torsdag 22. mai 2008

Reflection

Snart fredag igjen! Dagene går så fort. Vi får bare nyte dem. Høsten kommer før vi aner og så sitter vi der og lurer på hvor sommeren ble av.
Bildet mitt til SWF fikk jeg idè til på 17. mai. Jeg knipset noen bilder av barnetoget som gjenspeilet seg i min mann sine solbriller. Jeg ble ikke helt fornøyd med resultatet, så vi måtte ta nye bilder i uken. Ikke noen barn i tog da, men med blå himmel, sol og flagg som vaier i vinden, ble det nesten perfekt.

I got the idea to this photo on our National day here in Norway when I saw the reflection of the childrens parade in my husband's sun glasses. I took some shots but I was not so happy with the results. I gave it a new try some days ago but without all the children this time. Just blue sky, sun and flag:)
Join Sky Watch Friday here
.
Reflections of the

103 kommentarer:

Texas Travelers sa...

Great idea.
Well done.
Perfect photograph.

Come visit my golden sky
and HDR lesson,
Troy

RuneE sa...

Det har jeg ofte tenkt å prøve på - der slo du meg! Meget vellykket!!

Anki sa...

Stilig! Gjorde det samme i mars, på fjellet, og fikk det jammen på trykk i avisen og :-)

Quiet Paths sa...

Brilliant!

Pernille's ting og tang sa...

Et helt utrolig nydelig bilde. Hva må ikke mennene våre gjennomgå for at vi skal få våre SWF-bilder. Hi hi hi, gubben min kjenner seg igjen her sier han:)

Ha en koselig SWF-kveld og en hærlig helg:)

fishing guy sa...

Petunia: Very artistic today with your SWF. Thanks for sharing.

Rose sa...

I agree--brilliant idea!

Andrea sa...

That is an AWESOME shot!!! I love reflection but never thought about it on sunglasses.

SandyCarlson sa...

Beautifully done! The smile lines of your subject make the perfect reflection doubly perfect!

dot sa...

OH MY! That is one terrific shot!

Anemone sa...

Er det virkelig MULIG !!! Fange
17. mai, himmelen og kjekkasen i ett og samme bilde ??? Finner ikke ord jeg kjære venn...

imac sa...

Great capture, and fantastic reflections.

Pop and see mine before I vanish haha.

***Fotografia e Luz*** sa...

beautiful picture with the reflection of the sky in glasses

Old Wom Tigley sa...

I love this... and I am happy to see the pride for you flag.. well done.
I need to get back here over the weekend as I've not been by for a while.. sorry about that my friend I need to play 'catch up'

Daniel J Santos sa...

that's excellent, the idea and the reflection, well done.

Voz do meu Coração sa...

beautiful photography, many congratulations

Angie sa...

A very clever idea resulting in a great photo

sa...

I think this is one of the best sky watch ever....congratulations beautiful idea.

Tommy V sa...

cool pic

nikkipolani sa...

What an original shot - love it.

quinttarantino sa...

Salute!
This is the norwegian flag lovely reflected ...

John sa...

Her har du truffet innertier!
Hurra! :-)

GAWO sa...

Kjempeide. Tror du er den først som har postet denne varianten. Solbriller og SWF. Og nå kommer mange etter. For dette var morsomt.

Nå er jeg snart tom for SWF ideer, og Anemone har skrytt sånn av meg at jeg har fått prestasjonsangst. Kommer ikke med noe spennende lenger. :-(

T.R. sa...

Fantastic -- and something completely different. I love it!

Livio sa...

Nice idea

Ida sa...

Stilig!
Meget bra! :)

Pat - An Arkansas Stamper sa...

Wonderful and clever shot! I'm glad you tried again. Well done.

Neal sa...

Great idea....wish I had thought of it first... just kidding. :)

Marie sa...

Stilig!!!

bobbie sa...

Super!

Snap Catch sa...

cool catch for SWF! mine's up too hope you can drop by...

Musings sa...

This turned out really well. Beautiful shot!

Anne-Berit sa...

Den var du heldig med,flott bilde!

MamaFlo sa...

Gotta love the clarity of the view!

Dulce sa...

A great idea. A perfect shot!

babooshka sa...

Very, very clever. Fantastic shot.

sandy's notes sa...

I was just thinking today, how cool it would be to photograph a reflection off sunglasses. This is better than I imagined. Nice job!

MammyT sa...

Wow. I love it!
Nancy

chrome3d sa...

That was a funny close-up. Unexpected.

Louis la Vache sa...

Superb! "Louis" is glad he stopped by!

Sunshine4Life sa...

that's a cool shot, P! sky in your sunglasses. i envy this picture. :)

pts sa...

excellent composition!

Picturing of Life sa...

well done...

Mine in here Thanks

juliana rw sa...

oh...another way of reflection :D Great shot

My SWF in here Thanks

rohit sa...

i saw your blog and i get awesome information ,
i tell you seriously ,
no sentences or no words i get to write after i saw your blog , nice blog , i suppose are you very busy with your work ,these lines is saying by your work , nice work you have done.

keep it up in forward direction

god bless you
take care
have a good day
sweet dreams
god bless you
i hope i get reply from you
and
keep in touch byeeeeeeeeeeeeee

Charm sa...

cool baby!

naturglede sa...

Kjempespesiell, men så utrolig vakker.

Dancin' Fool sa...

Wow! Such a small frame but so much in the image. An excellent picture!

JM sa...

great idea!

Stine ☆ sa...

Jeg syns det ble kjempe flott jeg :-) Morsom idé !!
Nyt solen og de fine dagene, og ha en fantastisk helg!

