tirsdag 3. juni 2008

T is for...



Traktor egg 1

*

Ukens bokstav er T og jeg har valgt meg traktoregg. Dere som har fulgt med på bloggen min en stund, vil nok huske dette innlegget her.

Jeg har enda ikke våget dette stuntet og heldigvis er høyballene spist opp for lenge siden så de ligger ikke der og frister meg mer:) Men det kommer garantert nye til høsten.

*
My choice for this weeks letter T is for these hayballs or what I like to call them ”Tractor eggs”.
I find them so boring just laying there.
On my second shot you can see what I really want to do with them...
I’m not so sure that I dare... Do you???

*



***
Join ABC Wednesday here

71 kommentarer:

Kjerstis Hjørne sa...

Wow! Very funny T-post!

Så morsom du er i dag! Du burde gjøre alvor av den ideen din, en mørk høst kveld... hihi..

ellen b sa...

Ha! That would be fun! They look like huge marshmallows.

RuneE sa...

Det finnes alternativer - i sort!
Forresten hvordan så avkommet ut etter klekkingen?

There are alternatives - in black! BTW - ow about the offspring from the eggs?

Tone sa...

Tji hi, dei har eg sett før.
Då vart eg jo så skuffa når det gjekk opp for meg at det var fotoredigering:), men har ein ikkje finlandshette, så har ein ikkje finlandshette.
Neida, det er gøy,Petunia!!

Koselig koselig sa...

Det synes jeg også du skal gjøre!!!!! Jeg er med hihihi

ps. han derre svenske programlederen Ernst, som har Sommartorpet, han kalte det for Ku egg hihi

Deslilas sa...

GOOD IDEA;
YOU SHOULD SUSCRIBE A BREVET ON IT ;

Marita sa...

Er du "bleik" eller? Hvis du gjør det på ordentlig skal jeg blogge om det! ... kanskje du burde blogge under et annet psevdonym da.... *hehe*

Picturing of Life sa...

cute for the 2nd photos

My T post in here Thanks

Max-e sa...

Go for it Petunia, I dare you. I am sure even the farmer will enjoy it :)

GAWO sa...

En uventet T, men absolutt en Tøff en. Nå når årets Traktor egg snar ligger på markene, rugeklar, bør du absolutt gå løs med malerkosten og friske de opp litt. Du er så dyktig med malerkost så dette tør du!!

Dina sa...

Tractor eggs! Ha--great idea!!

mylittlephotonook sa...

Oj så kul du är idag!
Vi skojjar också i Sverige och säger traktoägg eller jättemashmallows.

leslie sa...

Oh, you got me laughing out loud, literally! Love it! I wouldn't dare, but I see you did, sort of. We call them farmers' marshmallows here.

Pernille's ting og tang sa...

Hahaha, ser du har samme tanker som meg. Jeg har såååååå lyst til å pynte på de traktor-eggene hver høst. De formelig skriker mot meg!

Så denne T'en fra deg er kjempeflott:)

PS: Du jeg må bare få sagt at jeg får ikke bilde av deg med morgenkåpe, hår-ruller og røyk ut av netthinnen min. Jeg går og småflirer for meg selv dagen lang. Hahaha

♥ H@rmoni ♥ sa...

Kule traktoregg! ;O)

Texas Travelers sa...

Do it.
Great fun post.

The Tide has Turned in Texas.
Come visit,
Troy and Martha

Petrus sa...

Yes very funny ..

Brought a smile to my face

Michele (Rocky Mtn.Girl) sa...

Bwahahahaha.... you had me really laughing on this one... almost had coffee coming out of my nose! =)
Rocky Mountain Retreat

Judy sa...

That is too funny.

Marie sa...

Trur ikkje at nokon bonde hadde hatt noko imot at du pynta rundballane, berre du ikkje lagar hol i dei, då blir dei øydelagte.
Eg hadde iallefall syntest det var festleg. Kanskje eg skal gjere det med våre. Mannen min legg rundballane rett utanfor hagen, det er eit stykke som passar så godt til det. Eg ergrar meg over det for dei er alltid i vegen når eg skal fotografere... Så finn malarkosten fram du og kos deg :)

Kim sa...

Haha, your funny. That is a clever name for them, very creative :)

Neva sa...

how funny if you could really do that...we just call them bales of hay here in the USA.....nice.
ine is up here and here.

Horsoon sa...

Love your sense of humour! Keep it up.

Gary sa...

UK "Tractor Eggs" are black. I'd love to do something to brighten them up a bit.

What a great thought. Go for it!!

Gary
Bodge's Bulletin

Ida sa...

Ja, jeg husker dem og jeg synest det er en stålende idè til T. Originalt. ;)
Og det liker vi!
Supert, min venn.
Min T er ikke klar.

Dagene flyr fra meg nå! ;)
Dagen i dag begynner med strålende sol. I går var det skyet på formiddagen, men ikke regn.
Jeg henger etter med hagearbeidet. Plenen er brun og ikke så fin. Savner faktisk noen dråper regn jeg nå.... Men, det skal man vel ikke si høyt eller skrive i en kommentar på Petunias blogg.... ;)

Du spurte om maling/oljing av huset her.
Vet du at vi fikk bare en idè om at vi skulle prøve å olje utenpå. Med samme olje som vi bruker på terrassegulvet.
Det ble en nydelig glans.
Men, det har ikke vært regn enda, som kjent, så jeg er spent på utfallet. Om de to forskjellige strøkene liker seg sammen. Håper det! Tror det finnes spesial"lakk" til å smøre utenpå, men den er sikkert svindyr. Nå har vi gjort det, så får vi se. Du kan få rapport....

Ha en toppers onsdag! :)

naturglede sa...

