torsdag 13. mars 2008

Litt humor og litt annet

Gyda


Jeg har sagt det før og sier det gjerne igjen: Jeg er stor fan av Gyda! Hun er damen som kan få sagt det!

En tanke slo meg da jeg satt i bilkø tidligere i dag... Julen har sine lukter. For meg er det pinnekjøtt, kongerøkelse og grantre... Sommerferien har sine lukter som i de senere årene har blitt lukten av sjø og de første dagene av ferien: innestengt hytteluft!
Men hvilke lukter forbinder jeg med påsken???
Det er mye rart man funderer på der i køen på vei hjem i fra jobb...

5 kommentarer:

Monica sa...

Påska har tidlegare lukta appelsin og kakao for meg, men det har liksom vorte litt utvatna etter at jentungen byrja med ein tur-dag per veke på skulen og gjerne vil ha kakao desse dagane ... Gler meg iallfall til påske, sjølv om eg må arbeida måndag, onsdag og fredag neste veke.

9na sa...

Påske lukter sjokolade og rødvin og solkrem!!! Og jeg ser lyset, det deilige lyst som kommer utover nå i mars og april... NYDELIG. Bare nydelig, rett og slett.

Garden Angel sa...

Morsom tegneseriestripe:))
Ja, hva lukter påske?
Det dufter nok herlig lammelår og fløtegratinerte poteter med masse hvitløk, for min del...samt appelsin, kvikk-lunsj og marsipan;)
Jeg er også en "duft-minne" person:))) Ha ha ha...hørtes rart ut!
En person som forbinder diverse lukter med diverse minner:)
Rart hvordan en spesiell duft, plutselig bringer fram "gamle" minner..
God påske til deg!

Petunia sa...

Jeg har ikke noe spesielt som jeg forbinder med påsken. Ingen tradisjoner slik det det er med julen. De siste årene har vi hatt hjemmepåske og forsøkt å gjøre litt i heimen enten inne eller ute alt etter hva været har tillatt.
Jo, jeg har en "tradisjon" i påsken... spise sjokolade til jeg blir kvalm.
Men det gjøre jeg jo egentlig hver helg...

Ida sa...

Ja. Gyda snakker vel for flere. Haha! ;)
Solkrem, appelsin og kakao..... ;)
Det er lukten av påske.