søndag 15. juni 2008

Må ha det, bare må ha det....

16. juli skal Metallica, utrolig nok, holde konsert her i Bergen. Jeg har desserre ikke fått tak i billetter selv om jeg virkelig har forsøkt. Den morgenen billettene ble lagt ut, var det ikke så mye jobbrelaterte ting som stod på programmet, nei. Men etter telefonkø i sju lange og sju breie, så kom jeg endelig igjennom - til en telefonsvarer som sa at de naturligvisvar utsolgt. Det finnes billetter å få tak i på nettet som koster opp mot 3000,- stykk, men det har jeg ikke tenkt å benytte meg av. Da sitter jeg heller på hytten og furter...

*
Hva skal vel en (halv) gammel dame på konsert med disse guttene for, tenker vel du nå. Men saken er den at jeg digger dem faktisk. Veldig! Og de spiller ikke bare slik musikk som får murpussen til å ramle av på veggene. De har verdens fineste balader. Som den over her. "Nothing else matter". Ta deg noen minutter og hør på den. De har flere av det slaget:
"Mama said" og " The unforgiven". Mama said burde sågar Kurt Nilsen gjøre en coverversjon av synes jeg!
Metallica hadde 1999 en stor live konsert sammen med San Francisco Symphony orkester. (Ja, du leste riktig. Symfoni orkester) En av låtene de fremførte der er "Until it sleep".
*
*
Sangen over her "I disappear" er en av mine aller største favoritter. Den gir meg et ubeskrivelig treningskick. Det gjør også "Enter sandman".
Så hvis noen vet om noen som ikke trenger to Metallica billetter til den 16. jul og som er villig til å selge dem til en overkommelig pris....Gi meg en lyd!!!
*
Nei, jeg var ikke på konsert med The Rolling Stones og Kiss da de besøkte byen. Rolling Stones, det er for gamlinger:P. Og hadde noen sagt til meg en gang på tidlig 80 - tallet at jeg kom til å takke nei til Kiss billetter, så hadde jeg stemplet dem som spikkapinesprø. Men nå synes jeg at Kiss er for fjortiser;) Metallica derimot.........sukk!

14 kommentarer:

Lisa sa...

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg. Vi har to billetter, men jeg og min mann skal nok gå selv..
Men kommer jeg over noe, skal jeg gi deg en lyd.

Monika sa...

Heia
No har eg også hengt med på Fotosafarien din
Smil fra monika

Marita sa...

Metallica - yeah! Mye hørbar musikk fra den kanten, helt klart! Dype tekster med mening.

Anemone sa...

Hmmm..., ganske så enig i din mening rundt dette ja. Men kan nok ikke hjelpe deg innenfor kjære venn :-(

Men du, vi kjøper plater og tar en skikkelig kveld i stua her. Så fåe vi prøvekjørt de nye høytalerne til gubben (prøvekjørt de nye naboene fra nederland også :-)))
Vin peanøtter og sang !!! YES!!!

(...og det sier jeg, som først nå har kommet meg etter fredagens starbaser, lærer visst ikke i det hele tatt...huff)

Og hvordan går det med katta ?? stakkar... Bare du ikke begynner å riste sånn Nutrilett pulver til henne så..., for da kommer jeg med første fly.

Klem fra meg til deg og Todd.

Lemi sa...

ååå æ vil være me! digge metallica! har d albumet me symfoniorksteret og ett par andre.. like the call of ktulu.. mm

Ida sa...

Ja! De har verdens fineste ballader!
Du får spille plater på full guffe på hytta da mens du furter.... ;)
Hvis du ikke er så heldig å få tak i ett par billetter....
Lykken står som kjent den kjekke bi, vett du! ;)))

Stine ☆ sa...

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, men håper du får tak i billetter til en grei pris.
Ha en fin mandag!

Meg sa...

Jeg er en av de som blir "myk i knærne" av Metallica - og gjerne de melodiene som ikke alle de andre liker..Hadde bill på hånda,men solgte de da turen går til California i år også, seff mens de spiller (i år igjen - Oslo i fjor...).Lykke til Petunia - håper du kommer deg på konsert! Og du; "Master of puppets" - min absolutte favoritt ;O). Mvh Teraks/Matmor

Elisabeth Augusta sa...

Så totalt enig med deg. Metallica - ingen over, ingen ved siden.
På hylla under kan vi godt legge Guns 'n Roses.

Håper det kommer et par billetter flyvende til deg. Hadde ikke hatt det minste imot om det dalte ned et par her også.

ArneA sa...

Halvgammal eller ikke. Klokkene Ringer ikke for deg ennå håper jeg.
Regner med at du etter dette på nytt kaster deg over Hemmingways roman fra den spanske borgerkrigen

RuneE sa...

Jeg skjønner at jeg er blitt gammel, og ikke bare grå...

9na sa...

Jaja, du er jammen noe for deg selv du Petunia, men du verden så fint at vi har deg :)

Kathrine sa...

Metallica er bra ja, men min favoritt i den sjangeren er Pearl Jam `) Kommer nok ikke på deres konserter noen gang, men aldri si aldri da. Sist de hadde konsert i Danmark, gikk det aldeles galt. Ekkelt.

Og ja, det slangetipset har jeg hørt flere foreslår. Ellers er jo å bytte ut eggene med hønseegg et triks og.

Fin uke til deg!

Tor sa...

De gangene jeg har vært på konsert (Begynner å bli noen etterhvert. Sist REM på Ullevål)så har det alltid vært mulig å kjøpe billetter rett før konsert. Da mener jeg ikke bare svartebørs men at arrangørene må holde av et visst antall til konsertdagen. Eller så går det jo ann å ta en tur utenfor å sjekke om det tilfeldighvis er noen som har for mange billetter.

Uansett lykke til i den fortsatte jakten!!!