søndag 4. mai 2008

Vårhyl!

P1160771
.
Våren gjør noe med oss....
Ja, både mennesker og dyr... Man kan vel faktisk si at man kan kjenner sevjen stige opp i kroppen og at man som bamsefar våkner fra vinterdvalen.
Jeg har det i alle fall slik. Nyter at det blir lysere og at ting våkner til liv. Kjenner at det bruser over av glede inne i meg. Jeg hadde en litt humoristisk opplevelse for noen år siden akkurat på denne tiden...
Husker dere Ronja Røverdatter? Hun stod der i skogen og ropte av full hals av ren lykke for at våren var kommet. Jeg var en flott vårdag en tur på fjellet. Snøen var begynt å smelte og lå bare i små flekker mellom hvitveisstedene. Fuglene sang så vakker og på himmelen varmet solen en vinterfrossen sjel. Der på fjelltoppen ved en varde skrek jeg ut over de sju blåner av full hals: "Yahoooooooooo"!
Jeg trodde jeg var alene og måtte ha utløp for lykkefølelsen som holdt på å boble over inne i meg.
- Du trenger vel ikke skremme vekk alle trekkfuglene, gjør du vel? hører jeg en lattermild mannsstemme si rett bak meg....
Huff, først ble jeg ganske så flau, men så måtte vi le begge to og over en hyggelig kopp med kaffe fra termos som mannen hadde med seg, fikk jeg forklart han om Ronja og våren og alt det der...
.
P1160748
.
Bulle er også glad våren er her!
Jeg forsøkte å finne klipp på nettet av Ronjas vårhyl, men jeg snublet over denne her som kanskje er mye vakrere for dere å høre på.
Enjoy!




10 kommentarer:

Tone sa...

Nei, eg trur ikkje det kan bli still som graven når HAN blir ropt opp. Har vi ikkje alle altfor mykje som treng få lyd på seg tru?
Eg gledegrur meg til den kampen. Det er den kampen eg meir enn nokon vil ha 3 poeng i.

Og Tromsø. Eg må sei e er meir enn fornøgd med uavgjort. Eg frykta Tromsø.

hobbyvenn sa...

Hehe, morsomt med litt lyd da vet du. Skjønt hadde du grylt og bært deg på toppen av Stendafjellet når jeg var på vei opp en dag, så hadde jeg vel heller snudd.. (hvis jeg ikke visste det var deg da...) Og hadde jeg sett en hoggorm, så hadde jeg definnitivt snudd! Ha en flott uke!

Anki sa...

Heia! Du, den ormen hadde slettes ikke jeg turt å ta bilde av... NEVER!
Godt å høre at det ikke bare er jeg som sliter med overskudd av energi om dagen :-)

Ha en fin uke!

Frk.Badegakk sa...

Det var en koselig liten vårpost!=)
Jeg jubler veldig lite rent vokalt om våren, men jeg jubler masse inni meg.

naturglede sa...

Vårhylet kan vi da skrike selv eller? Herlige bilder og fin Grieg.Hopper Bullen på trampoline tro? Ser sånn ut, for han har så fint "sprett"!

Anemone sa...

Søt du ja :-)))

Vi har det vel litt på samme måte alle sammen. Denne damen også gitt.
Var litt lspp her for en tid tilbake, trøtt, slapp og helt pumpet for krefter. Men i de sistre ukene, bobler jeg over av energi, og døgnet har liksom ikke timer nok. Ligger om kvelden og bare gleder meg til neste dag. Må være lyset og sola og alt det der..., for det går ikke på ekstacy her altså. Kun litt rødvin i ny og ne :-)))

Falt du for ideen med egen logo da ???

Kjerstis Hjørne sa...

Så artig å lese om vårhylet ditt, eller skulle jeg kanskje si Ronjahylet ditt.. Denne våren er den første på lenge der jeg føler at våren er noe å bli glad av ;o)

Anemone sa...

Helt KJEMPE!! ... og den er stjelt...

Mo sa...

Great photos.

Ida sa...

Herlige bilder av Bulle og den glade blomsten der! :)
Og du verden så herlig å stå på en topp og rope ut sin glede av full hals! ;)))
Videoen er vakker. Helt i min smak. ;)
Kos deg videre i all våryrheten.
Klem fra meg.