på å kollapse.

Nå er det betre, men nå er det leggetid!

God søndag :)

Whoopsi Daisy sa...

Nam nam. For en flink gutt. Helt imponert jeg. OG han har jammen noen gode kommentarer på lager. Koselig med slike historier.
Ser at du også har hatt probelemer med bloggingen i kveld. Jeg har slitt og slitt, men jeg gir ikke opp. Nå har vel de fleste med dunn fornuft lagt seg, slik at det blir plass til natteranglere.
Ha en god søndag og hils til gutten din og fortelle ham hvor flink han er.
Whoopsi Daisy

Maret sa...

Flott Bulle, eg likar kreative ungar.
Ha ein fin søndag begge to...

mali-mo sa...

Hei! Morsom gutt han der Bulle tror jeg, seigmann stuntet var jo flott uttenkt da hehe. Er første gang jeg besøker deg, og jeg kommer gjerne tilbake.

Sylvia sa...

Ikke verst å ha en kommede reklamemann i familien. Kanskje han kan bli med på "Gullfisken" neste år, med sine seigmenn?

Anemone sa...

Ser foressten at han er litt sånn langhåra han sønnen din også.
Jeg har for min del tankt mye på om det er stygt å tvangklippe en 14åring ???

Mens frisøren hans ser stygt på meg og sier "Er det du eller han som skal gå med dette håret da??"

Vel... jeg bataler i alle fall, ikke lite bare det.

Bea sa...

Heldig for meg at eg har seigmenn i skapet! Juleseigmenn gjer samme nytten som vanlige seigmenn, heldigvis(og kanskje er det på tide å ete dei opp? Riktignok varer jula heilt til påske, men...)

Bulle høyres ut som ein kreativ kar!! Og sjølvsagt må han følge med på bloggen.. greitt å vite kva mamma tenker på om dagen :)

ps: handarbeidslysta kjem nok tilbake :)

HildeS. sa...

Seigmenn er veldig godt, og eg fekk ikkje mindre lyst på det etter å ha lese og sett på plakaten til Bulle.
Han er ein herleg gut, og eg skjønar godt at det ikkje er kjedeleg ilag med han:)

ArneA sa...

Kjempeinnlegg.
Temmelig tørt kommenterte han til meg : - Der ser du…Det står ingenting om lekser!
I dette ligger mammas utfordring. Lekser har man alltid! også når læreren har "glemt" det. Da stepper mamma inn og finner på noe. Lekser for å lære er bare en del av lekser, lekser som trening på å ha ansvar for lærdom har Bulle alltid.
Dessuten er jeg veldig glad i seigmenn, alle, bortsett fra de sure kjærringene, så neste gang får du benytte denne varianten Bulle, og ikke leke med (den gode) maten

Berit sa...

Ser man det, en krevtiv fyr som kan lage fristelser for svake sjeler. Kan si at noe snop har ikke blitt rørt dette året, så får jeg se hvor lenge det holder.
Han er kjapp og treffende i replikken også, en oppvakt kar.

Merkelig at jeg ikke hadde fått med meg bildet ditt på fredag, nydelige farger, som jeg elsker.

Ha en fin kveld!

LUIZ SANTILLI JR. sa...

I'm inviting you to visit

GUARUJÁ with me

in my blog BOA LEITURA

Luiz

Ida sa...

En herlig "Bulletin" dette" :)
Du må hilse Bulle å si at her i huset kan ikke jentene fordra lekser heller!
Og moren deres mener at barn burde slippe lekser.
Man kan selvfølgelig øve til prøver osv. hjemme. Men, man bør heller være litt lenger på skolen og lære det man skal der. Slik at man slipper å gjøre så mye lekser hjemme. Her kan hver av jentene sitte med lekser mellom 1-1,5 t hver dag! Det er snart påskeferie! Jippi! :)

Elins Altmulig blog sa...

Å så søtt det var da. Jeg tror jeg skal kjøpe med en pose seigmenn i dag ;o)