onsdag 23. april 2008

N for National costume


Budeia
*
NM i melkespannkasting!
Det var vel ikke annet å vente fra denne kanten i dag - at jeg slengte med et bilde av meg i bunaden. Dere får bare bære det over med meg!
Skulle du orke eller ønsker å se flere og mer detaljerte bilder av bunaden, kan du jo titte på innlegget under.
*
This is my national costume. It is from the part of Norway where I live. It's called "Fanabunad".
For more pictures and details ; scroll down.
*
Join ABC Wednesday here

36 kommentarer:

GAWO sa...

Gratulerer!!!
Du er rett og slett vakker. Og bunaden er altså så fint laget og sølvet med. De damene som har hjulpet deg med dette kan være stolte.
Og jeg må også få skryte av deg for de vakre bildene du har tatt og satt sammen til posten under her. Jeg er en som er stolt av min bunad så jeg skjønner akkurat hvordan du har det nå når du har fått din i hus. Og enda en gang Gratulerer (.. men det gjelder for noe helt annet...)
Klem fra meg til deg.

RuneE sa...

Bunad er bra - skal hente min yngste datter sin bunad på lørdag. Det blir Nordhordlandsbunad.

Du kledde den bra - er bildet tatt på Stend?

mrsnesbitt sa...

How nice to have a national costume. I sometimes think visitors here think the men all wear beefeater clothes! I can not see Jon wearing a kilt, despite having our own tartan! LOL!

Ida sa...

Herlig Petunia! :)
Sjarmerende bilde!
Du må nok jobbe som budeie på en støl til sommeren. Det ville kledd deg. ;) Men, da må du no ha med deg en hverdagsstakk også altså!
Fanabunaden er bare til fest!

naturglede sa...

Vakkert bilde i skjønne omgivelser. Synes jeg hører sangen "seterjentenes søndag".Kos deg meg bunaden og vi gjerne fraqm flere modellbilder av deg i fullt utstyr. Nydelig:)

mylittlephotonook sa...

oj oj oj!
Så vacker du är i din nationaldräkt! Fin idé idag! Vi ses!

9na sa...

Hurra for deg som fyller ditt år!
Ja, deg vil vi gratulere!
Alle i ring omkring deg vi står,
og se, nå vil vi marsjere,
bukke, nikke, neie, snu oss omkring,
danse så for deg med hopp og sprett og spring,
ønske deg av hjertet alle gode ting
og si meg så, hva vil du mere? Gratulere!
Høyt våre flagg vi svinger. Hurra!
Ja, nå vil vi riktig feste!
Dagen er din, og dagen er bra,
men du er den aller beste!
Se deg om i ringen hvem du vil ta!
Dans en liten dans med den du helst vil ha!
Vi vil alle sammen svinge oss så gla'
og en av oss skal bli den neste - til å feste!
Hurra, hurra, HURRA!

BellaDonna sa...

Gratulerer med dagen, du er flott i bunaden din. Ha en fin dag!!

pts sa...

so beautiful!

Berit sa...

Du er bare SÅ FLOTT!!
Og fyller du året også??
Da vil jeg selvfølgelig gratulere så masse.
Ha en fin dag.
Klem.

Anemone sa...

Oj... SÅ FLOTT du er !!!

Blir jo nesten nasjonalromantisk av å kikke inn hos deg om dagen.
Skjønner du gleder deg til 17. mai ja :-)

Dragonstar sa...

I love the different costumes from different regions. Your National costumes are really beautiful.

mali-mo sa...

Gratulerer med nydelig bunad! Den var virkelig vakker, og du kledde den kjempegodt. Tenker du gleder deg til 17 mai! Min nordhordlandsbunad var ferdidg for noen få år siden, og det er kjempekjekt å ha bunad.

Mrs. Darcy sa...

Så flott du er i bunaden din! Veldig stilig bilde forresten :-)!

Og, for ikke å glemme det viktigste: Gratulerer med dagen!!!

Blue sa...

A lovely photo that made me smile.
But your national costumes beautiful. Enjoyed the post on all its parts very much.

Frk.Badegakk sa...

Så gøy bilde!!!!
Bunaden din er superlekker!!!!! Og du hadde tatt så fine bilder av den nedenfor her. Likte spesielt godt bildet av skjorta. Nå er du klar for 17.Mai og alt som er skjønner jeg;)

Rambling Round sa...

Great costume! That must be fun to get to dress up and celebrate your country.

ellen b sa...

Oh that is just wonderful. Thanks for showing us!!

leslie sa...

This is lovely! Is it hand stitched? I wish we had national costumes here in Canada.

Liz sa...

Wow! A sexy milkmaid!

Pernille's ting og tang sa...

Gratulerer!

Himmel så flott du er i den! Ja det var saker det:) Kan tenke meg at du er virkelig stolt no og det har du grunn til å være! Nydelig bunad til en nydelig jente:)
Tenk så heldig vi er som har bunad!

Daryl E sa...

How lovely and original!

Daryl

Paulie sa...

Hmmmm, thought I had left a comment. Maybe it didn't go through. . . beautiful costume for your area and nice to see what you look like also.

judy sa...

What a beautiful costume.

John sa...

Flott bilde i vakre omgivelser.
Hvis du har bursdag så henger jeg med på, gratulere med dagen og med bunad.

Kjerstis Hjørne sa...

Hei hei. Så fint N-innlegg. Bunad tenkte ikke jeg på..

Frk.Badegakk sa...

(og hvis du er snill dame så kommer kanskje bursdagsfeen på besøk til deg også...;))

Hyde DP sa...

very fetching
love the pose

Miss_Yves sa...

So nice!!!!!!!!!!!!!
miss Yves

BumbleVee sa...

beautiful costume...and very beautiful you!

Marie sa...

Wow, the costume is beautiful but the young lady in it is still more beautiful! Thank you very much for visiting my blog.

Nydia sa...

Aw, look at you! Lovely costume, and the photo came out so nice! Beautiful choice. Thank for your sweet words on my N post. Kisses from Nydia

Sylvia sa...

Du er superflott i bunaden din, Petunia. Ei skikkelig budeie!!!!

andrée sa...

I would really enjoy wearing that I wonder what "national costumes" mean? Is that what everybody used to wear? Or is it symbolic of things in your national culture? I see other nations have them, too.

ArneA sa...

Bunadbildet er flott
man hva er det med mjelkespannene, hører de til som kniven i min?

Villblomsten sa...

Hei :-)
Gratulerer med ny flott bunad :-)

Den er lik til min :-)
Bare jeg har en annen bringeduk og ett annet belte :-)

Min ble sydd for 20 år siden :-)
Og jeg "hermet" etter en gammel bunad min bestemor hadde :-)