Indrani sa...

That is a unique shot, different from the others I saw today.

Fjellrosa sa...

wow skikkelig fint bilde, du må ha ett utrolig bra kamera!!!

Rambling Round sa...

Wow! How creative!

Daryl sa...

Clever!


:-Daryl

alicesg sa...

Wow that is a great idea. Very lovely.

Suzanne sa...

Cool Photo.

Catta sa...

Heihei!
Så stilig! Skikkelig kreativt! :)
Ha en fin helg :)

ellen b sa...

Well done. You captured a marvelous reflection!!

Carletta sa...

Absolutely stunning - my favorite so far this week!

me ANN & my camera sa...

What a great shot! what a good idea.

Lilli & Nevada sa...

Beautiful photo

Michele (Rocky Mtn.Girl) sa...

This is done just perfectly! Couldn't ask for a better reflection!!

Sylvia sa...

For et flott bilde. Bra tenkt ut!
Så utrulig flotte dere var på 17 mai bildet. Du i din nye bunad, og mannen i ny og slank utgave!
Mannen min gikk også ned ca 20 kg i fjord (litt er tilbake, men bare litt.....) Vi liker ikke menn med store mager, gjør vi vel???
God helg, Petunia.

Max-e sa...

great shot. Most unusual

Dina sa...

This is WONDERFUL!

GundaM sa...

Jøss, den var bra! Haha artig du ja;)

Må vel ut på fotosafari snart og, helgen er satt av til ...INGEnTING! Herlig, tar alt som det kommer nå;)

God helg Petunia!

becky voyles sa...

This is THE coolest shot!

Monika sa...

Heia
Dette var da berre knall :-)
Og ein flotte dame på sykkel - og ein flotte mann i dress
smil fra monika
ps - prøv å laste ned photoscape :)

Stacey Huston sa...

great job.. very unique..

chanpheng sa...

That's a great idea, nice reflection on the sky!

Luiz.ramosforest sa...

Beautiful shot. Great work.

Mike sa...

Cool shot into the glasses! Thanks for visiting Mike's Show-N-Shine.
Have a great week-end. Mike

D Herrod sa...

Very cool.

Sweet effect.

Sherry sa...

Great idea, great shot!

Sweetagring sa...

That is very cool shot and artistic!

raf sa...

Excellent Sky Watch, Petunia! In reflection, your flag never looked prettier.

Small City Scenes sa...

That is a great idea. Nothing more beautiful than your nations flag. MB

ArneA sa...

Din mann har kledelige rynker rundt øynene. Håper det ikke er resultat av minus 22kg

Mike sa...

Cool cool!!!!

Tash sa...

Excellent photo

Mental P Mama sa...

My favorite sky shot yet!

TSannie sa...

That is just brilliant!

Great sky watch.

zetor sa...

What a great idea.

Thiên sa...

Very nice idea! I like it a lot. Thank you for visiting me in Seguin. :) Nice to make new blogging friends.

~TAMY 3 Sides of Crazy~ sa...

Great perspective and nice capture!

Jane Marie sa...

Very unique photo. That must have taken a lot of patience to get it just right.

napaboaniya sa...

That's an interesting shot :) Reflects the flag very clearly too!

Jennifer Robin sa...

Great shot, very creative!

Dick sa...

Nice skywatch, good shot

Tone sa...

Klar for Viking - Brann?
Var ikkje nervøs eg, var sikker vi skulle tape likevel, MEN NO...

dET VAR FORRESTEN EIT INMARI ARTIG FOTO DU HADDE LAGT UT!

Petunia sa...

TONE:
Viking - Brann???
Nervøs???
Jeg har sommerfugler i magen og klarer ikke å få ned grillribben. Sitter og pirker i risen og salaten...
Jeg tør ikke håpe tør ikke ønske...
Er i et vakum :/
Akkurat nå lurer jeg på om fotball er sunt?
Jeg misunner mine kvinnelige kollegaer på jobben, som ikke letter på et øyenbryn en gang når jeg prøver meg med litt forballsnakk før helgens kamp.
- Herregud, ser jeg de tenker.. Nedlatende. For dem er det mye verre å knekke en negl før helgen ann å bekymre seg for hva som kommer til å skje med Brann.
Eller er vi egentlig på likt nivå???
Tvilen gnager.....
Det betyr jo like lite for verdens ballansen...
- eller gjør det det?

Tone sa...

He,he...det betyr ingenting, det er det som er så himmelsk :)
Det betyr faktisk like lite for verden som om eg eller du vart overkjørt i ein fotgjengarovergang i morgon, eller i kveld.

GundaM sa...

92 kommentarer, jøss!
Er bare innom for å si jag har tagga deg jeg da;)

ha en flott uke der ute;)

Bonnie Story sa...

What a great shot! Thank you for you nice comments on my blog. I really enjoyed Skywatch and will be doing it regularly. Have a wonderful day! Cheers, Bonnie

Tone sa...

:) puhu, ja det er var over mine forventningar.
Måtte berre Bakke vere klar til neste kamp!

Anonymous sa...

Worked great! Looks fantastic :)

9na sa...

NITTISYV KOMMENTARER?!? Lurer på om du runder 100???

9na sa...

...nittiåtte...

9na sa...

...nittini...

9na sa...

...100...! (...kunne ikke dy meg, jeg...) Gratulerer sååå masse med de første hundre kommentarene...

Catta sa...

101!!!!

Craver Vii sa...

Your patience paid off. That's a clever idea with sharp detail!

sue sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.