tirsdag 20. mai 2008

R is for rusty



P1170445
.
R er for Rust.
I dag var jeg på en liten vandring på Troldhaugen, Edvard Griegs hjem her i Bergen, og denne skulpturen ønsker en velkommen inn på eiendommen. Den er laget av Gunnar
Torven i 1995 og heter "Åpen 1". Den er i jern og har fått en utrolig fin rusten overflate.
Man kan se Grieg i profil og det den har flere detaljer som man oppdager helt etter hvilken vei man ser den fra.
*
R is for Rusty.
This piece of art is from Troldhaugen, Edwars Grieg's home here in Bergen. It was made by Gunnar Torven in 1995 and it is called "Open 1" It is made of iron so with all the rain here in Bergen it has got a really rusty look.
.
P1170456
*
Please join ABC Wednesday here

50 kommentarer:

imac sa...

Hi, This is great post for R = Rust - very different and thanks for sharing.


Pop and see my R post.

ellen b sa...

What a great idea for R! Have a wonderful week...

Kjerstis Hjørne sa...

Stilig R-post. Laget min post i går, fordi jeg har vært på sykehuset i dag og fjernet en senekul på venstre håndledd, så her sitter jeg og skriver med en arm, og er delvis gipset på den andre... Så da jeg så at mrs nesbitt hadde starta, la jeg ut min.. hihi..

John sa...

Fint valg og flotte bilder for R.

Ida sa...

Fantastisk fint! :)
Flotte bilder!
Jeg må ta en vandring der en gang også, ser jeg.

Pernille's ting og tang sa...

Nyyyyyyydelige bilder, Petunia!Og et flott valg av R. Har nok tenkt litt i samme baner ser jeg;)

david mcmahon sa...

Lovely work. Love your black cat picture too.

Hulda sa...

Skikkelig stilig R post! Jeg har også vært på Troldhaugen, vakkert der. :)

Marie sa...

God ide!
Katten din er nydeleg!

Ha ein fin onsdag :)

Picturing of Life sa...

nice R photo

Will you visit mine Thanks

Müge Tekil sa...

Wow! Wow! This is a very smart and very beautiful piece of art! This is the creativity I think! You have made a great shot dear Petunia!

kRiZ cPEc sa...

interesting choices, thanks for sharing.

naturglede sa...

Åhhhh, den var flott. Rust kan være vakkert! Håper du nyter våren? Ha en flott dag:)

'JoAnn's-D-Eyes'NL sa...

just a wonderfull R-Rusty statue, welldone:)
Happy ABC greetings from JoAnn (holland)

Anemone sa...

Ja... RUST liker vi vet du.... musikken til den eldre herren også. "Våren"., det er vel den en skulle spillt nå sikkert :-), men det har nå lett for at det blir noe med litt mer fart i...

Fin fin dag til deg.

ArneA sa...

Excellent sculpture. Must be made of one Iron plate. Do not think it is rust. Must be some kind of painting. Rust destroys the material and the sculpture will die.
Do not believe the artist wants that.

babooshka sa...

A fantastic r and a very well put together post.

R&J sa...

Smart!

mylittlephotonook sa...

Oh! Jag älskar rostiga saker. Jag hade tänkt ta "rusty" denna veckan också men hade inga bra foton att välja bland. Så därför känns det extra kul att någon annan valde det istället. Fina foton.

Liz sa...

It's beautiful even if it is rusty.

Daryl sa...

Clever!

:-Daryl

Louis la Vache sa...

"Louis" would not have thought of 'rust' for the 'R' theme. Excellent choice and splendid examples!

mrsnesbitt sa...

So dramatic!
Outstanding.

Judy sa...

Nice R post.:)

GAWO sa...

Denne R`n var det svung over. Virkelig bra. I hvertfall etter min smak. Og kjenner jeg Anemone og GundaM rett så faller de om av begeistring. Kjempebra Petunia!!

Jeg sliter med data og strmstans og pålogging og huff.... h##7"%% maskin! Tok meg 2 timer å komme på nettet igjen etter strømstansen

Gary sa...

But it is a pretty rust.

Michele (Rocky Mtn.Girl) sa...

Oh, this is a great post and I really enjoyed how you put this together... you are very bright!! It is excellent!! Good idea.

Miss_Yves sa...

Great great post!

And below
1 -A beautiful cat
2-Smart and handsome lovers (?)
miss Yves

photowannabe sa...

The rust gives the sculpture so much character. I like it. Good post for R.

Dragonstar sa...

I like that. I like it a lot. Excellent post.

r-rock-climber sa...

Composition in the first photograph is great. When I saw the last photograph, I was just trying to figure how the first photograph was taken.

Ackworth Born sa...

Well it makes a great sculpture.

nonizamboni sa...

What a classy post--sculpture and Grieg! Love the rust and the Holberg Suite.
Happy Wednesday.

aPe sa...

Hei på deg. Flott RUST! og kjempeflott dame i bunad da. Du er bare lekker!!!

Nydia sa...

Hello, Petunia! Oh, what a curious and creative idea! I love Mark Twain... Wonderful R post.

Kisses from Nydia. :)

Deslilas sa...

Ultra fine post, Peer Gynt is nnot far.
The black cat was wonderful too.

Neva sa...

A really good choice for today!

raf sa...

Very clever R, Petunia....and yes, classy too. Your cat appeared to be looking out from inside my monitor....so sharp and life-sized!

Aileni sa...

Thanks for looking by - there will be no more rowing, I had twelve years of that.
Great pick for the theme. I really love Grieg's work. Solviegs(?) Song particularly.

Miamor sa...

Flott og kjente landemerker dette...
Tror jeg blir med på fotosafari...har oppdaget gleden ved de nææære ting..

Natta

Suburbia sa...

Fantastic sculptures. Grieg is one of my mums favourite composers. I think she visited here when she toured Norway a few years ago.

kbbryant sa...

You found something rusty but beautiful.

kathy b

Helena sa...

I like these! And what an original one for "R"!!

Thank you for your kind comments on my ABC post.

:^)

Paulie sa...

Great choice!

kml sa...

I like the rusty finish that Mother Nature provided!

Ida sa...

Hei og god morgen.
Meg igjen.... ;)
Sitter her med kaffekoppen før jeg må vekke jentene.
En bloggrunde på denne tiden er "obligatorisk". Hehe.
Solen skinner og vi skal male mer på huset i dag. TTT! ;)
Jeg finner ikke bloggen til vår venn på Q i Portugal.
Den er slettet. Hm...
Det var så rart.
Vet du om han er sluttet å blogge?
Rart var det iallefall....
Ønsker deg en herlig dag i solen!
Klem.

Ida sa...

Hei igjen. :)
Takk for svar.
Jg fant igjen Q`en. ;)
Han kommenterte før deg hos meg. Så, du finner svaret i kommentarfeltet mitt, fra han personlig.
Har linket til den nye bloggen hans. Den heter "Digital visuals". Du finner den hos meg.
Sky Watch er klar ja. ;)
Fortsatt fin dag til deg.
Jeg må ut å male videre.
Har hatt kaffe/yoghurt pause. :)
Blogges i kveld. ;)

quinttarantino sa...

I guess Mr. Q on your comment at IDA's blog is me ... but I don´t understand norwegian. Sorry.

Kelly sa...

These are beautiful statues, and very well done, as are your photos of them!

VP sa...

Great choice for R!