lørdag 14. juni 2008

Sulten

Mat
.
For en som er vant til at maten står fremme hele tiden til at han får servert føden litt sånn i posjoner utover dagen, er overgangen veldig stor. Resultatet er at han er sånn passelig smågretten som folk på diett ofte er og fra å ha litt energi, så har han nå helt tom. Og det ikke min mann og slankingen hans jeg snakker om. Todd, the cat, er på slanker'n og den første uke har vært tøff! Han har stort sett protestert på den nye livstilen ved å nekte å gå ut og ligge og sove i stedet for. Derfor ingen utslag på vekten enda.
Fortsettelse følger.....

13 kommentarer:

GAWO sa...

Unnskyld at jeg ler Todd, men du er stilig med nye linser. Håper matmor skjnønner budskapet. Mat må en pus ha, så hvorfor ikke gå på jakt selv. Da får du både trim og mat og frisk luft i tillegg. Men jeg skjønner at sofaen er et mer fristende tilbud. Stikk bare innom her, jeg har marinert svinefileet til to. Mjauuuu.

Anemone sa...

Jeg sitter her å lurer på om du ER, eller HAR vært en dyremisshandler ???

Før når du feitet han opp, eller nå når du slanker ham ???

Uansett, stakkar katt :-( Send ham hit, så deler jeg fløteisen min med den firbente. "Royal" for Todd og meg...YES!!

Marit - "Som Mine Dager Er" sa...

Stakkars lille Todd. Alt det fæle dyrlege og matfor kan finne på å gjøre mot deg. Hadde furtet jeg også hvis noen hadde laget regler som bare JEG måtte følge!

Photoshop er artig. Har så vidt begynt jeg også, men du har nok kommet litt lenger enn meg. Artige "linser" på Todd.

Har ikke blitt så mange Foto-safari-innlegg enda, men de kommer. Skal prøve å få til stikkordet i Emnefeltet, men siden jeg skriver innleggene i Windows Live Writer, er det verken emnefelt eller etiketter her. Får det vel til skal du se.

Ha en fortsatt fin helg. Med eller uten slanking.

Petunia sa...

Bilde er ikke redigert i Photoshop, men på Flickr...og jeg kan garantere at ingen husdyr ble skadet under redigeringen:) Dessuten har Todd det bra tross alt. Han har vært litt utenfor etter vaksinen og sovet mye. Men han begynner å bli en godt voksen katt, så hvis jeg vil han skal runde 10 tallet i antall år, så er nok en litt lettere livstil påkrevd. Han skal nok både få fløteis og indrefilé. Men vi må begynne å skille mellom hverdag og fest.
Jeg vil han bare godt. Han er den beste pusen noe kan tenke seg og "mamma" sin lille gullunge:D

For The People sa...

How did you do tha?! Can't read it but picture is neat.

Ida sa...

Stakkar! Har litt medfølelse med Todd jeg da....
Men, som du skriver her, så er det forskjell på hverdag og fest. ;)
Og det er ikke alltid man vet hva som er bra for en selv...
Da trenger man hjelp! ;)
Lykke til og god søndag til alle der! :)

Ida sa...

Ja. Jeg får kommentert hos Anemone. Hadde samme problemet hos Julie K i lang tid. Dumt!
Håper det ordner seg.
Har vært ute og sett på plantene mine nå. Sukk. Noen er traspet og jeg har plukket og plukket av ødelagte blomster.... Trist!
Men, i dag er det jo sommer igjen. Av med ullsokkene. Haha!

Frøken Fryd sa...

Heia der borte. Da har jeg også fått inn et fotosafarinnlegg.

Sylvia sa...

Kanskje det finnes Riskaker med fiskesmak, som kan mette en sulten kattemage....?? stakkars!

Koselig koselig sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Koselig koselig sa...

Jeg prøver igjen...haha

Stakkars lille pusen (eller er det mer korrekt å si, lille store pusen da?)
du får bare holde i stroppen og ikke gi deg?! Men bær han ut og la han være der hehe... stakkars. Det er vel med dyra som med oss, jeg kjenner meg igjen ja... slanking er det verste i hele verden. Min dypeste medfølelse med Toddegutten, mjau mjau

Elisabeth sa...

Stilig bilde. Katter er sære dyr, så det vil nok ta litt tid. De er mestere på å protestere!

Ha en fin uke!

naturglede sa...

Ikke lett å være katt når matlysten lyser fra øynene. Kanskje den tar seg en tur ut og fanger noe selv snart? Jeg skal nok følge med og se hvordan det går pus:)Ha ei fin uke!