tirsdag 25. mars 2008

Og påsken varer helt til....

Sukkertoppen

Påsken er over, ja hvis det ikke er noe som heter 3. påskedag da...

Og hva gjør man når solen skinner og fjellet lyset hvitt mot en og skiløypene ligger bare 10

minutter unna?

*

Bulle på ski


Jo, man henter poden etter skolen og drar rett til fjells.

Totland med kilometer på kilometer med preparerte løyper eller høyfjell og løssnøkjøring for dem som liker det, er rett utenfor stuedøren vår.

Vi trenger ikke Kvamskogen, Voss eller Geilo på dager som denne.

*

Petunia på ski


Du forstår det er en fin dag, når gamlemor (undertegnede) tar frem beksomstøvler og ski fra begynnelsen av 80 årene og legger i vei med frisk mot. Vi valgte de preparete løypene i dag. Løssnøkjøring tar vi kanskje i morgen... (hehe!)


Jeg er ikke glad i å gå på ski, kommer neppe til å bli det, men når solen skinner - hva annet kan man gjøre......





video



Dette var også Jølle sin første skitur. Det gikk over all forventning. Litt skummelt syntes han nok det var med en ustø matmor hengende bak, men det var kjempegøy å lange ut ned bakkene.
Filmkvaliteten er så som så - filmet med mobilen i fart. Hadde mer en nok med å holde meg på bena og i tillegg holdt jeg mobilen feil vei så alt ble vist " liggende".
Tusen takk Mokofoto for hjelpen med å snu videoen riktig vei:)

8 kommentarer:

Mita`s hjørne sa...

Flotte bilder, med sol og snø... jeg har ikke brukt mine ski på mange år - og kommer IKKE til å gjøre det heller... heldigvis ligger hytta vår bare 10 meter fra veien...
Det skybildet du viste i et tidligere innlegg er jo bare nydelig...

Ha en koselig dag og uke...

Anemone sa...

Skulle innom for å se hva den damen bedriver !!! og så... fikk jeg "suddenly" så dårlig samvittighet :-(

trøtt i dag jeg etter at klokken durte så alt for tidlig i dag...

lisa sa...

Ser ut som det var en herlig tur! Skulle ønske jeg kunne gjort noe slik i dag også og ikke måtte være på jobb... *sukk*! En dag og er allerede lei....

GAWO sa...

Tju hei for en fart. Ja er det ikke gøy med de fine løypene og det føret som vi har nå. Løssnøkjøring må du få med deg denne uken også. Jeg anbefaler det på det varmeste, og stikker du innom siden min får de se hvor fine bakkene er nå. Det er kjmpegøy. Og du/dere trenger ikke å gå langt oppover heller.
God tur!!

Jan sa...

Looks like a fun day. Love the video.

Hilde C. sa...

Herlig video, jeg fikk lyst til å gå på ski jeg :-)

9na sa...

Du verden for en drivende flott skitur! Skikkelig fart og fres i løypa ja!!! Jeg er I*M*P*O*N*E*R*T!!! Og du høres såå koselig ut! Og Jølle spruter det jo glede av!!! :)

Cathrines blogg sa...

For noen deilige skitur-bilder. Jeg har ikke gått på ski denne vinteren, og er fryktelig misunnelig!!!