Sett igang, for nå flyter det over av traktoregg her i hvertfall!Morsomt!

Blue sa...

Giggling here!
Great idea re second shot - I say go for it!

ArneA sa...

Yes Yes Yes.
Ask GAWO for a ride and travel around making nice traffic traps around the roads.
These are more dangerous than the bikini ladies from H&M

Anemone sa...

Ja ja...., mitt morgentrøtte tryne ligger nå der... som en advarsel om at... en ikke bør gå til sengs...

Dragonstar sa...

Oh I love-love-love that second shot! Here our silage bales are black-wrapped and very boring. You've made us all laugh out loud!

reader Wil sa...

Very amusing! You have a great sense of humour. The troll stories I made up of course. Tak for besøg!
You have a nice blog!

nonizamboni sa...

Dear graffitti artist--what a fun post for 't'! Nice take on the boring. Thanks for sharing.

Miss_Yves sa...

Your pictures are
too
funny !!!!!!!!!
Miss Yves

Gordon sa...

That's a fun T-post. Maybe next round you'll show us that you really did it?

Hyde DP sa...

very funny
as others have said ours are always black

Andrea sa...

I thought they were huge marshmallows. Great capture.

Come see my "T" post:
Andrea

Patty sa...

I love all the faces. Very cute

babooshka sa...

Very funny post this week.

Bibi sa...

Ha! Fantastic! I love what y ou have in mind for these "eggs'!

Tone sa...

Tør du sjå denne kampen ?
Den blir eit slit å sjå.
Eg har ikkje tenkt på den, har berre svetta, - men no er eg dritredd!

Nydia sa...

Ah!! That is so funny, Petunia!! I'd love to make silly faces on these balls too! Great choice & great idea!
Thanks for your words on my T post! Answering your question: it took me one hour and ten minutes to have that tattoo made. The internal part of the wrist is a very sensitive body area, and I learnt it on the worst way LOL But I plan to have more tattoos, so the pain is bearable!
Kisses from Nydia.

Müge Tekil sa...

An original and funny idea! :-)

Jan sa...

Fun post. Your alterations would be great, and very creative.

imac sa...

Ah - never seen hay like that b4.
Love the funny faces, great post.

Come and visit my Tree House.

Tone sa...

Det er eit trist syn.Det verste er jo ikkje å ligge under i kampar,det verste er når det er så fortjent.
Om det er nok å handle spelerar. Eg håpar det er nok, men eg er slett ikkje sikker.
Det merkast at ikkje Vaagan Moen er der gitt.

granmal sa...

Oh to be so brave. Cute and funny post. I love it!

Lynette sa...

Hilarious! I really needed a laugh, and you gave me a whole bunch of them, plus lingering grins! Thank you!

Granny Smith sa...

This is a wonderfully funny idea! I also wonder if they will hatch into something that looks like their external faces - or will they turn into something wonderful and mysterious?

Tone sa...

Åh, dette var frykteleg.
vi var jammen heldige at det ikkje vart 3 poeng til bartene.

Og - tenk alle som har 2 gule!!!

Tone sa...

Og, ja utan Karadas ville det ikkje blitt poeng denne runden.
- og vi ville fått det forsmedelege tapet mot bartene

kjpweb sa...

That IS very Funny! Great "T"!
Cheers, Klaus

Louis la Vache sa...

DO IT, PETUNIA, DO IT!
You'll not regret it because of the great fun it would be! If "Louis" could join you, he would help you!

The Urban Buddha sa...

Hahaha! Mycket kul! Bra bilder du har!!
Älskar 70s show!! ;) Ha de gott! Happy WW!

Tone sa...

:) nei ikkje som i glansdagane, men eg fryktar at vi skal sjå dei litt høgare på tabellen enn vi likar no framover.
No var det jo eit veldig redusert Brann som var på banen i dag.

Eg gler meg til å sjå dei etter EM pausa uansett.

Og så er det å ynskje HamKam lykke og hell i morgon!!!!!!!!!!

Bear Naked sa...

They do look better with faces on them.

Thanks for visiting my blog.

raf sa...

It's a winner, Petunia! Tractor eggs, indeed! Great T post.

photowannabe sa...

Now that is funny....you made me smile and I think the faces are definitely an improvement.

CaBaCuRl sa...

Haha, great post...it's good to start the day with a laugh! Thanks for visiting.

For The People sa...

Cool! Nice post.

CrazyCath sa...

That is a wonderful T shot - Tractor eggs. Brilliant. And I love what you want to do. It is a great idea. Go on... I dare you!

Thanks for your visit at mine.

kbbryant sa...

That's great!

Kathy b

david mcmahon sa...

Brilliant. Creative.

I love the term ``tractor eggs''!!

kRiZ cPEc sa...

why not, so long as no one knew who did it - joking - caught red-handed won't be a nice thing. It's safer to do that on a computer anyway. HAppy shooting.

Paulie sa...

I had never heard of tractor eggs before this but I LOVE your improvements! Come and see my T's.

Kelly sa...

Your photos are hysterical! You have an excellent sense of humor!

Tone sa...

He he, så har morrafriske Tone lagt seg i det offentlige rom.

Mam and Lizi sa...

Wonderful idea. "Tractor eggs" cracks me up! Great "T".
Nancy

Suburbia sa...

Brilliant!!

starnitesky sa...

Very good!

Elisabeth Augusta sa...

Jeg tror du tør. Traktor-eggene har begynt å dukke opp på jordet nedenfor her nå...

Tony Mc sa...

I was gunna say large marshmellows but some one has already said it so I will just have to say big white things with funny faces.
Thanks for visiting my blog
Cheers from Tasmania